Hallo Een aantal maanden geleden (misschien zelfs al een half jaar) kreeg ik van UPC de aanbieding een spamfilter te gebruiken. Dit zou me een x-bedrag per maand kosten. Ik heb het niet gedaan, omdat ik nooit last had van spam. Maar sinds die aanbieding heb ik continu problemen. Ik krijg opeens van compleet onbekenden berichtjes (die ik niet open en direct verwijder) , gaat vaak over drugs of medicijnen en is altijd in het engels. Ook kan ik soms ineens geen e-mails meer versturen en blijk ik op een rbl-list te staan (een zwarte lijst). Dat zou inhouden dat ik spam verstuur. Dat is niet zo, want ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen. Ik mail alleen maar met mijn moeder en een handjevol vriendinnen, die allen net zo braaf zijn als ik. Na een poosje werkt het allemaal weer. Ik heb UPC gesproken en die weten natuurlijk nérgens van. Tja had ik maar hun spamfilter moeten nemen. Ik vind UPC een vervelend bedrijf met een agressieve verkoopmethode en heb het vermoeden dat het aan hen ligt. Helaas is het hier de enige aanbieder, naar het schijnt. KPN hoor ik ook weinig positiefs over. Zijn er nog andere betaalbare opties? Iemand een idee?
Je moet wel snel actie ondernemen als je op zwarte lijst staat...even meteen spamfilter en virusscanner eropzetten hoor! Wij hebben dit ok gehad en bleek mijn laptop gehackt te zijn en vanuit mij allemal hackpogingen en spam verstuurd te zijn....nu zou ik zelf niet eens weten hoe dat moet... Hebben er echt veel problemen mee gehad....hoop dat dat bij jou uitblijft.
Virusscanner hebben we. Spamfilter dacht ik ook, maar kennelijk niet goed genoeg. Welke gebruiken jullie dan?
heb hier xs4all en zit er gratis een virusscanner enz bij. Het overzetten van KPN naar xs4all is erg lastig geweest. Maar wel een voordeel het nummer dat je moet bellen naar xs4all is geen 0900 nummer! maar gewoon een 020 nummer.. Dus scheelde ons ook een hoop geld. En instaleren lukte niet helemaal maar ze hebben een half uur met ons aan de telefoon gehangen dat het erop stond. dus hier wel tevreden klant en de virusscanner enz is erg goed
Wij zitten dus bij UPC. Tenminste we hebben zo'n pakket voor kabel en internet. Maar dan zou ik dus over moeten stappen op enkel kabel (daarin zijn zij hier meen ik de enige aanbieder) en voor internet bijv. xs4all? Zijn zij duur? UPC probeert ons ook al jaren digitale tv aan te smeren. Maar dat willen we niet. ik vind het zo'n vervelend bedrijf. ZIjn er ook nog andere opties voor kabelaanbieders? Of is het vaak zo dat je maar 1 aanbieder in je woonplaats hebt?
Er zit inderdaad maar 1 kabel-aanbieder in elk postcodegebied, dat is bij jou dus UPC. Je kun wel op de meeste adressen overstappen op adsl en telefonie van bijvoorbeeld KPN, Telfort, Online, Tele2 of XS4all (ff postcodecheck doen, dan zie je vanzelf wat er mogelijk is. Als tv via de kabel wilt, zit je aan UPC vast, zo niet zou je over kunnen op TV van Tele2 of Digitenne of Interactieve TV van KPN. Misschien is het slim om even bij een onafhankelijk retailer binnen te lopen, zij kunen zo voor je uitzoeken wat het beste voor je is...
kan ook zijn dat je per ongeluk een verkeerd mailtje hebt geopend en je wachtwoord hebt ingevuld?? dan kan je het oplossen door een nieuw wachtwoord te nemen en anders zo wie zo ff proberen..
Bedankt voor je tip! We hebben geen telefoon ,alleen mobiel, dus dan zouden we dus enkel voor de kabel bij UPC hoeven te blijven. Ik weet niet of die andere kabel/opties geschikt zijn voor ons. Ik zou me er eens goed in moeten verdiepen.
Nee, daar ben veel te achterdochtig voor. Misschien evengoed een idee om een nieuw wachtwoord te gaan gebruiken. Ondertussen zit ik hier met een ander pc/probleem. Mijn leestekens doen het niet meer naar behoren. een vraagteken is opeens een= Iemand enig idee wat ik heb gedaan= )vraagteken dus'
Je hebt je toetsenbord indeling veranderd, door linker alt shift in te drukken. Als je je maar 2 indelingen hebt, moet je dat nog een keer indrukken, dan zou hij weer gewoon moeten zijn. Zo niet dan gaat het via configuratie scherm en dan regionale opties. Daar moet de indeling op verenigde staten internationaal staan (zegt m'n hubbie de pc expert)
stuur je naar die handvol vriendinnen wel eens door stuur mailtjes ? ... Het kan namelijk zijn dat er in een van die doorstuur mailtjes een virus zat waarvan je niets weet en die door gestuurd hebt naar je vriendinnen, het virus in deze mailtjes scant vaak je vrienden lijst en andere contact personen in je lijst en stuurt zonder jou weten met jou gegevens iedereen van die spam mailtjes, dit doen ze op hun beurt ook weer bij de mensen waarbij jij het mailtje naar toe hebt gestuurd ... Hoop dat je het een beetje snapt, je hoeft niet zo zeer ergens op te klikken om een virus binnen te halen.. En breek me de bek niet open over UPC, verschrikkelijke mensen die daar werken ... Wordt tijd dat die mensen opleidingen gaan volgen, maar goed ... Alleen denk ik niet dat het komt door de UPC maar door die irritante doorstuur mailtjes die iedereen altijd verstuurd
Haha, hee bedankt! Jullie hebben allemaal nuttige tip's! Wedden dat ik het vanaf nu niet meer vergeten zal!
Ik heb een hekel aan doorstuurmails!:x Zijn altijd van die jankerige dingen over hoe mooi en lief alles is en hoe de wereld eruit zou moeten zien en dan zo'n vreselijk muziekje eronder, bleh. Ik bedoel, dat is natuurlijk heel aardig, maar kan dat niet anders ipv die zoete foto's ? Ik gooi ze al jaren direct weg en open ze dus niet. Maar uit jouw bericht maak ik op dat je dus niet altijd iets hoeft te openen om een virus via zo'n mail binnen te laten? Jammer, ik had graag UPC de schuld willen geven. Het viel me op dat het ineens gebeurde sinds ik die aanbieding kreeg en er niet op in gegaan ben. Bedankt voor je tip! Ik ga direct mijn contacten een e-mail sturen met de vraag of ze willen stoppen met die doorstuurmails.