Net niet in aanmerking komen voor de Voedselbank

Discussie in 'De lounge' gestart door Robynn, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Is er nog iets anders misschien?? :(:(

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Via weggeefhoeken, ruilhoeken?

3. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Volgens mij een alleenstaande +kind mag maximaal 280 inkomen over houden voor boodschappen en kleding als je daar boven komt dan heb je idd geen recht denk da ook niet bij iets anders als dat er is.

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Voedsel?

5. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik houd geen €100,- over. Maar ze rekenen niet alle uitgaven mee.

6. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Weet je ook welke uitgaven ze niet meerekenen?
    Misschien maken ze hier wel een fout in.

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Sws het is of internet of telefoon (allebei is luxe)
    Plus de luiers en babyvoeding tellen ze niet mee.

Ik zit er net twee tientjes boven volgens hun berekening.
    Laat staan de overige kosten die niet meegeteld worden.

8. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voedselpakketten die overblijven bij winkels in de buurt, dingen die de dag aan hun maximale houdbaarheid zijn, die ze dan toch moeten weggooien, of eens langsgaan bij boeren waarvan groenten niet mooi genoeg zijn voor de veilling

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Klinkt cliché, maar kun je kritisch naar je uitgaven kijken en wellicht ergens op bezuinigingen? Wellicht een ander internet pakket zo is bijv KPN erg duur t.o.v. een tele2 of online.

10. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Wij hebben hier een Facebook groep in de regio. Daar bieden mensen hun teveel gekookte of gekochte voedsel aan (altijd gratis overigens) Ook is er een volle boodschappentas die rond gaat. Je kunt er dan wat spulletjes uithalen die je goed kunt gebruiken, en er zelf iets uit de voorraadkast in stoppen dat je niet gebruikt. Wellicht hebben ze zoiets in jou regio, of je zou het zelf kunnen starten?

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik ben wel benieuwd naar de berekening eigelijk, (wel wat ervaring mee) ze zijn wel heel streng dus kom je er net boven dan kom je er boven en heb je meestal pech. Wel is het zo dat het per gemeente verschillend is. Luiers enz hoor gewoon bij de dagelijkse boodschappen en wordt niet appart verrekend, je zegt 100 euro over te houden, is dat nadat je dus luiers en voeding hebt gekocht. en met hoeveel personen is jullie gezin.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Heb je een vriezer? Koop dingen als vlees in de aanbieding. Maak sowieso gebruik van de aanbiedingen. Heb je een auto? Zo ja, heb je die ook echt nodig of is het vooral makkelijk (en voorziet een goed regenpak op de fiets eigenlijk ook). Auto's zijn duur.
    Kijk kritisch naar je verzekeringen, kan je veel schelen
    Wissel jaarlijks van energieleverancier, scheelt ook.
    Gebruik marktplaats en facebookgroepen.
    Koop luxeartikelen als telefoonhoesjes in china (alibaba of aliexpress. Onder de 22 euro heb je geen inklaringskosten en btw heffing)
    Gebruik een goedkoopinternet abonnement en zorg dat je thuis wifi hebt. Scheelt je in je mobiele internet.

Er is zoveel te bedenken, maar soms moet je creatief zijn

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Of bij de Action :)

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Nou luxeartikelen gewoon helemaal niet kopen lijkt me beter.
    Een simpel simlock vrij toestelletje hoeft geen hoesje.

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Een hoesje is goedkoper dan een nieuwe telefoon wanneer de telefoon bijvoorbeeld valt. En hoesje zorgt toch dat je telefoon minder snel stuk gaat.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Google eens op budget koken. Er zijn veel voedzame recepten voor echt weinig geld. Het vergt wel veel creativiteit maar je kan voor 15 euro per persoon per week gezond eten, incl. groenten en fruit (je eet dan wel nagenoeg vegetarisch). Daarbij geen onzindingen kopen en luxeproducten.

Veel dingen wat anderen weggooien kan je ook gewoon eten. Bv. de buitenste bladeren van de bloemkool wat anderen zo de prullenbak in smijten verwerk ik in allerlei gerechten zoals pastasaus, stoofpotten, groentensoep enz.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    och meid ik ken het.. wij vallen er ook net boven..

wat wij doen is grote maaltijden maken, grote pan macaroni 5 euro 2 a 3 dagen eten voor 4. Grote pan nasi vaak vegatarisch 4 euro nog niet eens 2 dagen eten. aardappels in grote getalen halen bij de boer.. is goedkoper en meer. Groentes ook bij de boer vragen..Op maandagochtend vroeg naar de winkels daar word het brood van zaterdag buiten gezet. kun je gratis mee nemen vaak wel beperkt aantal maar is toch weer paar dagen brood. Eieren kopen is weer eten met brood erbij.
    Soep maken weer paar dagen eten.

Luiers probeer goed op de aanbiedingen te letten.

Spullen in huis die maar staan te stoffen? zet ze op facebookgroep te ruil voor eten of drinken. Kijk naar voedselgroepen in je omgeving, hier in de omgeving zit een voedselgroep daar word wekelijks 1 of 2 maaltijden gratis weggegeven.

Knufffel meid je mag altijd pben. Het is zwaar maar je komt er wel!

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Welke omgeving woon je? :)

19. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik verbaas me eigenlijk wel dat ze anno 2015 Telefoon en internet luxe noemen.. Het is bijna een must om werkgerelateerde dingen, kinderopvang, contacten met bedrijven/instanties, etc te onderhouden. Zelfs de belastingdienst doet alles via het internet, en heb je info nodig moet je bellen..

20. Islah

Islah Niet meer actief

Met telefoon worden denk ik bepaalde abonnementen bedoeld. Wij hebben bv. geen vaste telefoon, ook nooit gehad. Hier betaal je vaak al een bepaald bedrag voor per maand zonder ook maar een keertje te hebben gebeld. Als ik ergens naartoe moet bellen (is niet zo vaak) dan via internet. Contact met schoonfamilie e.d via skype. Internet vind ik in sommige gevallen wel een must. Maar ook dan geldt dat je goed abonnementen moet vergelijken.

Deel Deze Pagina