hoi, ik vroeg me ineens af nu met die nieuwe regeling van de toeslag,moet ik de uren aapassen?? hij gaat oficieel 48 uur per maand (tenminste daar betaal je voor) maar met mijn contract uren heb ik recht op 42 uur.....moet ik bij mijn toeslagen nu dat veranderen naar 42?? of verekenen ze dat zelf allemaal?
Ik lees mee, want ik heb het zelfde geval. Mijn zoontje gaat nu ook voor minder uren naar onze gastouder.
als jij hetzelfde blijft werken, dan verrekenen ze dat als het goed is in de toeslag. Dat je 'recht' hebt op 42 uur, houd in dat je voor de 42 uur toeslag krijgt en de overige 6 uur in de maand het tarief zelf betaald. Als het goed is krijg je dus al minder kinderopvang toeslag? Er vanuitgaand dat je contract niet plots veranderd is ofzo?
nee mijn contract is hetzelfde gebleven....zal eens gaan nakijken of ik sinds 2012 minder krijg als in 2011... heb er verder nooit bericht van gehad dat ik meer of minder zou krijgen ofzo en als ik inlog op mijntoeslagen staat bij de gegevens gewoon die 48uur ingevuld (dus ga ik ervan uit dat ik 48uur krijg gestort zeg maar) ga wel even rekenen
ik zette voor de zekerheid al geld opzij,op de spaar rekening.... als ik 42(uur) x 6.36 doe(want dat krijg je vergoed) kom ik uit op 267.12. (heb recht op 42uur) en ik ontvang 227euro.....
en als ik het bereken met een proefberekening zeggen ze dat ik maar recht heb op 203euro ,zou dat aan het inkomen liggen??
ja, hoe hoger je inkomen des te lager is het percentage tegemoetkoming wat je van het Rijk krijgt. En alles boven de 6,36 per uur moet je sowieso zelf betalen. Daar krijg je geen toeslag over.
wat is de nieuwe regeling? en ze vergoeden bij 1 kind maar maximaal 5,09 per uur en bij het tweede kind 5,95