Bakfiets Gazelle Cabby

Discussie in 'De lounge' gestart door Belle1981, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien, ooit, willen wij een 3e kindje. Nu vervoer ik mijn kindjes nog op de mamma fiets, en de oudste wil binnekort zelf gaan fietsen. Ik heb zelf geen auto, mijn man wel, maar dus nodig voor zijn werk. We hebben een bakfiets gehad, een babboe 3 wieler, maar dat vond ik doodeng. Is een totaal andere manier van fietsen en dat werd me niet 'gewoon'. Aangezien ik prima fiets met 2 wielen, leek me dit misschien een optie: gazelle cabby. Lijkt me lichter dan houten bakken, en ik vind hem er wel leuk uitzien.

Ik ga deze keer wel zeker proeffietsen om niet weer een miskoop te doen :)

Iemand ervaring ermee? ik wil hem tzt. pas aanschaffen als we daadwerkelijk zwanger zijn van een 3e. Kan nog wel een tijdje duren :)

2. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik wou die eigelijk ook, maar we hebben uiteindelijk toch voor de cargobike long gekozen, dus wel een houten bak, maar toch maar 2 wielen.
    Ik zou zeker ook voor een 2-wieler ipv een 3-wieler gaan, die 3-wielers zijn veel minder stabiel (vreemd genoeg)!

Wij zijn héél tevreden met onze bakfiets, ook is er véél plaats, méér dan in de cabby, maar als je enkel je twee jongste kinderen zou willen vervoeren, kan de cabby natuurlijk ook. Bij ons kunnen er drie kindjes in de bak (mits een extra bankje).
    Of twee en nog plaats genoeg voor de m/c, dat is bij de cabby theoretisch mogelijk, maar toch krap voor de beentjes van de oudsten!

Wij kochten de onze tweedehands via marktplaats, de cabby zal je ook minder snel (en nog duurder) vinden.

Véél succes en véél fietsplezier!

PS: ik zou niet wachten tot er een derde is hoor :D, wij kochten de onze vlak na ons eerste kindje (°juni 2009) en we genieten er volop van, ook om te gaan picknicken in de zomer, lekker veel plaats!
    (spijtig genoeg zal het deze zomer niet lukken, omdat ik moet platliggen door deze tweede zwangerschap) :(

3. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, moet je helemala platliggen? dat is wle mijn grootste angst denk ik, als er nog een kindje komt. Platliggen, lijkt me echt een drama. Sterkte!

Ik zie op de plaatjes dat je de MC er op een of andere manier opklikt. Dus dat ie iets hoger zit, dan zou je in theorie dus ruimte over moeten houden. De oudste gaat denk ik tegen die tijd meerendeels zelf fietsen en de jongste nu kan ook achterop neem ik aan?

Gazelle Cabby 2011 - Central Bikes (kijk bij afbeeldingen, naar beneden scrollen, dan zie je de MC)

Ik keek meer naar deze omdat het materiaal me lichter lijkt, ik heb een vorm van reuma, en ik wil juist blijven fietsen. Of een fiets met trapondersteuning, maar dat zal wel onbetaalbaar zijn. We moeten iedere dag wel minstens 10 minuten echt fietsen naar school, we verhuizen volgende week dus ze gaat naar een andere school. Een bakfiets moet dus even wachten, de verhuizing heeft nu teveel gekost ;)

Maar goed, als we eruit zijn of die 3e wel of niet komt, denk ik dat ik hem wel eerder koop. Ik neem aan dat je die fietsen ergens uit kunt testen? is dat bij een gewone fietsenhandel?

Deel Deze Pagina