Ha allemaal, Eindelijk ga ik de stap nemen ik ga mijn leefstijl onder handen nemen Dit houdt in meer bewegen, minder snoepen en letten op e- nummers en suikers. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel dieetboeken etc. Ik wil ook niet in één keer alles op de kop gooien en een keertje snoepen moet kunnen hoor Hebben jullie tips, ervaringen, dingen wat ik dus echt niet moet doen enz? Alvast bedankt voor het meedenken!
Als je je leefstijl aan wilt passen maar je weet niet hoe, zou ik je weight watchers aanraden en dan in combinatie met dat je ook naar de groep gaat. Ze leren je daar wat gezondere keuzes zijn, hoeveel eten eigenlijk genoeg is, en ze stimuleren ook sport en beweging. En je hebt lotgenoten en mensen aan wie je steun hebt en vragen kunt stellen. Ik ben er zelf nooit heen gegaan maar hoor van veel mensen dat het voor hun een geode opstap is geweest naar leren wat een gezonde en praktische leefstijl is, zonder dat je alle lekkere dingen worden ontzegd.
Dank voor je reactie! Is dat niet heel veel gericht op afvallen? Want dat is niet echt mijn bedoeling. Ik voel me alleen vaak moe en altijd zin om te snaaien en daar wil ik vanaf En ben klaar met al die chemische troep!
Heel veel succes! Hier ook al bezig. Minder vlees of een vleesvervanger aanpassen, zoete aardappel, meer groente en fruit en natuurlijk minder snoep!
als het puur om snaaien gaat en niet om af te vallen zou je ipv snoep etc groentes en fruit kunnen nemen en minimaal 3x per weer bewegen. (Een groot blok met de hond voldoet hier al aan.) pure chocolade is ook goed en verder is het vooral doen waar je je zelf goed bij voelt en voldoening van krijgt. Glaasje water met citroen in de ochtend moet ook erg goed voor je zijn heb ik gehoord.
Ik denk dat de belangrijkste vraag is: wat doe je nu niet goed? Als je daar begint ben je al meteen een heel eind. Twee tips: 1. Overweldig jezelf niet. Dus als je vandaag begint met sporten en heel anders koken en andere producten en niet meer roken en minder alcohol en en en, dan ga je te ver. Deze week één ding veranderen, misschien twee. Volgende week pak je een tweede ding erbij. Geef jezelf even de tijd om te wennen aan nieuwe gewoonten. En gebruik dat woord gewoonte ook direct: dit is jouw gewoonte, en dit past nu bij jou. Koken met verse groenten, dat is gewoon jouw stijl. Niet iets dat je even uitprobeert en misschien volgende week weer anders doet. 2. Stoppen met iets is niet genoeg. Je moet gedrag vervangen. Dus spreek met jezelf af dat als je voor de tv zit, je een schaaltje komkommer met yoghurtdip pakt, in plaats van dat je geen pak koekjes openmaakt. Dat laatste begrijp jij immers wel, maar je systeem snapt er niets van, en dat maakt het veel te moeilijk.
Vers koken, meer bewegen. Die boeken hebben niet zo'n nut, is mijn opinie. Je kan net zo goed internet en gezond verstand gebruiken.
Heb je Facebook? Er is een besloten groep met heel veel tips op gebied van e-nummer en suikervrij koken. Smakelijck heet het (daar zijn ook 3 boeken van en een hele goede website)
SoChicken biedt een leuke e-cursua (eboeken) aan waarin het heel helder, duidelijk en niet doorgeslagen wordt uitgelegd. Ik heb deze ook een tijd terug aangeschaft en het is een heel fijn programma (met motivatie mailtjes). Sowieso erg fan van SoChicken
Er zijn ook leuke blogs met informatie en recepten. Zoals vegadutchie, de groene meisjes, thegreenhappines, blijsuikervrij etc. Mijn tip zou zijn om je in te gaan lezen op internet en niet teveel tegelijk te willen veranderen. Kijk wat bij je past en ga dan pas gericht zoeken en boeken aanschaffen. Het kost tijd om je levensstijl aan te passen en een stap tegelijk. De kans dat het dan lukt is volgens mij dan ook groter.
Top al die reacties Heb er echt zin in, ook al gaat het een hele uitdaging worden. Ik zoek inderdaad titels van boeken zoals een paar aandroegen en sites zoals rabarber gaf. Heel erg bedankt!