Verjaardag op locatie, twijfel wel of niet gaan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 31 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hillebil

Hillebil Lid

5 aug 2018
    75
    62
    18
    Vrouw
    Ik heb even advies/jullie mening nodig. Mijn zus en haar zoon vieren binnenkort hun verjaardag samen. Nu hebben ze bedacht om dit in de Efteling te vieren. Leuk, tenminste dat dacht ik, totdat ik hoorde dat de entreekosten voor eigen rekening zijn. Ik zou graag bij de verjaardag(en) willen zijn en gun mijn kinderen ook die dag in de Efteling. Alleen.. de entree, twee cadeaus en de reiskosten vind ik een beetje te veel van het goede. We kunnen het missen, maar moeten dan wel op de uitgaven letten. Ik weet alleen niet of ik het kan maken niet te gaan…wat vinden jullie? Zeur ik?

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Het zou niet in mij opkomen om dat van mensen te vragen! Lastige positie dwingt ze je nu in...

rums, RachelleNM, Syane en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Of je zeurt? Nee absoluut niet. Ik vind juist dat zij het niet kunnen maken om hun verjaardag te vieren op zo'n dure locatie en dan van alle gasten te verwachten dat zij zelf de entree wel betalen.
    Leuk voor een familie uitje (als iedereen het ermee eens is) maar zo met een verjaardag? Nee dat vind ik niet kunnen. Een verjaardag zou voor alle familie/vrienden moeten zijn die dichtbij je staan, niet alleen degenen met geld.

Syane, Yellowsun, Zusterke en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb even gespiekt. Twee volwassenen, 1 kind en een parkeerkaart is al meer dan 100 euro :eek:. Tel daarbij benzinekosten, snacks en inderdaad kado's op en dan is het wel echt een duur grapje.

Ik denk niet dat ze erbij stil hebben gestaan dat niet iedereen dit zomaar kan en wil neertellen voor een verjaardag.

Ik zou afzeggen en aangeven dat je graag een andere keer komt, omdat je het teveel geld vind en je daar even niet op berekend bent.

Chillin vindt dit leuk.
  5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hebben ze daar een zaaltje oid gehuurd, of is het de bedoeling dat iedereen door het park gaat lopen?

Gekke manier van doen dit.
    Ik zou eerlijk gezegd niet gaan. En ook gewoon eerlijk aangeven dat de verjaardag zo wel heel erg duur word.

zigzag, Syane, MaMa en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Oeh dat vind ik ook wel heel erg veelgevraagd zeg. Leuk idee, maar dan hoor je wel alle kosten op je te nemen. Zou gewoon eerlijk zeggen dat je het wel erg veel geld vindt.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad een rare manier van doen en ik zou niet gaan. Stel wij zouden gaan met 5 personen zijn we gewoon ruim 200 euro kwijt en dan alles wat er nog bij komt, ik zou vriendelijk bedanken. Dat mensen dit überhaupt van iemand durven te vragen.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik zou niet gaan. Natuurlijk zou ik wel willen maar de financiën om een verjaardag te vieren daar vind ik echt te veel. Hoe was je eerste reactie op haar voorstel/plan?

9. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik heb dat vorig jaar gedaan maar wel alle kosten op mij genomen. Vind ik ook niet meer dan normaal eerlijk gezegd. Op deze manier zou ik het dan niet doen!

Bij ons was het ook zo dat ik tegen iedereen had gezegd leuk als jullie meegaan maar het is ook echt ook jullie dag dus als we op bepaalde tijden elkaar weer even treffen dan is het goed.

Syane, lies276, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou aangeven dat je dit te duur vindt en dat je graag op een ander moment gezellig langskomt met een cadeautje.

11. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Huh wat raar?

Wij hoeven niet op het geld te letten, maar ik vind dit echt super raar. Als je mensen uitnodigd hoor je te trakteren. Ik snap wel dat je niet op die extra kosten zit te wachten van én cadeautjes én entree.

Ik zou zeggen dat je het een leuk idee vindt, maar veel te duur voor een verkaardag en je graag een andere keer langskomt, gewoon thuis.

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Helemaal mee eens. Als je mensen ergens mee naar toe uitnodigd voor je verjaardag moet je de kosten voor je rekening nemen. Ook als jullie het wel prima hadden kunnen/willen betalen.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Heel vreemd.

Ik vind dat als je zoiets doet, je ook alle kosten voor de genodigden moet betalen.
    Daarbij kan ik mij voorstellen dat je liever met je eigen gezin een keer naar de Efteling gaat, dan dat je verplicht om de jarige heen moet blijven hangen.
    Ik zou dus vriendelijk bedanken en voorstellen om een ander keertje langs te komen .

Ik ben trouwens heel benieuwd hoeveel mensen er wel gaan.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind dat echt raar en zou niet gaan. Zij viert een feestje, dan moet ze zelf alle kosten betalen. Eigen eten en drinken betalen zou ik dan nog kunnen inkomen.
    Maar buiten de kosten zou ik het ook niet zien zitten om de hele dag met allemaal mensen daar te moeten doorbrengen.
    Zeker niet als je zelf moet betalen. Dan kies ik zelf wel een dag en bepaal ik zelf met wie ik ga.

MaMa en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Wij kunnen dit prima betalen, maar dit zou mij ook te ver gaan. Van je gasten verwachten dat ze én entree én een cadeau betalen? Kom nou, die is niet helemaal lekker hooro_O. Uitnodigen is betalen naar mijn mening.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zeker niet gaan. Als ik de entree voor de efteling uitgeef wil ik ook echt met ons gezin door de efteling kunnen lopen en niet verplicht aan een jarige zijn.
    Wat een raar idee zeg!

Yellowsun en MaMa vinden dit leuk.
  17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, je zeurt absoluut niet! En ik vind dit heel bijzonder om van je gasten te verwachten.
    Maar... hoeveel geld geef je normaal aan twee kado’s uit? Niet dat dat bij ons aan de 100 euro zou komen, maar misschien kun je een beetje water bij de wijn doen en aan je zus aangeven: ‘we willen graag komen, maar ik hoop dat je snapt dat we dan, gezien de setting, afzien van nog een extra kado.’
    Als ze dat niet snapt... dat zou ik echt bizar vinden!

Zara75 vindt dit leuk.
  18. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Als ik genoeg geld en de tijd zou hebben zou ik gaan. Het zou wel een kleiner cadeautje worden.

Als je daardoor op je uitgaven moet letten zou het voor mij een reden zijn om niet te gaan.

Ik vind bovendien dat je dat niet van anderen kan verwachten om maar zo’n bedrag neer tel tellen omdat jij je verjaardag op locatie wil vieren. Daar moet je minstens flink aan bijdragen. Liefst alles zelf betalen. Maar dat zou ik doen.

Zara75 vindt dit leuk.
  19. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Nee joh je zeurt echt niet, hoeveel kost de Efteling wel niet voor het hele gezin? 100 euro? En dan nog parkeren en benzine, cadeau... Leuk hoor een verjaardag maar dit zou mij ook te gek worden.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Voor 100 euro ben je met een gezin nog niet eens binnen.

Syane, SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina