Bakfiets vraag babboe VS Troy stuur vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 6 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ik heb vandaag 2 testritten gemaakt troy bij iemand uit de buurt en babboe bij de babboe testritdagen. Wie heeft ook ervaring met beide? Had het idee dat babboe mij makkelijker afging maar verschil is oa dat het daar een asfalt terein was en bij mij in de buurt niet. Wat ik mij afvroeg is vooral het sturen dat ik het gevoel had of dat mrt de babboe makkelijker ging als met een stang? Maar vriend zegt dat dat echt niks uit maakt dus wie heeft daar ervaring nog meer mee? Het scheelt zoveel geld namelijk..

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hadden eerst een Babboe en nu een Troy. Ik vind zelf de stuurstang veel fijner omdat je die op andere plekken kan overpakken bij bv een flinke bocht. Dat ging bij de Babboe niet. En kwalitatief vond ik de Babboe ook onder de maat, zeker voor het geld wat het moet kosten. Ik zeg Troy!

MSL12 vindt dit leuk.
  3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Welke heb je het eerst geprobeerd?

4. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Eerst de troy misschien voelde het ook onwennig omdat het de 1e keer was en ik toen nog niet goed wist hoe en dat bij babboe ik wat tips kreeg het daardoor wat makkelijker leek te gaan. Maar het terein speelt denk ik ook een rol. Misschien dat ik de troy ook nog een keer moet proberen..

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het is zeker wennen: rijden op een bakfiets.
    Scheelt ook of deze leeg of er wat in zit.
    Troy is stukken goedkoper, maar ook bijv een nieuwe Regenkap enz.
    2 jaar terug, waren we de enige met een Troy. Inmiddels rijden er al veel meer rond in Middelburg. 1 advies: spuit direct de boutjes en moertjes in. Deze roesten bij de 1e regenbui.
    Of ze hebben bij het nw model nu wel roestvrije boutjes en moertjes gebruikt. (Wij hebben ze allemaal vervangen)

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb er met mijn fiets idd geen last van. Ik heb het nieuwere model gekregen. Nu staat die van mij altijd in de garage, maar heeft ook wel eens een regenbui meegemaakt. Bij mij is de regenkap niet helemaal waterdicht :)

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Aha dan hebben ze het toch aangepast.
    Hier is de Regenkap wel waterdicht.
    Maar ik heb ook standaard een zonnescherm met uiltjes erop. (Trekt veel bekijks vd toeristen)

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik heb juist een babboe vond de troy wat wiebelig

Deel Deze Pagina