Sollicitatietips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door mama en zoon, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Hai meiden binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek voor een leidinggevende functie in de facilitaire dienstverlening.
    Ik ben behoorlijk nerveus en ik wil graag wat tips.
    Bijvoorbeeld wat zal ik aantrekken naar het gesprek? Een jurkje (heel degelijk ding) of een nette spijkerbroek met een jasje erop? Op de werkvloer lopen ze niet in pak.

Verder nog dingen waar ik op moet letten of vragen die ik moet stellen of dingen die ik niet moet zeggen?

Kortom: help :D

2. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Met een jurkje zit je altijd goed toch. De belangrijkste tip die ik je wil geven is om vooral jezelf te blijven. En een sollicitatie gesprek is er ook om voor jezelf uit te vinden of dit bedrijf wel bij je past. Niet alleen of zij jou willen aannemen. Heel veel succes!!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wees idd jezelf. Ben op tijd. Ik zou mij inlezen in het bedrijf en waar ze voor staan. Bedenk voorbeelden van eigenschappen die je hebt.
    Succes!

4. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Als het een leidinggevende functie betreft zou je wellicht kunnen bedenken hoe jij als leidinggevende met de mensen onder je omgaat; hoe stuur je ze aan, hoe benader je ze, wat vind je daar belangrijk in en wat hoort juist niet bij jou? Daarnaast krijg je vaak de vraag naar je sterke kwaliteiten en minder sterke kwaliteiten, en probeer daar ook een voorbeeld bij te bedenken. Wat vaak ook geïnteresseerd overkomt is als je zelf wat vragen hebt bedacht ;). En zoals hierboven al gezegd, belangrijkste is denk ik om jezelf te zijn.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jezelf zijn inderdaad en je kleden zoals je altijd doet, loop je normaal nooit in een jurkje en voel je je daar niet prettig bij, doe het dan niet.
    Lees je goed in, bedenk vragen en toon interesse.
    Ik 'oefen' trouwens het gesprek altijd zodat ik ongeveer weet wat ik wil gaan zeggen.

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ben op de hoogte van je goede en slechte punten, dat kunnen ze je vragen.
    Hou een actieve lichaamshouding aan. Ga bijvoorbeeld niet achterover zitten (ongeïnteresseerd) maar buig naar voren.

Qua kleding probeer je zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven, maar wel zakelijk. Je wordt tenslotte leidinggevende.

Heel veel succes!

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ik zou gaan voor een nette pantalon/ met een mooie blouse, in ieder geval iets waar jij je prettig in voelt. Qua vragen zou ik mij voorbereiden hoe om te gaan met calamiteiten, hoe reageer je in zulke situaties, hoe zorg je ervoor dat je alles onder controle houdt? Wellicht jouw visie op facilitaire diensten (uitbesteden ja of nee).

Je kan aan het bedrijf vragen of ze een FMIS systeem hebben, hoe de afdeling is opgebouwd, wat voor profiel zij in gedachte hebben voor de functie. Staan er op korte termijn grote projecten (verbouwingen/ verhuizingen) op de planning?

Deel Deze Pagina