Sinterklaas/kerstcadeautjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biccy, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Hoe doen jullie dat met sinterklaas/kerst?
    In Ierland doen ze niet aan Sinterklaas, maar wel heeeeul enthousiast aan kerst. De kerstman bestaat ook, jaja, dat jullie dat even weten ;)

Anyway, ik zie het al gebeuren dit jaar, voor het eerst kerst met ons kleintje. En de opa's en oma's gaan los natuurlijk.

Geven jullie een verlanglijstje, en zeg je erbij 'maak het niet te gek', of laten jullie het gewoon op zijn beloop?

Ik ben een beetje bang dat als ik niks zeg, vooral opa (svader) helemaal los gaat en we hier in ons klein apartementje straks met stapels speelgoed zitten waar ie' toch nog niks mee doet :cool:

Is toch zonde? of ben ik nou echt een kneus :)

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb mijn ouders al gezegd: geen gekke grote dingen. Ik wil dat absoluut niet! Ten eerste omdat het gewoonweg niet nodig is. Ten tweede omdat hij 1 december ook al jarig is.
    Als ze kado's willen weten moeten ze het vragen. Met de verjaardag heb ik zelf een tip gegeven.

Als mijn schoonouders nog van plan zijn om iets te doen, dan krijgen zij hetzelfde te horen.
    Zelf kopen we maar een kleinigheidje.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Van mijn schoonouders krijgen we 30 euro om de kadootjes zelf te kopen. Is voor hun geen doen aangezien ze 10 kleindkinderen hebben. Daarna worden alle kadootjes verzameld en worden ze door de sinterklaas "gebracht" ..

Bij mijn ouders doen we kadootjes met kerst en ook dan krijgen we een vast bedrag (nouja ongeveer 50 euro). Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ze geen speelgoed hoeft te kopen omdat ze al zoveel heeft, ik heb liever dat ze de 50 euro bijlegt aan een paar laarsjes (als ze dan loopt :D).

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond het als kind jammer dat we niet aan kerst deden, dus ik ga hier dit jaar voor het eerst aan kerst doen.
    Met sint doe ik een aantal kleine cadeautjes en heb een max. bedrag van totaal 100 euro daarvoor.
    Met kerst wil ik een groot cadeau geven (keukentje) met wat assecoires daarbij.
    Hier geven de grootouders niks met die dagen, alleen mijn vader die geeft elk jaar geld met sint.
    ik zou het lekker op zijn beloop laten hoor....
    ik zou het juist leuk vinden als ze eens wat meer van familie kreeg...

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ik maak een online lijstje met ideetjes...
    Zowel mijn ouders als schoonouders willen graag wat doen (en tante's / vrienden)

Zo krijgen we iig niets dubbel, en ik zet er geen grote dingen op.
    Heb ook aangegeven dat kerst (Doen we dit jaar nog) en sint (volgend jaar) echt niet te groots moet worden..

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    In Spanje doen ze ook niet aan sinterklaas maar wil dat zelf toch wel voor het eerst gaan invoeren dit jaar nu mijn dochtertje (dan) 19 maanden is, gewoon met een kleinigheidje, warme choco en een taai taai popje enz......

Kerst pakken we wat grootser aan en ja ons dochtertje wordt aardig verwent dan, voor mijn ouders is ze het enige kleinkind.
    Mijn schoonouders wonen in de UK en daar wordt kerst zowieso groot aangepakt.
    Ik geef soms wel aan wat we graag willen hebben (niks extreem duur ofzo) voor haar maar willen wel graag dat er cadeautjes worden gekocht en geen kleding ofzo, dat koop ik zelf wel weer, een beetje verwend worden met de feestdagen mag toch wel.....;)

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Als je je opgelaten gaat voelen als hij echt te veel en te dure dingen gaat krijgen kun je het ook aangeven. Maar leuk hoor lekker uitgebreid kerst vieren.

Wij vieren sint ieder jaar bij een van ons. broer zus of bij ons. We spreken een bedrag af p.p per kind en gaan daar voor shoppen..morgen dus bij toys XL 3 halen 2 betalen. Ik weet al wat ik ga halen voor ons meisje.

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik vind het ook heel leuk, zo uitgebreid kerst vieren, altijd kerst al een fijne tijd gevonden!
    Ik ben er nog niet helemaal overuit hoe we sinterklaas gaan doen, mijn moeder zal vast iets sturen, gelukkig is hij nog klein dus hoeven we ons daar nog geen zorgen over te maken, dat komt nog wel.

Kerst is echt leuk hier, overal bomen, overal muziek, je kunt in bijna elk winkelcentrum de kerstman bezoeken met je kleintje in de Grotto. Halen ze echt alles uit de kast om het zo echt mogelijk te laten lijken, hardstikke leuk. Maar ik vind ze ook wel een beetje doorslaan met de cadeaus die de kerstman brengt op kerstochtend. En ik denk dat als ik niks zeg, mijn svader ook met vanalles aan komt zetten. Op zich hardstikke lief hoor, maar waar laat ik het! En, hij is nog zo klein, hij vind de verpakking vast leuker :)

Wij hebben al een cadeau uitgezocht, en dat krijgt hij.

Ach, misschien voor dit jaar... laten we ze maar gewoon doen wat ze willen, is hun eerste kleinkind...

Ik laat wel wat hints vallen van wat we echt liever niet hebben haha (grote dingen bv, we hebben nogal ruimte gebrek!)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb lijstje.nl gebruikt voor ideen in verschillende prijscategorieen.

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik kan mijn moeder toch niet tegen houden als ze iets wil halen voor de kleine.. En eerlijk gezegd wil ik dat ook niet. Ze geniet er van.. Maar het is gelukkig wel zo dat ze niet met extreem grote dingen aan komt zetten, dat scheelt weer..

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We werken hier ook met een lijstje. Van oom en tante 2a3 cadeautje van max 20 euro samen. opa&oma iets van 40 euro geloof ik. Maar wel van het lijstje, of in overleg. Er glipt elk jaar wel iets extra's tussendoor, maar daar maak ik me niet zo druk over.

En mijn moeder geeft me gewoon het geld, en dan mag ik haar de cadeautjes teruggeven. Ze heeft niet echt speelgoedwinkels in de buurt, en ze vind dat ik beter weet wat mijn jochie wil.

Hier wel redelijk georganiseerd dus. Op wat losse dingen na die extra komen.

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zat ik ook aan te denken maar mijn man vindt dat echt belachelijk! :(

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijne ook maar ik vind het belachelijk om allemaal zooi te krijgen wat dan vervolgens ons probleem is, trekje van mijn schoonouders overigens. Staat alles op zolder en dan vervolgens marktplaats op of vuilnisbak in. Zonde!

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Na een paar jaar heb ik schoonmams eindelijk zover dat ze me belt als ze weer eens met iets in haar handen staat. Die gaat elke week naar een 2e-hands winkel en regelmatig naar rommelmarkten. Maar na een paar keer toch iets geweigerd te hebben (door manlief trouwens), belt ze mij nu eerst even op..

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, en onze zolder is al zo vol!

Naja, de eerste keer kerst met een kleinkindje is natuurlijk ook wel heel leuk.... ik laat het maar, geef wel wat hints wat we graag zouden willen voor ons kleintje, en dan zien we het wel :)

Deel Deze Pagina