Bakfiets ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Wensje88, 6 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Jaa bizar he, zo veel geld... maar goed ik denk wel dat we er veel plezier van gaan hebben en dat het heel praktisch is..

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    MIjne kostte 1800 of zo. Ben gewoon naar een fietsenzaak gegaan hier met meerdere modellen en merken.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik denk ook zeker dat het het waard is, maar vind het gewoon een flinke uitgave haha. We gaan ook al reizen dit jaar, willen eigenlijk ook meer zonnepanelen en een dakkapel. Zo groot is de spaarrekening helaas niet :$

Wensje88 vindt dit leuk.
  4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou niet naar zo’n test middag van Babboe gaan. Want nieuw fietsen ze best prima. Beter kun je eens kijken of je bij een Babboe bezitter eens een proefritje mag gaan doen. En dan het liefst bij iemand die er twee jaar intensiteit gebruik van heeft gemaakt. Dan pas weet je of je wel of niet tevreden zult zijn. Het zijn namelijk kwalitatief vreselijke apparaten. In het begin fietsen ze wel redelijk. Maar daarna... Vreselijk!

Roanna, Champetter en Wensje88 vinden dit leuk.
  5. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Deze hebben wij ook! Betaalbaar en een erg fijne fiets!

Wensje88 vindt dit leuk.
  6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik gebruik mijn urban arrow nu 3,5 jaar dagelijks en hij staat altijd buiten en fietst nog steeds als een zonnetje.
    Fietsfabriek is kwalitatief ook erg goed. Babboe zou ik laten staan, ook voor mijn ego. Behalve dat het een hobbelkar is vind ik het ook een witte legging met kort haar fiets.

7. Stijnemans

7 apr 2019
    6
    0
    1
    Man
    Dag allemaal,

Ik lees deze posts al een poosje mee en voel me zo vrij om ook een berichtje the plaatsen. Ik ben pappa van 3 kleintjes en we twijfelen over de Urban Arrow of toch een driewieler, bijvoorbeeld de Babboe Curve-e of Carve-e of toch de goedkopere Troy. Hopelijk hebben jullie een idee.

Wij hebben een tweeling (meisjes) van 2.5 jaar en een jongetje van 11 maanden. We zijn erg gecharmeerd van de Urban Arrow Family; rijdt geweldig, heel wendbaar en ziet er degelijk uit.

We vragen ons alleen of die ook echt geschikt is voor meer dan 2 kindjes.

Concreet vraag ik me af:
    - Is die groot genoeg voor 3 en evt 4 kindjes in de bakfiets? Ook als ze kleutertjes worden en de paar jaren erna? Bak lijkt smal en nog smaller toe te lopen.
    - Als er 3 kindjes in de bakfiets zitten, is het dan voor mijn vrouw nog goed te doen om de fiets recht overeind te houden of valt die snel om? Bewegende peuters en kleuters, wind, gladheid...
    - Als er 3 kindjes inzitten, dan zal de 3e op het bankje bij het smalle stuk van de bak zitten. Als de regenhuif er dan opzit, kan het kindje dan nog wel op dat bankje zitten of komt de huif dan tegen het hoofdje?
    - Is de bak breed genoeg voor de tweeling om naast elkaar te zitten? Vooral als ze iets groter worden? Het is bij lange na niet de breedste en langste bak die te koop is.

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor de reacties!

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    In mijn urban arrow zitten 4 kindjes van 4,4,3 en 13 maanden. Daar is het bij uitstek juist de fijnste fiets voor. Regelmatig rijd ik met een 5e kindje extra, achterop ook een zitje. Driewielers zijn juist erg onstabiel bij ongelijke bodem en bochten.

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wij hebben die Urban Arrow met een kind van 4, een kind van 2 en een baby van 7 maanden in een maxicosi erin. Dan is de bak ook wel vol, al kunnen er onder de maxicosi (die hangt met vering in een adapter) nog spullen. Dat vinden wij nu prima te doen.

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik heb inmiddels ruim 1000 km gefietst en ben nog steeds helemaal weg van m'n babboe mini. Vraag me af of de ellende nog komt of dat ik een goeie fiets tref? Heb je zelf slechte ervaringen?

Baileyy vindt dit leuk.
  11. Bakfietsmoeder

Bakfietsmoeder Niet meer actief

Ik had eerst een niet elektrische Babboe big
    Fiets prima voor kleine afstanden , met wind mee en niet teveel gewicht in de bak haha
    Heb nu een elektrische Cango.
    Geweldige fiets , 4 kinderen er in, 2 kinderen en weekend boodschappen of wind tegen etc allemaal geen probleem fiets heerlijk.
    We wonen ergens tussen Rotterdam en Dordrecht , als iemand een bakfiets wil kopen en keer wil proberen mag er PB gestuurd worden hoor

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Stijnemans hier juist ook de urban Arrow vanwege een groot gezin (in de planning deels ;)). Urban Arrow heeft echt super fijne elektrische ondersteuning, veel ruimte in de bak, qua gewicht een lichte bakfiets. Hier nu regelmatig 3 en 4 kinderen erin als er vriendjes etc. mee gaan en dat gaat altijd prima. Is dan ook helemaal stabiel. Ik zou echt geen andere bakfiets meer willen :thumup:.
    Oh en als je toch naar de urban Arrow gaat kijken is een riem als ketting in plaats van een traditionele kettingkast ook zeker de moeite waard. Fietst nog lichter en heb je eigenlijk nooit meer onderhoud aan.

13. Stijnemans

7 apr 2019
    6
    0
    1
    Man
    Thanks voor jullie reacties!

Mooi om te lezen dat er veel enthousiasme is mbt de Urban Arrow.

Ik vraag me nog af hoe het is met gladheid en zijwind? Pak je de UA echt het hele jaar door? Of wordt het spannend als het slecht weer is?

En die regenhuif? Als er 1 of 2 kindjes op het achterste bankje (lees: bij voorwiel) zitten en de huif zit erop, kunnen ze dan nog zitten of loopt die te schuin? Is zo mooi gestroomlijnd maar lijkt me minder praktisch dan al die grote vierkante huiven die je vaak ziet.

Groetjes!

14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Voldoende ruimte onder de huif om te zitten op het voorste bankje. Oké eerlijk is eerlijk een kleuter past wel beter dan een 12-jarige :cool:.
    Hier wordt de urban Arrow het hele jaar door gebruikt, door de week dagelijks 20 km door de weilanden vlak bij zee dus altijd veel en harde wind. Alleen met echte storm is het niet handig met de huif erop, maar dan gaat die eraf en moeten de kids het maar een keertje afzien :rolleyes:. Maar dat geldt volgens mij voor alle bakfietsen, helemaal de tweewielers.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat vind jij in het begin dan?
    Wij hebben een Babboe city mountain, nu een jaar en 2 maanden. Gebruiken hem heel intensief en hebben geen enkel probleem. Beste koop afgelopen jaren van ons zelfs.
    Dus ik hoop dat dat zo blijft..

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Deze Johnny loco fietst inderdaad licht voor een bakfiets zonder ondersteuning.
    Maar wij hebben nu een 2wieler wel elektrisch. Wauw wat een verademing, zeker met 3 kinderen in de bak.
    Ik vind een 2 wieler ook wendbaarder dan een 3wieler.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die ellende komt nog wel. Ik heb in het eerste jaar minstens het twee a driedubbele gefietst. Een gebroken spaak. En weer 1. En weer 1.
    Een gebroken as. Dus nieuw wiel. Dus nieuwe motor. Continue dingen. Buizen van tenten die spontaan afbraken. Tenten waarin het van binnen regende bij de minste en geringste bui al. Opladers die spontaan dienst weigeren. Gewoon steeeeeeeeds ellende...

Ik hoop het ook voor je, maar gezien mijn reactie zie ik het somber in.

Zelf heb ik trouwens de UA ook geprobeerd. Geweldig fijne fiets bij mooi weer. Maar bij minder weer vind ik het geen fijne fiets. Met regentent passen er niet zo veel kinderen in. En die tent pakt te veel wind. Daarnaast vind ik het stabiele van mijn driewieler geweldig. Met een tweewieler heb je toch een grotere draaicirkel, bak is kleiner en bij stoplichten is het wel zo fijn gewoon te kunnen blijven zitten. En ook wel leuk: in mijn driewieler FF Classic neem ik soms gewoon vijf kinderen mee in de bak. Onmogelijk in de UA ;)

18. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb geen regenkap op onze UA. De kinderen trekken een regenjas aan.

19. Stijnemans

7 apr 2019
    6
    0
    1
    Man
    12 is ook wel erg oud, waarschijnlijk willen ze dan al niet meer bij ons in de bakfiets zitten ;)

Tot welke leeftijd passen ze goed onder de regenhuif op het bankje bij het voorwiel denk je? Tot 6-7? Zo zonde om iets te kopen wat na 2 jaar al te krap wordt...

En krijg je echt 2 kindjes naast elkaar ook op dat bankje bij het voorwiel? Is iets smaller dan het andere bankje, toch?

En met 4 kids in de bak en 1 achterop nooit bijna omgevallen? Dat lijkt me soms wel tricky aan een tweewieler, vooral als je zoveel gewicht meeneemt...

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Überhaupt stopt het na een jaar of 6-7 in een bakfiets. Dan willen kinderen echt wel zelf fietsen. En logisch, ooit moeten ze deelnemen aan het verkeer en dat leer je door te leren.

Met 4 in de bak en 1 achterop fiets het prima, er zitten zover versnellingen en ondersteuningsstanden op dat je nooit slingert of onstabiel bent. Kwestie van doen.

Op het bankje bij het voorwiel (UA) zat deze week bij mij een meisje van 4 en 5 naast elkaar. De huif doe ik er alleen op bij regen. Vind het irritant om telkens het ding open en dicht te doen.

Deel Deze Pagina