Hulp nodig met het grondzeil

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vinexkindje, 19 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Hallo allemaal,

Wij hebben al wel een aantal keer gekampeerd en toen gebruikten we gewoon bouwplastic onder de tent en later een tenttapijt eroverheen. Nu zijn er steeds meer campings die een ademend grondzeil verplicht stellen maar het is mij niet helemaal duidelijk welk soort grondzeil ik dan moet hebben. En als ik dan een ademend grondzeil heb, leg ik er daarna alsnog een tenttapijt op? Of iets anders? Wie kan me even op weg helpen, eventueel met een linkje van welke soort er bedoeld wordt?

Dankjewel alvast!

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    #2 MamaChantal, 19 jul 2020
    Laatst bewerkt: 19 jul 2020
  3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ja, precies. Dus je gebruikt dan helemaal geen plastic meer. Wij gaan dit jaar met de caravan maar dan kunnen we dus volstaan met een anti-worteldoek en een tenttapijt en is al het plastic niet meer nodig.

4. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben dit op de grond liggen:
    Tenttapijt-Antraciet-1.jpg
    En daardoor een gewoon "dicht" grondzeil met opblaasranden.
    Deze:

271595665.jpg

6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    tuc vindt dit leuk.
  7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Wij gebruiken in onze voortent alleen de bovenste. Zeker op gras. Bij een wat stoffige/zanderige ondergrond, gebruiken we soms ook wel anti-worteldoek.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Kan hoor, maar ik heb meestal geen zin om zo te moeten boenen op dat bovenste zeil. Het onderste houdt veel vuil tegen.

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Fijn joh die plaatjes erbij! We zijn inmiddels gearriveerd en hebben anti-worteldoek en tenttapijt neergelegd. Kijken of dit werkt en anders gaan we hier nog even een zeil regelen (zijn in NL). Bedankt voor de suggesties! Heeft me gesterkt in de keuzes

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij gebruikten het vaak niet op campings waar het eigenlijk wel moest. We hebben namelijk wel meer dan eens in een soort van kuil gestaan met de vouwwagen en bij harde regen loopt t zo je hele voortent in :cry:, alles nat.
    Maar die keren dat we t wel deden, was t een soort van worteldoek en dan daarover een tenttapijt met gaatjes.
    Nu hebben we een caravan dus bij hevige regen zou t minder erg zijn, dan zitten we gewoon binnen en houden we droge voeten. Bij een tent zit er over t algemeen een grondzeil aan vast en heb je er ook niet persé last van.

Deel Deze Pagina