Bakfiets vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ik wil kijken voor een elektrische bakfiets waar kan ik dat het beste doen? Zie van babboe dat je testdagen hebt maar zijn er ook fietsen winkels die verschillende soorten hebben dat je kan testen? Bijvoorbeeld die van troy? Of een andere redelijk betaalbare? Moet er 4 kindjes sowieso in kwijt kunnen ivm werk.

Wat is jullie ervaring kwa stuur wat is fijner een echt stuur of stang? Stang lijkt mezelf niet zo maar misschien juist toch fijner en heeft het voordelen.

Mijn baby is 5 maand kan die al in babyschaal of is maxi cosi toch echt beter?

Raaf92 vindt dit leuk.
  2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wij hebben de babboe, daar kunnen 4 kindjes in, maar met maxi cosi passen er 2 kindjes op de bank en dan zou je 1 kindje achterop moeten nemen. Je kindje in de babyschaal is echt te vroeg, volgens mij staat op hun site vanaf 3 maanden? Mijn zoontje is nu 7 maanden maar die doe ik er echt nog niet in.. mijn dochtertje heeft best lang in de maxi cosi gezeten en na een jaar gelijk in zo n peuterstoel gezet. Zitten ze veel fijner in een babyschaal vind ik zonde van je geld en ziet er hartstikke ongemakkelijk uit..
    Succes!!

3. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Wij hebben de troy kunnen zeker 4 kindjes in. Heel erg fijn en betaalbare fiets. Er is pas nog een topic over geweest dus mssn kun je die ook nog even opzoeken.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.004
    113
    JongetjeM vindt dit leuk.
  5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In het andere topic waar Justme1974 naar verwijst heb ik al wat gepost ;)
    Maar ik kan nog aanvullen dat ik een stang om te sturen fijner vind. Je duwt dan alsware de bak en het voelt heel stabiel. En het sturen gaat super licht :)

MSL12 vindt dit leuk.
  6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Geheel mee eens. Ik had een Babboe met stuur, vreselijk ding. Kwalitatief ook verschrikkelijk. Nu een Troy (elektrisch) met stang en zou 'm niet willen missen. Ontzettend fijn ding en ruim plaats voor 4 kindjes. Nu neemt een maxicosi wel heel veel plek in. Misschien is het een optie om daarvoor zo'n bevestiging achterop de fiets te maken? Anders gaat het echt ten koste van de ruimte voor andere kindjes in de bak. Ik denk nl. dat er dan eentje minder mee kan, maar dat zou je moeten proberen.

MSL12 vindt dit leuk.
  7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je kiest voor de Troy:
    Dan direct alle bouten en schroeven inspuiten.
    Deze roesten direct na de 1e bui

Of direct vervangen kan ook.

Verder een hele fijne bakfiets, ik heb hem bijna 2 jaar. Wel vantevoren even informeren waar deze in onderhoud kan. (Dan was ff een probleem in Middelburg)

8. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    misschien zoek ik niet goed maar waar kan ik een troybakfiets testen/bekijken?

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.829
    2.249
    113
    Ik heb een babboe mini. Ideaal ben er gek op. Fiets er dagelijksook mee naar werk.
    Babyschaal, ik heb hem maar niet gebruikt. Hoopte in 't najaar m'n zoontje er in te zetten maar 't is echt een onding. Geen steun en veel te recht op. Haas weggegooid geld dus. Hopelijk kan hij deze zomer gewoon in een peuter zitje.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik snap die babyschaal niet zo goed. Ze kunnen toch in de maxicosi? En bij onze kan je daarna een Yepp stoeltje aan de bodem vastmaken en daarna op het bankje. Voor de maxicosi wel een maxicosi houder gebruiken van het merk van de bakfiets. Zoveel fijner dan zelf iets maken.

11. LSQ

LSQ Niet meer actief

Er is iig in Utrecht een winkel waar je verschillende fietsen kunt uitproberen. Juizz. Hier hebben we onze babboe city gekocht, maar ze hebben ook andere merken. Doordat we hier hebben kunnen testen, weten we ook dat een driewieler niet iets voor mij is.

MSL12 vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.829
    2.249
    113
    Ik heb de babboe mini, dan past hij namelijk precies door de poort en ik ben maar klein dus precies goed. En dar past geen kind en maxicosi in. Vandaar dat ik die erbij heb gekocht. Maar dus niet gebruik omdat 't echt een aanfluiting is...

13. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

14. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hoi dat eerdere topic was van mij.

Hier de voque babboe big curve en curve mountain geprobeert de troy en cangoo Ook bakfiets.nl die vonden wij verweg de beste maar heel duur. Uiteindelijk een showmodel babboe curve mountain geworden. Ivm stabiliteit en wij vonden een middenmotor het fijnst fietsen

Deel Deze Pagina