Meerijdplankje of duo wagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marymary, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Wanneer ik uitgerekend ben is mijn dochtertje 2 en half jaar oud.
    Ik vroeg me af of het dan verstandiger is ; Baby en peuter samen in een duo wagen (gaat dat uberhaubt wel met reiswieg en dan een buggy in 1 ? ) en welke merken zijn dan aan te raden?
    Of is dan een meerijdplankje makkelijker en zo ja welke en welke wagen?
    We houden van lange wandelingen

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Met 2,5 kan je het beste voor een meerijdplankje gaan denk ik :)

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Met 2,5 zou ik voor een meerijdplankje gaan.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier was de oudste 2 jaar en 3 maanden en heb voor een meerijdplankje gekozen, ging prima! Ik heb heel veel gewandeld, op een gegeven moment nam oudste vaak de loopfiets (die kon ik in de kinderwagen leggen als ze niet meer wilde en ze kon dan op het plankje) en later haar gewone fiets met zijwielen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij zijn voor heg plankje gegaan. Zoon vind de buggy niet veel meer aan en blijft juist super goed zitten op zijn zitje (zijn alvast aan het testen zo nu en dan wat hij er van vind) Ik wilde er wel eentje met een zitting zodat hij niet steeds hoeft te staan. We hebben toen gekozen voor een buggyboard (daar kan je een zit op zetten). Zoon is 2

marymary en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb op marktplaats een Kidsit gekocht, overgaan naar duo kan altijd nog. Maar die dingen zijn zo groot en log, ik zie t niet gebeuren.

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ons zoontje is 2 jaar en 9 maanden en gaat sinds hij 2 jaar is alleen nog maar in de buggy als we bijv een dagje dierentuin gaan (en dan alleen op het laatst als hij moe wordt) nu met hem wegbrengen straks is het wel handig dat we iets harder lopen dan zijn tempo (oh kijk een mier, oh kijk een bloem) dus gekozen voor een meerijdplankje. Zo'n kidsit. Ook handig met een dagje dierentuin...

marymary vindt dit leuk.
  8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    meerijdplankje of buggy en draagdoek.
    2zitswagens zijn vaak erg lomp en dan kom je erachter hoe smal gangpaden in winkels, doorgangen met paaltjes etc zijn.

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijb zoon is straks 1 jaar en 5 jaar en hebben gekozen voor een duo wagen.
    Op dit moment loopt mijn zoob nog niet dus over 7 weken niet goed genoeg voor staan en als helemaal niet dat zitten.
    En we kunnen alle winkels in behalve de Kruidvat. Past ook netjes door onze deur dus helemaal.blij mee

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    In jouw geval snap ik het wel, maar het kindje van ts is ruim een jaar ouder ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Absoluut een plankje. Zelfs dat zou ik nog achterwege laten. Mijn dochters lopen/loopfietsen vanaf twee jaar bijna alles mee. Als we naar de dierentuin gaan bijvoorbeeld (de hele dag lopen dus) willen ze nog wel eens afwisselen op het plankje, maar zelfs dan lopen ze liever.

Duowagen is zwaar overdreven in mijn ogen ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze kinderen schelen 2,5 jaar en wij hebben een meerijdplankje. Gaat perfect. We hebben inclusief een zitje dus ze kan staan en zitten. Daarnaast hebben we een meerijdplankje dat iets naar de zijkant gemonteerd wordt waardoor ik nog redelijk recht achter de wagen kan lopen.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou voor een meerijdplankje kiezen.

14. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mijn oudste was 22 maanden toen haar zusje geboren werd en wij zijn voor een meerijdplankje gegaan. Ik moet zeggen dat het af en toe in een winkel wel lastig is omdat ze dan eraf gaat en zelf wil lopen, en nogal van het wegrennen is.. Nu doe ik de jongste vaak in de draagzak en de oudste op haar loopfiets, driewieler of als ze niet wil lopen in de buggy.

15. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Klopt maar ik wandel dagelijks minstens een uur met haar in het bos en dan zit ze in de wagen te kijken en genieten van de vogeltjes enzo . Ze doet geen middag dutje meer en dit is voor haar dan even een rust momentje vandaar dat ik nog twijfel

16. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Ik
    ik heb haar nu vaak nog in de draagzak maar voor de langere wandelingen word dat te zwaar

17. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Ga ik even voor kijken, zijn die beetje comfortabel?

18. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Beda
    bedankt die ga ik even opzoeken

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb even teruggekeken en je bent ongeveer in maart uitgerekend, dat duurt nog wel een tijdje en dan is je dochter alweer ruim een half jaar ouder dan nu, dat is al heel anders. Persoonlijk vind ik 2,5 jaar niet echt meer een leeftijd voor een buggy, maar voor lopen en eventueel op een plankje staan. Ik liep met mijn oudste ook heel veel toen mijn jongste baby was, oudste ging meestal met haar loopfiets of fiets met zijwielen. Maar echt niet meer in de buggy.

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. LianneE

LianneE Niet meer actief

Mijn dochters schelen 19 maanden en ik heb een kidsit. Mn oudste ging pas lopen toen ik 35 weken zwanger was maar gaat nu als een trein. Ik heb ook het idee dat ze nu gewend is aan lange stukken lopen waardoor ze het beter kan (ze is nog geen 2). Enige nadeel is dat ze soms dwars is en er niet meer op wil maar met wat geduld en tantrum uitzitten gaat ze er wel weer op. Als ze moe of humeurig is en ik geen risico wil lopen doe ik de baby in de draagzak en oudste in zitgedeelte of koelstra buggy (ik lees dat je draagzak hebt).

Ik ben blij met mn keus al moet ik zeggen dat ik geen ruimte heb voor een duo. Kidsit haal je er zo weer af wat ik dus doe als mn oudste op kdv is en ik met baby alleen ga.

Succes!

Deel Deze Pagina