Mijn vriend en ik twijfelen over het aanschaffen van een bakfiets, omdat een baby niet meteen op een gewone fiets kan. Zelf heb ik tien jaar geleden regelmatig met een bakfiets gereden en ik vind het erg handig. Dit was echter alleen maar om kinderen naar school te brengen en weer op te halen. Ik vraag me af of het ook handig is om alles mee te doen. Kun je zo'n fiets makkelijk kwijt als je ergens naartoe moet? Wordt hij niet gestolen? We hebben geen schuur of berging oid, dus hij zou dan voor aan de straat staan. Vind dat toch wel riskant met zo'n dure fiets. Mijn eigen goedkope stadsfiets wordt regelmatig gestolen namelijk... Iemand ervaring mee? En ten slotte: welk merk raden jullie ons aan. We willen het liefst een fiets met een wiel voor, twee wielen vind ik persoonlijk niet fijn fietsen. Alvast bedankt
Ik heb een tweewiel (dus 1 wiel voor) bakfiets en ik ga er overal mee naartoe Tip nummer 1: zet hem met een kettingslot 'aan de wereld' vast, dus aan een lantaarnpaal/hek, niet aan een andere fiets. Als een bakfiets wordt gejat dan zetten ze die meestal zo achterin een busje. Als er een fiets aan vast staat nemen ze die ook gelijk mee. Bakfietsen zijn wel gewild onder fietsendieven, maar als je hem goed vastzet lijkt mij dat ie niet snel gejat kan worden (Maar daarin ben ik misschien wel te naïef). De mijne is van bakfiets.nl en dat is 1 van de betere merken (maar dat merk je ook wel aan de prijs). Ik heb hem via mp, 8 jaar oud en hij fietst nog als een zonnetje!
Ohja, wij hebben voor de jongste gewoon de maxi cosi gebruikt als zitje tot ze een maand of 8,5 was. Daarna paste ze pas goed in de babyschaal.
Bedankt voor je reactie! Ja aan een lantaarnpaal of fietsrek zet ik mijn fiets ook altijd. Toch is mijn fiets al 14 keer gestolen Ik ben bang dat een bakfiets nog veel aantrekkelijker is dan mijn oude fietsje van 40 euro. Maar goed, ik heb wellicht gewoon pech. De fiets van mijn vriend is pas vier keer gestolen. Ik ga eens kijken op mp
Wij hebben via marktplaats een fietskar gekocht, om straks ook met de baby (maxicosi na maand of 3) en grote zus te kunnen fietsen. Maar ja, die moet je ook ergens kwijt natuurlijk. Je ziet ook wel mensen fietsen met de baby in een draagdoek, maar dat vind ik zelf eng.