Bakfiets ervaring gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door CatsinDresses, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CatsinDresses

6 jan 2017
    13
    0
    1
    Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een bakfiets aan te schaffen maar ik vraag mij af :
    Is een niet electrische bakfiets goed te doen? Wij hebben 2 kinderen, misschien over een paar jaar 3.
    Welke hebben jullie en raden jullie die aan?
    Wat is belangrijk om op te letten bij aanschaf? Wat is handig en wat niet?

Ik ben benieuwd, hoop dat iemand hier kan helpen!

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik zou absoluut gaan voor een elektrische! Echt zonde van het geld om een normale te nemen. Met 2 of meer kinderen is het een behoorlijk gewicht. Ik zou wel gaan proefrijden. Ze hebben van die testdagen. Zelf vond ik 3 wielen veel prettiger en stabieler in de bochten. Met 4 wielen is het sturen anders en val je makkelijker (hoewel dat ook wennen is).

Misschien staat er een goede 2e handse? Soms ook via de fietsenmaker.

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Elektrische bakfiets is een van mijn betere aankopen. Ik heb Vogue family mover of zo.

Heb ook op niet-elektrische bakfietsen gefietst, wat een kwelling.

Champetter vindt dit leuk.
  4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Het hangt er denk ik heel erg van af hoe je hem gaat gebruiken. Wij hadden de bakfiets voor 2 kindjes en alleenbinnen het dorp (max 1-1,5km) in plaats van een tweede auto. We hebben een tweewieler babboe city en die fietst prima zonder ondersteuning. Met 2 kinderen én de boodschappen of als er een 3e kindje meegaat is het wel flink trappen, maar dus nooit ver (school is 300m, supermarkt 600).

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb geen bakfiets dus eigenlijk helemaal geen officiële ervaring :D Maar bij ons op school zijn er wel héél véél bakfietsouders. Het overgrote deel heeft een bakfiets van bakfiets.nl, daarna een grote groep met een Uban Arrow (elektrisch dus). Die laatste is volgens mij wel aan de prijs, maar ze gaan met weinig moeite echt hard. Amper bij te houden op een normale fiets. Daarnaast ook want andere van Babboe, Cangoo en dergelijke.

Sowieso zou ik denk ik een tweewieler nemen. Ik ken wat ouders met een driewieler die hem in praktijk gewoon amper gebruiken.

6. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier zijn al verschijnende topics over geweest, dus daar mssn de tips ook even lezen.

Ik heb een troy bakfiets electrisch 3 wieler. Niet electrisch lijkt me echt niet te doen, hier ook 3 kids erin. Dit fiets als een tierelier en kost geen moeite. Voordeel deze is ook betaalbaar!

7. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik heb een Johnny loco, niet elektrisch. Nu nog 1 kindje erin, maar hij fietst echt super ligt en makkelijk!

8. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wij hebben de babboe city mini. Een tweewieler en iets kleiner dan de city. Prima voor 2 kinderen en bijv wat boodschappen. Ik zou zeker voor elektrisch gaan, anders fietst het super zwaar.

9. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Wij zijn nog steeds heel blij met onze elektrische Babboe Curve! Kunnen vier kindjes in, of twee kindjes en een maxicosi. Boodschappen kunnen er prima in en je hebt best veel ruimte.
    Ga wel even test rijden, ik dacht dat ik liever op een tweewieler zou rijden, maar na een testritje was ik gelijk overtuigd van m'n driewieler!
    Het is écht een van onze beste aankopen geweest, na twee jaar nog heel veel plezier van!

Deel Deze Pagina