Bakfiets

Discussion in 'De lounge' started by Marian, May 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Iemand ervaringen met een bakfiets?

Wij denken er over om er een aan te schaffen voor als de kleintjes zometeen wat groter zijn. Is volgens mij wel handig....

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen en wat voor bakfiets hebben jullie? Je kunt ze op internet in zoveel verschillende prijsklasses vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Alvast bedankt voor je reactie!

Marian

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    hoi
    ik heb sinds een paar weken een bakfiets van Babboe.
    is echt super, hij heeft een mooie grote bak.
    en je zou nu al wel met de kleintjes kunne fietsen.
    Colin is wel wat ouder, maar die zit er in de maxi cosi in.
    als je allebei bankjes opklapt, kunnen er wel twee maxi cosies in.
    en er zijn babyschalen te koop, die kunne ook in een bakfiets geplaatst worden, ik zit er nog over te denken om een peuterschaal te kopen. omdat Colin al bijna niet meer in de maxi cosi past.

maar het is echt een super oplossing. ik doe nu ook boodschappen voor de hele week met die bakfiets. wat een uitkomst.
    in 1 woord GEWELIDG!

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    er staat een foto van de kinderen in de bakfiets in mijn album

groetjes Nienke

4. Wat kost zoiets als ik vragen mag....?

en kan je er makkelijk mee door de poort van tuin en zo?

5. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    €999 zie ik net staan , ppffff wat een geld :)

6. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Kampen
    Da's opzich wel handig, dat de axicosi's er in passen, maar dan... Als ik dan bij de winkel aankom heb ik een probleem, want waar laat ik dan e kinderen? Ze maken nogsteeds geen winkelkarren met twee maxicosi erop. Echt flauw! ;) Dan zou het alleen zijn om een stukje te fietsen, en dat doe ik niet zo heel erg gauw! Als ze zometeen wat groter zijn koop ik een opklapbare buggy die dan meekan in de bak.

Mijn man is wezen kijken, en die is nogal van de gemakzucht...
    Hij heeft het nu in zijn hoofd om er een met trapondersteuning te kopen, dus als je trapt voor 10 km per uur ga je 20. Kost wel ff 2600 euro in de uitvoering die hij in zijn kop heeft. En als hij het eenmaal in zijn kop heeft....

Wel een voordeel is dat deze op kleur te bestellen is tegen een hele kleine meerprijs, en dan laten we hem beletteren. Kan hij hem zakelijk boeken en scheelt het weer 19% BTW! Kan ik mooi reclame gaan rijden!

Het moet er volgens hem dus nu een worden van bakfiets.nl want hij heeft een dealer gesproken en die kraakte alle andere bakfietsen af. Hij zei dat die van bijv. bakfietsweb.nl chinese import zijn, daarom zo goedkoop, maar van slachte kwaliteit. Zegt hij dat alleen om zijn eigen bakfietsen te verkopen of zit er een kern van waarheid in?

Marian

7. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    is zeker waar.

de fietsen van bakfiets.nl zijn echt de beste.

halfords heeft ze ook maar dan trap je je een ongeluk

Ik heb zelf wel een 2 wieler en geen 3 wieler

is makkelijker wendbaar, smaller en gewoon geweldig!
    heb de lange uitvoering met 2 bankjes,geweldig

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    waarom neem je geen kidcar?
    een aanhanger om zo maar te zeggen die heb je ook met extra wiel, dus afkoppelen wiel eronder en lopen maar, kindjes blijven zitten en jij kan je boodschappen doen.....
    scheelt ook nog geld wat ze zijn een stuk goedkoper...nieuw zo'n 400 á 500 euries en op marktplaats 2e hands verkrijbaar

wij hebben er 1 waar geen wiel onder kan maar boodschappen doe ik altijd met de auto :)

suc6

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    nou wat CaatjeMo zei, moet je wel op letten id,
    voordat ik heb aanschafte heb ik eerst de schuur op gemeten, die is berekend op een motor (van de vorige bewoners) en die deur is extra breed dus.
    wnat die fiets is 86 cm en 2 meter 17 lang.
    dus door een normaal hekje of poort kan een probleem zijn.
    maar dat zou je dan ook hebben met zon wagentje achter de fiets, zo'n tweepersoons is ook vrij breed.

maar deze Babboe kan echt niet afgekraakt worden, tis een super fiets, we hebben hem wel zelf in mekaar moeten zetten, maar dat was een makkie.
    en echt plek voor een buggy is er niet bij in de bak. dus ik heb de buggydrager op de fiets gemonteerd. die paste ivm met stoeltje achter op mijn gewone fiets niet meer.

nee ik wil hem echt neit meer kwijt, deed voorheen ook alitjd de wekelijkse boodschappen met de auto, maar nu echt niet meer, of het moet al slecht weer zijn. maar het is zo'n klein eindje dat het met de auto gewoon zonde is om dat ding te starten.

en met zo'n karretje achter de fiets, tja ik zie liever mijn kindjes voor me. en ik geloof dat ik overal achter zou blijven hangen. met de boel voor me zie ik tenminste wat er gebeurd. maar dat is voor iedereen persoonlijk natuulrlijk.

maar nog 1 opmerking: als je niet van aandacht houd, moet je echt geen bakfiets nemen.
    goh ik word echt aangehouden en aangesproken, echt leuk hoor die reacties die je krijgt.
    en vooral van oude mensen die draaien zich echt helemaal om met hun rolatortje, en ze kijken je na met een glimlach om de mond. die zien helemaal beelden van vroeger terug toen de bakker nog met de bakfiets langs de deuren ging hahaahha

groetjes nienke

10. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    het enigste waar je op meot letten met de kar achter je is dat je de bochten iets ruimer neemt maar voor de rest niet...
    en ze kunnen door de diefstalpoortjes bij de warenhuisen dus zo breed zijn ze niet...een normale afmeting tuinpoort past dus....hebben wij ook

de Bakfiets ziet er ook leuk uit......maar was ons te duur om erbij te hebben.....de fiets is niet ons 1e vervoersmiddel om zo maar tezeggen.

maar als dat het wel was dan had ik er zeker voor gekozen.....

11. ik heb nu dus zo'n fietskar, die je er dus achter hangt, wij zijn nu verhuisd naar een flat (ik had hem voor de verhuizing, ik woonde bij mijn schoonmoeder) en hij past NIET in de schuur als in door de deuropeningen, door de eerste gezamelijke deur past hij als we hem op zijn kant zetten, dus moet wel de maxicosi eruit, wij blij hoeven we hem niet uit elkaar meer te halen, komen we bij schuurdeur, *&(^%@#&%#(&@ hij past niet, dus moeten hem alsnog uit elkaar halen....
    maja zon fietskar past ook niet door de bocht, moeten een bocht maken van 90 graden...
    ook niks dus...

12. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Kampen
    1 ding scheelt, of ik nou wel of geen bakfiets koop, de aandacht krijg ik zowiezo :rolleyes: Ik was net ook weer even snell naar de super (lopend...)
    En dan wil je ook niet weten hoeveel mensene er in de wagen kijken en vanalles vragen. Ik heb al en roze en een blauwe knuffel in de wagen gelegd, maar echt helpen doet het niet!

Maar goed, waar ik dus nog op moet letten is of de buggy erbij past, want ik weet niet of een tweepersoonsbuggy wel aan een buggydrager kan hangen. Even uitzoeken dus nog!

En ruimte hebben we zat, een grote loods met overheads deur, dus dat moet wel passen ;)

Een karretje achter de fiets is wel handig omdat je hem kunt afkoppelen, maar net als mam2003 zie ik mijn kindjes denk ik liever voor me!

Bedankt voor jullie reacties!

Marian

13. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    hoi marian,
    heb je inmiddels al een bakfiets gekocht?
    ik ben ook zo'n twijfelaar:2 wielen of 3
    met stuur of een stang
    bakfietsweb.nl of bakfiets.nl
    die van babboe lijken mij wel erg makkelijk.

zijn er hier nog meer meiden met een bakfiets?
    welke heb je en is ie fijn in gebruik.
    hebben jullie nog een tip?

liefs kristy

14. ik word binnenkort ook een tweelingmama en heb ook zitten denken aan een bakfiets voor als ik straks mijn andere kinderen ook naar schoolmoet brengen is het wel handig als ik die 2 in de bakfiets kan stoppen alleen wat zijn die kregen duur zeg
    dat is voor een beneden modaal gezin als ons niet te betalen gewoon en zo'n karretje achter je fiets ik geloof dat ik die laatst ergens voor 99 eurie heb gezien dat is nog wel te doen

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vind die karretjes achter de fiets toch wel eng stiekum.

ze zijn zegmaar ook niet superstevig.. en als iemand niet oplet rijd ie er zo tegen aan zou je denken.

misschien dat als je die koopt.. dat je er zo'n kinderfietsvlaggetje op kan monteren ofzo
    dan zie je ze tenminste.

en ik denk dat ik emt de baas ruzie krijg als ik een bakfiets wil
    maarja.. hier straks maar 1 kindje.. dus dat lukt wel met een fietsstoeltje hoop ik

daar ook al de nodige discussie over want hij vindt dat het gevaarlijk is met je kind op de fiets
    maarja.. ik moet me toch voortbewegen he
    en kind mag ook best leren dat je niet alles met de auto doet.

16. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    ik heb hier en daar op marktplaats zitten snuffen.
    wil eerst graag iets horen over hoe t bevalt enzo.
    het is idd niet zomaar iets wat je koopt.
    wil graag de kids voorop vind t gezelliger.

17. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    zoals ik dus al eerder aangaf, ik heb een bakfiets van babboe. en ik moet zeggen, ik wil niet mer anders. gelwdig
    je kan je kids erin zetten zonder dat de fiets omvalt. wat met een gewone fiets wel kan gebeuren.
    het is in 1 woord geweldig!

(foto in album)

18. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    moest je heel erg wennen?
    krijg veel commentaar dat het lastig met de bochten is.

19. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Kampen
    Ik heb er nogsteeds geen een gekocht, maar ga binnenkort bij een andere tweelingmama hier in Kampen kijken hoe die van haar eruit ziet. Dat is er een van bakfietsweb, kijken of dat er een beetje stevig uitziet?

Dat is pas na pinksteren, dus dat duurt nog een weekje...

Maar goed, ik heb ook niet heeel veel haast ;)

Marian

20. Eppie

Eppie Lid

Mar 4, 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Ik heb er zelf 1 van fietsfabriek.nl! Een toppertje.

Mijn vriendin heeft een goedkope gekocht via bakfietsweb en je merkt zeer duidelijk verschil. Die van haar trapt 3x zo zwaar, je moet em zelf monteren en de vering is slecht!

Share This Page