Ik heb mijn bakfiets vandaag besteld, jeuh! Ik heb er stickers van babboe bij besteld omdat ik die uiteindelijk mooier vond dan die andere site. 922 euro afgetikt, maar over 3 weken staat er dan ook iets (hoop ik).
Stripes! Lekker vrolijk en opvallend! Met dit mooie weer kan ik niet wachten, maar helaas duurt het nog een paar weken voor hij er is.
Ik zou wel een stickerset willen hebben van Herman Brood, maar die zijn er helaas niet. Mischien kan ik zelf een ontwerp insturen..
Nou wij hebben ook een keuze gemaakt! Mijn moeder heeft me overgehaald om toch de johnny loco te kopen (die we dus met flinke korting kunnen kopen vanwege fabrieksschade). Ik krijg van haar de babyschaal en raincover (zodat Tobe droog blijft als het regent) cadeau omdat ik zaterdag jarig ben, dus dat scheelt aardig in de kosten Mijn man gaat hem morgen halen! Het is deze:
Wow, dat vind ik echt de allermooiste die er is! Het is dat ik de bakfiets alleen maar voor de gein heb en er niet van afhankelijk ben, anders had ik het ook wel geweten hoor!
Ja ben er ook wel blij mee! Naja wel eerst even de fabrieksschade afwachten, ik heb geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Maar ik vind het wel eng hoor om zo'n duur ding in Amsterdam te hebben staan We gaan morgen ook direct 3 verschillende sloten kopen! Gelukkig hebben we een parkeergarage met bewakingscamera's en wordt ie daardoor waarschijnlijk minder makkelijk gestolen. Hoop ik althans Je weet maar nooit wat voor een buren ik heb
Ik ga binnenkort ook een bakfiets bestellen. Ik kan hem aanschaffen via het fietsplan van mijn werk. Erg handig! Heb er nu al zin in, kan niet wachten tot ik hem heb
De johnny loco beviel niet zo goed! Hij was te licht en op de weg naar het KDV zat een fietspad langs een drukke weg die scheef afliep. Daardoor was ik steeds bang om van het fietspad af te vallen (hij zat ook nog eens een stukje hoger dan de autoweg, heel naar). Dus we hebben hem zonder verlies verkocht en hebben nu een cargo bike besteld van bakfiets.nl. Hebben deze uitgebreid geprobeerd en beviel veel en veel beter; voelt aan als een gewone fiets! Die krijgen we over 2 weken... We gaan Tobe trouwens ook vervoeren in een maxicosi (babymee) ipv babyschaal. Iets meer vering en de maxicosi kunnen we bij het KDV laten staan.
Leuk dat ik dit draadje weer langs zie komen. Ik heb sinds zondag mijn babboe en na wat wennen bevalt hij prima! Wat MerleQ beschrijft over het van de weg raken heb ik alleen de eerste rit gehad (gelukkig was ik zonder kind aan het droogfietsen). Dat komt vooral omdat je met een 2-wieler veel stuurt met je gewicht en met een 3-wieler werkt dat niet. Dit doe je voor het grootste deel onbewust dus voor je bewuste het dan heeft overgenomen lig je onder tram 4 (of in mijn geval rij je dan van een dijk af 8) ). Mijn babboe fietst heerlijk licht en na wat oefenen voelt hij aan als een normale fiets. Mijn dochter vindt het geweldig en begint te piepen als ik stilsta. Gelukkig hebben wij hier geen enkel stoplicht . Ik heb de stickers teruggestuurd omdat ik dat te druk vond, de houten bak is mooi afgewerkt en ik leuk hem wel op met kussentjes ofzo. Ik heb voor mijn dochter alsnog een peuterschaal besteld en geïnstalleerd. Voor kindjes onder de 2 jaar vind ik dat bankje niet zo geschikt, Zeker als ze nog niet met de voetjes bij de grond kunnen. Nu zit ze als een prinsesje om zich heen te kijken en naar iedereen te zwaaien.
Hey Merle, wel jammer, die johnny is wel een mooie! Kan de baby-mee in elke bakfiets? en hoe bevestig je dat dan? dat klinkt idd beter omdat dat onderstel mee veert.
Volgens mij wel, althans in ieder houten bakfiets. Onze fietsenmaker had het er ook nog over dat je ook net zo goed een bepaald soort schuim onderin de bakfiets kon leggen (wat schokken tegengaat) en de maxicosi vervolgens met banden vast te zetten. Is een goedkope oplossing en volgens hem net zo veilig. Alleen ik twijfel nog Zo'n babymee is inderdaad niet goedkoop namelijk, zo'n 80 euro terwijl Tobe alweer 4 maanden is als we de bakfiets hebben. Maar denk toch dat we de duurdere oplossing kiezen, kan hem altijd nog verkopen via marktplaats of bewaren voor een eventuele tweede. En dan nog een regenhoes voor de maxicosi, hoeven we geen tentje aan te schaffen voor op de fiets.