Goedemiddag, Wij hebben een heerlijk jochie van 13 maanden. Hij doet nog 2 dutjes (van 1,5 uur) en lijkt dit ook echt nodig te hebben aangezien hij meteen gaat slapen telkens. Helaas is hij 's ochtends steeds rond 6 uur wakker. En als hij wakker is is hij ook echt meteen wakker! (net als zijn moeder) We leggen hem 's avonds om 19:30 erin en dan gaat hij meteen slapen. Heeft iemand tips hoe hij wat langer zou kunnen slapen 's ochtends? Een slaapje minder lijkt mij onmogelijk omdat hij 's ochtends echt moe is als ik hem om 9:30 in bed leg (hij is dan natuurlijk ook alweer een tijdje wakker). Ik heb heel graag tips!!! Elke avond om uiterlijk 21:30 naar bed is ook niet meer gezellig
Sja ik heb helaas geen tips maar ik zie het zelf niet als een probleem. Ik heb zo'n zelfde dreumes die ook nog 2 dutjes doet en als hij dat niet doet mega chagerijnig is haha. Maar hij slaapt ook van 7 a half 8 tot 6 maar vaak als ik hem dan weer even neer leg *dan staat meneer altijd in bed en slaat hij op de muren* en hem wat water geef uit zn fles dan slaapt hij daarna nog wel even een uurtje, soms 2. Dan leg ik hem neer, geef zn tut, zn kroeltjes en een beetje drinken *die ik daarna weer weg zet* en dek hem toe en dan slaapt hij nog eventjes. Lang niet altijd hoor hahaha maar weet het vaak toch nog even een uurtje minimaal te rekken.
Ik lees mee! Hier precies hetzelfde, ook zo een vroege vogel En het maakt hier dus niet uit hoe lang ze overdag slaapt. Soms slaapt ze 2x, som 1x overdag. Als ze 2x 2 uur slaapt of als ze 1x 45min slaapt (heeel weinig, wat ze dus gister deed) dan is ze dus nog rond 6 uur wakker. We hebben even een periode gehad dat het half 8 was, heerlijk! maar nu dus weer zoals vanouds vroeg.. Ik heb helaas geen tips. we proberen nu wel te hanteren: je mag je bed uit vanaf 6.30 (dan moeten papa en mama ook opstaan) en ik vind dat vroeg genoeg. Alleen als ze echt hysterisch krijst mag ze eerder eruit en anders laat ik haar nog even liggen, en zo hoop ik dus dat ze eraan went dat ze wat langer zou moeten slapen.. Oh en wij gaan om 6 uur niet terug voor een speen en wat drinken (wat we midden in de nacht dus wel doen) want zodra ze ons ziet, wil ze er helemaal absoluut uit. Dan zet ze het dus wel direct op een krijsen als ze ons de kamer weer ziet verlaten
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga nu meestal naar zijn kamer als hij begint te huilen 's ochtends om een speentje te geven maar 9 vd 10 keer helpt dat niks dus haal ik hem er maar uit. Morgen ga ik eens proberen hem wat langer te laten huilen, het proberen waard!!
Helpt hier ook niet hoor (laten huilen), broer is dan ook wakker, dus ze jutten elkaar lekker op en ik word er ook niet vrolijker van. Vanochtend was het half 6 hier.. ben er een beetje klaar mee.
Herkenbaar. Heeft mijn dochter een tijdje geleden ook gehad. Ze sliep altijd tot 'n uur of 8, maar steeds vaker werd het 6 uur, toen half 6 en soms zelfs 5 uur. Echt te vroeg vond ik. Het gevolg was ook dat ze er vaak om 8.30/9.00 uur al weer in lag. Ik heb haar toen, als ze zo vroeg wakker was, een klein flesje gemaakt en dit in haar bedje aan haar gegeven. Dan ging ik weer weg. Zij dronk haar flesje leeg, gooide dit naast haar neer en sliep weer verder tot half negen/negen uur. Heerlijk. Nu zit ze in het ritme en heeft dit flesje niet meer nodig. Meestal slaapt ze tot half negen ongeveer. Omdat ze 's morgens langer slaapt gaat ze ook nog maar 1 keer per dag naar bed. Alleen rond een uur of half 1. Ze slaapt dan 2 1/2 uur ongeveer.
Hoi, Hier hetzelfde probleem. Mijn zoontje is nog iets jonger (ruim 10 maanden), maar is ook altijd rond 6.00u wakker. Hij heeft altijd prima geslapen tot 7.30/8.30, maar sinds 2 maanden (toen was hij ziek), is het dus ook altijd zo vroeg. Wij laten hem wel altijd liggen (hij begint meestal te kletsen) en halen hem pas na 7.00u eruit. Vaak gaan we er wel even heen en leggen hem nog een keer recht en zetten een muziekje aan. Soms valt hij dan nog even in slaap maar meestal ook niet. Heb dus helaas geen tips voor je maar herken je verhaal wel. Het zou zo lekker zijn als ze een uurtje langer zouden slapen he?!
Hier was het gewoon een kwestie van gewenning; ik haal haar er niet voor half 8 uit. Elke keer als ze voor die tijd huilde ging ik naar haar toe voor een knuffel en t speentje, maar dan ging ik daarna weer weg. Van jongs af aan gedaan. In het begin ging dat onder luid protest maar inmiddels is ze er volledig aan gewend en wacht ze rustig tot ik haar op kom halen. De ene keer valt ze dan weer in slaap, de andere keer ligt ze te kletsen. Maakt mij niet uit, ze rust hoe dan ook wat uit! En mama ook