Heeft iemand hier ervaring met babymassage? Ik heb gister een les gehad en ga deze week oefenen. Nu ging dit zonet helemaal mis en heb ik het na een paar minuten af moeten kappen. E begon redelijk snel te huilen (honger? de vorige voeding was 3,5 hiervoor.) Toen kwam mijn man ook nog eens kijken waardoor ik zenuwachtig werd en E hysterisch begon te huilen. Ben dus maar gestopt en heb E nog even in bad gedaan, hij krijgt nu van pappa de fles. Is er iemand die een geschikte tijd weet om dit te doen, hij mag niet te moe, niet te hongerig (zoals nu dus) en het mag niet vlak na de voeding. Maar wanneer moet het dan? Maar hopen dat het morgen beter gaat
Ik deed het altijd voor de voeding van 19 uur.. Half uurtje daarvoor ofzo.. Waarom mag hij niet te moe zijn trouwens? Heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.. Onze dochter viel regelmatig in slaap tijdens de massage..
Ik heb het vanochtend gedaan, in het boek wat ik had werd dat ook genoemd als een goede tijd. Ging nu prima, nog niet perfect maar het moet ook allemaal nog even wennen voor mij en hem dus dat komt wel goed. Mss dat ik het vnd even kort doe en dan morgenochtend weer!
Hier was het ook erg wennen, pas na een paar weken vond hij het heerlijk en nu begint hij al te lachen als hij de bewegingen herkent. Ik deed het altijd bij het insmeren na het douchen 's ochtends.
ik zoek ook nog steeds naar een echt geschikt moment, komt vaak net niet uit.. maar in ieder geval niet te snel na een voeding en ook niet handig als je kindje erg moe of hongerig is, dus probeer het vaak een beetje tussen de voedingen in te doen, als ik haar toch wil omkleden bijvoorbeeld..
Lastig he, ik wil het nu zo gaan proberen. In de ochtend rond 9 a 10 word hij wakker voor zijn 2de fles. Normaal deed ik eerst wassen en aankleden, maar wil nu eerst de fles geven (dan is hij nog wakker en helder.) Daarna even een half uur tot rust komen en dan masseren. Wanneer dit goed werkt en ik de techniek onder controle heb wil ik het in de avond proberen. Ik hoop dat een halfuur genoeg tijd is om er tussen te doen