tablet voor kids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel17, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Mijn nichtje heeft haar 2 jarig dochtertje aan de tablet gezet. Kind weet inmiddels precies waar de knopjes zitten, hoe op te laden en welke spelletjes ze wil spelen. Persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat zo'n klein hummeltje een tablet weet te bedienen. Aanzetten, alles gaat vlekkeloos! Mijn dl is 21 maanden en als wij "poesjemauw" (talking tom) met haar bekijken dan raast ze erg over het scherm met haar vingers, niet normaal! Ze weet wel dat hij dan moet eten maar tikt zo onhandig dat er weinig gebeurd. Mijn dochter houdt zich dan meestal zoet met een knijper, schoonmaakdoekje, haar pop moet een fles, ed.
    Loop ik dan achter? Ik wil niet dat ze nu al aan de tablet gaat, ik vind het veuls te vroeg! Ik weet ook dat het de toekomst is maar de enige tablet die zij heeft is de nabytablet met 9 knoppen en een balletje van V-tech.

Hoe staan julle hier in? (Ik heb het dan over dreumessen en beginnende peuters)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Alles met mate. Onze dochter van twee zit ook wel eens achter de tablet. Zoals je zelf zegt: het is de toekomst. Een ontwikkeling die je toch niet tegen kunt houden (en ik wil ook niet dat ze daar op een gegeven moment in achter gaan lopen).
    Voorwaarde is voor mij wel dat ze zich buiten de tablet ook prima kan vermaken en heel goed weet wat 'echt' spelen is.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze zoon van nu 3,5 heeft enige tijd terug, toen hij 2,5 was ofzo, een 'eigen' telefoon gekregen. Een smartfpone zonder simkaart.
    Deze is zo ingesteld dat hij muziek kan luisteren, filmpjes kan bekijken, maar ook puzzels etc kan maken. En zo ingesteld dat hij wel wifi heeft, maar geen vrij toegang tot internet. Dus alleen kindveilige dingen en zelfs dat beperkt.

Soms vraagt hij er dagelijks om, soms een maand (of langer) niet. Hij krijgt hem sowieso niet dagelijks. Wanneer wel?
    Soms in de auto, zoals laatst bij opa en oma (3,5 uur rijden) of soms tussendoor even. Nu zit hij tussen wel of niet smiddags slapen en krijgt hem dan even om tot rust te komen. Dus nu ietsjes vaker.

Zoals de reactie hierboven, hij moet ook zelfstandig kunnen spelen. Speelt graag en veel buiten, kan uren zelf spelen.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Spelletjes speelt hij nog niet maar ik zet wel bijna elke dag even kinderteevee of youtube op. Kan hij even naar bumba, het zandkasteel of iets anders kijken. Ik hoop al een jaar op samson en gert maar dat vind hij nog niks. Dat zie ik ook nog graag :p

Spellen vind ik nog niks voor hem. Voor de meesten moet je betalen en daar heb ik nog geen zin in. En degenen die gratis zijn zitten vol met reclame waar al die kinderen natuurlijk op drukken. Of iemand moet nu met een echt goed spel afkomen :p

Hij zou het wel mogen van mij, met mate. Het is in deze tijd gewoon zo. En het is de toekomst. Nou ja niet met ipads spelen maar wel technologie.
    Zolang ze ook nog plezier hebben met het gewone speelgoed vind ik het nog niet erg bij kindjes. Zitten ze er elke dag lang op te spelen dan vind ik het te ver gaan. Een kind moet ook nog gewoon kunnen spelen en zichzelf goed vuil kunnen maken want daar leren ze wel nog het meeste van.

5. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Wij hebben een iPad voor het gezin waar onze dochter van 19 maanden muziek op luistert of een filmpje op kijkt. Ze weet echt nog niet hoe ze 'm moet bedienen, alleen het swipen snapt ze.
    Het moet niet zo zijn dat de iPad de oppas wordt, lekker met "echt" speelgoed spelen of buiten wandelen heeft de voorkeur hier.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter kan alles zelf op de iPad. Ze zoekt filmpjes, maakt het scherm groter, regelt volume en kan nieuwe filmpjes in haar map plaatsen.

Ook kijkt ze foto's, maakt ze foto's en vindt ze niks leuker dan ons filmen.

Spelletjes vindt ze ook erg leuk, zoekt zelf wat uit en snapt wat de bedoeling is.

Bovenstaande heb ik haar niet geleerd. Kinderen pikken zo snel iets op en snappen gewoon heel snel hoe een tablet werkt. Prachtig toch?

Ik vind het fijn dat ze zelf af en tie een filmpje kijkt (doet ze wanneer ze moe is). Ook vind ik het alleen maar een pluspunt dat ze fotograferen leuk vindt en dat ze wat opsteekt van de spelletjes (puzzels e.d.).

Ik laat haar vrij in haar tijd op de iPad. Ik merk namelijk dat ze ongeveer een half uur per dag kijkt. Verder speel ik veel met haar en heeft ze leuk speelgoed. Wanneer een kind genoeg uitgedaagd wordt, is die tablet echt niet zo interessant. Voor die 30/60 minuten per dag vind ik het een verrijking.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn jongste zoon kan ook alles met de tablet, maar goed.. hij heeft nog een broer en een zus die de tablet gebruiken (op school werken ze ook ermee) dus kan het hem moeilijk verbieden.

Verder is hij de hele dag best druk en doet al een tijd geen middagdut meer dus vind het wel fijn dat hij zich rustig kan vermaken met de tablet.

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Wij hebben een tablet maar Max mag er niet aan van ons...Ik ben van mening dat hij zich met zijn puzzels, speelgoed en tekenboekjes prima kan vermaken. Ik vind tablets niks voor kleintjes...maar dat is mijn mening. Max kan er dus niet mee omgaan ;)

Deel Deze Pagina