Ik ben fan! Ik heb een tweewieler, echt veel beter dan een driewieler. Op de 3 kon ik echt niet wennen, trapt zwaarder en de bochten zijn veel moeilijker. Mijn fietsmaker (die de verplichte 3 maanden beurt heeft gedaan) zei ook dat hij niet snapt dat mensen op driewielers fietsen omdat die veel gevaarlijker zijn, kiepen snel om namelijk. Wij hebben een regentent erbij en kussens voor op het bankje, en een enorm kettingslot. Dat laatste is wel nodig in een stad. Een fietskar lijkt me ook handig, vooral omdat je dan nog een gewone fiets hebt. Maar je hebt geen zicht op je kinderen en dat lijkt me wel eng.
Trouwens, de babboe is wel goed qua prijs, maar schijnt niet superlang mee te gaan. Roest sneller enzo dan de duurdere varianten. Ik heb wel een babboe, maar zet hem altijd in de schuur, hij staat nooit in de regen buiten.
Oooh, ik ben zo jaloers!! Wil ook zo ontzettend graag eentje, maar past niet door het gangetje in dus niet in de schuur Helemaal nu ik thuisblijfmama ben lijkt het me zo ideaal. Op de fiets de oudste naar school brengen, op de terugweg met jongste even de markt over en naar de supermarkt.. super! Of lekker met beide kindjes erin naar het bos met de picknickspullen erin.. Zie helemaal het plaatje voor me.. *snik*
Daar heb ik ook nog over nagedacht maar ik heb sowieso nog een gewone fiets en diegaat ook niet weg om die reden...
Hoofdzakelijk dus positieve reacties. Dat doet me goed. Ik wil dan wel een tweedehandsje kopen vind ze nieuw erg duur en nergens waar je kan proeffietsen...
Heb er ook over nagedacht, maar hier komt een fietskar met een electrische fiets. Voordeel: kan je blijven gebruiken als kinderen ouder zijn (bakfiets niet volgens mij). plus vlaanderen is niet zo fietsminded, dus zo'n hele bakfiets krijg je hier nergens gestald in de steden. En met zo'n speciaal stuk kan je die fiets kar voor 2 fietsen gebruiken (papa doet ze naar school, haakt fiets los en stalt fietskar, mama gaat ze halen en haakt fietskar aan). TS: er bestaat ook een baby-mee (kan je de maxi-cosi op de fiets zetten) Heel handig ding, gaat hier zeker weer enorm veel gebruikt worden voor nummer 3.
dat is klets wist je dat babboe gaat heel lang mee je moet ook elke fiets onderhouden dus ook een babboe hier is speciaale lak overheen gegaan voor als hij buiten zou komen te staan ideaal
Wij hebben ook een bakfiets. Voor heel weinig kunnen kopen. Mijn man heeft hem helemaal opgeknapt en nu fietsen we er heerlijk op. Is wel een 3 wieler, die vind ik prettiger als met 2. We hebben een hele ruime bak en kunnen met gemak 4 kindjes in.
Het kan toch juist niet omkiepen bij de babboe omdat daar stops op zitten zodat je niet te scherp door de bocht kan gaan?!
Nou dat is echt niet helemaal waar hoor. Hij kan niet om als je een perfecte weg onder je hebt maar als het een beetje schuin loopt oid is het toch echt gevaarlijk!
Ik heb de 3 wieler, maar no-way dat ik daarmee om kan kiepen hoor! Je moet wel even wennen aan de bochten, ik heb er eerst een paar keer zonder baby op gefietst, soms dacht ik te gaan vallen maar dat is echt bijna niet mogelijk omdat je fiets zo stabiel staat.
Over 2 of 3 wielen: het is heel persoonlijk welke je het beste vind fietsen. Ik heb even een 3-wieler gehad, 2e hands en daar kon ik echt niet aan wennen. Ik had continue het gevoel alsof ie om zou vallen en vrienden van ons zijn er ook daadwerkelijk mee omgekiept. Bovendien fietsen de 2-wielers vaak iets lichter. Lees dit maar eens: Details / Vara Kassa
hier ook de baboe bakfiets 3-wieler.. echt ideaal!!! wij hebben er stickers opgeplakt, blijft het hout ook wat mooier. en omvallen met een 3-wieler...????? nog nooit gedaan..
Ik heb er een! Super handig met 2 kids fietst niet zwaar, wel als er veel wind staat, maar dan pak ik mn auto. Ik fiets er mee als ik geen haast heb en lekker wil fietsen met de kids. Qua stalling prima te doen hoor, neem altijd een groot slot mee. Ook de buggy stop ik er in zo grijp ik nooit mis. Ik vind het super! Laatst toen was het warm weer en opeens heel veel regen. Ik deed de tent dicht en kids zaten mooi droog, moeders nat ja dat dan weer wel Zou er zeker dus de tent er bij bestellen voor regen en zon.