Het duurt nog wel even voordat we een aanschaf gaan doen, maar ik ben alvast aan het oriënteren. Wat vinden jullie fijn en zeker ook veilig aan de bakfiets of fietskar die jullie hebben? Het gebruik zal vooral korte stukjes zijn met zoonlief en onze kleine uk op komst
Absoluut bakfiets! Het is een investering maar het is het (voor mij althans) dubbel en dwars waard! Wij hadden een fietskar te leen maar ik vond het echt niks. Een eng idee dat andere weggebruikers de kar niet zien, plus dat t echt even anders fietsen is doordat je een aanhanger hebt. Plus dat je zelf de kindjes in de gaten kan houden. Mijn zoon heeft nogal de neiging om een arm om z'n zusje heen te slaan, of aan haar te gaan zitten. Dat kun je in de fietskar niet in de gaten houden. Met de bakfiets zien de kindjes alles, ze vinden het echt super allebei en ik ook! En ik vind het 10 keer beter fietsen dan met een kar erachter. Ik heb wel een bakfiets met 2 wielen (cargobike van bakfiets.nl) en dat fietst echt heel soepel vergeleken met een bakfiets met 3 wielen. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk wat je fijn vindt.
Ik vind een fietskar juist ideaal. Het is makkelijk dat je hem kunt loskloppelen en je de fiets normaal kunt blijven gebruiken. Je kunt er ook mee wandelen maar dat doe ik eigenlijk nooit. Mijn dochter ziet genoeg, wijst me van alles aan. Geniet volop. Ik kan er gewoon mee fietsen, zonder kar. Dus je houdt wel je gewone fiets zeg maar. Nooit geen problemen gehad met het overige verkeer. En ik denk dat je altijd even moet wennen, fietskar of bakfiets. Een gewone bakfiets schijnt behoorlijk zwaar te trappen. Daar zou ik rekening mee houden, eventueel met ondersteuning fietsen. Ik zou beide proberen om te testen wat het beste bij je past. Kan een bakfiets met 2 wielen niet sneller omvallen? Lijkt mij zo hoor
Ik heb alleen ervaring met een fietskar toen ik jaren geleden au-pair was. Ik vond het erg zwaar dat extra gewicht achter me aan. Toen dat kindje eenmaal kon zitten heb ik haar gauw meegenomen gewoon op de fiets. Ik zou absoluut kijken voor de optie van een bakfiets. Van mijn nichtje hoorde ik ook dat ze de bakfiets met 2 wielen fijner vond.
Nee hoor, hij is heel stabiel! De bak zit ook niet aan het wiel maar aan het frame vast, daardoor fietst het bijna net als een gewone fiets. Je voorwiel zit alleen een meter naar voren ik vond het wel eng hoor de eerste keer maar toen ik eenmaal fietste was ik al m'n angst kwijt. Jouw argument van fiets los gebruiken is idd wel zo, al heb ik mijn gewone fiets niet weggedaan na de aanschaf van de bakfiets. Ts misschien kun je een fietskar van iemand lenen, om uit te proberen of je het wat vindt? En misschien heeft iemand in je omgeving wel een bakfiets waar je even een proefritje op kunt maken.
Ik zie dat je in zh woont, als je wilt mag je hier wel een proefritje maken, ik woon vlakbij Rotterdam. Pb maar als je wilt weten waar precies
Oh dat's lief.op momenteel zit ik niet zo lekker op de fiets , maar ik hou het in gedachten! Bedankt voor de reacties, ben weer wat wijzer geworden
Zou best zwaar kunnen zijn, ik fiets met ondersteuning dus geen last daarvan. Een bakfiets lijkt me niet lichter. Ik denk dat beide wel zwaar trappen. Ik zou dus wel voor ondersteuning gaan. Ts: echt beide uitproberen. Lief dat je de bakfiets mag testen. Mijn fietskar zou je mogen testen, moet je ff naar de andere kant van het land rijden. Ook een overweging, woon je in een stad/dorp. Ik woon in een klein dorp en fiets veel in het buitengebied. Een bakfiets lijkt mij handiger in de stad. Ook ivm het overzicht zoals hierboven genoemd werd.
Ik woon in een dorp, maar zal niet veel echt in het buitengebied rijden. Dus overzicht is wel belangrijk, kan wel druk zijn in ons dorpje
Ik heb voor onze tweede een fietskar gehad. Op zich een fijne, kon zonder adapter of extra materiaal zo aan elke fiets gekoppeld worden. Maar ik kon er toch niet echt handig mee overweg. Je bent breed, maar kunt het niet zien want het is achter je (en omkijken tijdens het fietsen, neuhhh), het zwenkt, je kunt niet zien of auto's het doorhebben (omdat het dus achter je zit). Nu is de derde op komst, en aangezien ik ook gastouder ben staat een bakfiets hoog op mijn lijstje. Ik weet niet of het zo praktisch is als je "maar" 2 kinderen hebt, maar misschien is dan een tweewieler wat voor je, is wat minder lomp. Ik ga zeker voor een driewieler, waarschijnlijk de babboe big. Een fietskar begin ik niet meer aan, het gedoe met dat ding. Dan liever een extra plekje maken in de voortuin waar mijn bakfiets mooi afgedekt kan staan!
Tweewieler of driewieler, ik zou vooral kijken naar het aantal kinderen wat je er in hebt. Met 2 kleintjes lijkt me 2 wielen fijner, omdat je wendbaarder bent en meer lekker kunt fietsen. Met 3 wielen ben je toch wat logger, maar ik zou met 3+ kinderen echt niet fijn fietsen in een 2 wieler, vanwege de balans en ook bijvoorbeeld even afstappen bij een stoplicht en dan het hele ding recht proberen te houden. Ik heb graag dat hij dan gewoon blijft staan
Fietskar! Valt niet als jij mocht vallen. Wel een goede lichte luxe zoals Croozer of Chariot. Natuurlijk een vlag erop voor de zichtbaarheid. Ideaal omdat je de kar ook kan gebruiken als kinderwagen, voor de boodschappen etc. Enje fiets als... fiets Last but not least; bakfietsen zijn populair bij dieven, de fietskar neem je mee.
Ik heb met een fietskar geen ervaring, maar het lijkt me zo onhandig fietsen. Lijkt me persoonlijk niet fijn dat je kindje achter je zit. Aan de andere kant wel heel handig dat je hem los kunt koppelen.
Ik heb net sinds een paar dagen een 3 wiel bakfiets. De Babboe big elektrisch (trapondersteuning) Ik vind het ideaal. Vandaag met 2 kinderen van 7 jaar, mijn dochter van 2 en onze middelgrote hond naar de hei gereden er mee. Echt ideaal. Aangezien ik hem net heb moet ik nog wel even handig er in worden. Het is niet zo dat je er zomaar op weg fietst namelijk. In de bochten heb je het gevoel om te vallen, maar dat gebeurt niet Op een 2 wieler schijn je zo weg te kunnen rijden maar ik wilde graag een 3wieler. De babboe big is ook heel ruim. Heerlijk ook om grote boodschappen mee te doen. Kunnen makkelijk 2 kinderen in en de weekboodschappen inclusief krat bier. En omdat ik de elektrische heb fietst het ook gewoon super licht! Als je trouwens voor een maxi cosi houden zou kiezen is de ruimte al snel vol in de bak. Ik heb dus een babyschaal er bij gekocht. Dan kan de baby straks met 10 weken al mee, maar dan in een speciaal stoeltje. Dochter kan er dan nog naast en dan nog genoeg ruimte voor boodschappen of de hond Ik neem dan altijd een draagdoek mee zodat ik op de hei of bij de winkel de baby makkelijk kan mee nemen.
Heb zelf de babboe city 2 wieler met elektrische ondersteuning, ik gebruik wel de maxicosi drager omdat deze veiliger is dan de babyschaal, de maxicosidrager heeft vering en das wel erg prettig anders dreunt je kindje erg veel heen en weer in de bak, neemt inderdaad iets meer ruimte in Marja veiligheid vind ik belangrijker