Help,ik ben een nieuwe buurvrouw!

Discussion in 'De lounge' started by Smurf1985, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik ben echt een noob wbt verhuizen.
    Krijg vanmiddag dus de sleutel,maar vraag me nu ineens af nav een ander topic,hoe ik me voor moet stellen aan de nieuwe buren?

Ben dus al bang dat ik meer op ga vallen dan de voorgaande bewonders,gezien zij bejaard waren en ik een zoontje heb van 2,5.

Goed,wat te doen? Meteen aanbellen en voorstellen?
    Of dat pas doen als je ze tegenkomt?

Wat is de norm zegmaar? En dan bij je directe buren alleen? of het hele blok?
    Sorry,ik heb echt totaaaal geen idee :D

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Directe buren alleen. Gewoon even aanbellen, zeggen dat je de nieuwe buurvrouw bent, dat je nog wel wat gaat verbouwen (indien van toepassing) en als ze vragen hebben dat ze gewoon even moeten aanbellen.

Meer niet hoor. Ik heb nog nooit het hele blok gedaan ...

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hangt echt van je eigen stijl af. Er zijn volgens mij geen regels. Wij hebben alleen de buren direct naast ons gedaan en ook niet meteen op dag 1, maar ergens in de eerste week. Eerst even settelen.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik zou gewoon eerst verhuizen. Kom je in die tijd de buren tegen, dan stel je je even voor. Kom je ze niet tegen dan bel je aan en stel je je voor. Geef idd aan dat wanneer er iets is ze altijd bij je aan mogen bellen. Dat maakt de drempel lager om te "klagen" bij jou over dingen en voorkomt dat ze dingen op gaan kroppen en de bom barst op een bepaald moment. Heel veel succes en heel veel plezier met de verhuizing.

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Wij hebben het ook de vrije loop laten gaan. We kwamen ze vanzelf een keer tegen. Na het verbouwen een bosje bloemen gegeven voor de eventuele overlast. Vonden ze niet nodig, maar waren er wel blij mee.

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Je bent tijdens het verhuizen toch rondom je huis bezig, dus de kans dat je ze ziet is vrij groot. En als je ze niet tegenkomt kun je je altijd nog voorstellen.

Eerst lekker settelen, dan de rest. Snappen ze heus wel.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo zou ik het ook aanpakken:)

Succes met verhuizen!:)

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wij hadden het makkelijk, hadden op 27 december de sleutel gekregen dus met oud en nieuw zijn we even bij iedereen langs geweest ;)

Als ik jou was zou ik gewoon even bij je 2 naaste buren voorstellen. Doet het altijd goed en daarbij kunnen ze dan ook wat meer van je hebben als je bv. nog wat moet klussen.

9. Smurf1985

Dankjullie wel voor de tips!

Best belangrijk,gezien de eerste indruk vaak toch wel belangrijk is. Ben erg benieuwd maar gaat vast goedkomen!

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Hier een beetje hetzelfde, alleen gaan wij dus als 'jong' gezin tussen oudere mensen wonen.
    De buren aan 1 kant ken ik al. De andere buren grote kans dat ik ze ken maar dus niet wist dat zij naast ons wonen.

Gaan aanbellen om voor te stellen zal niet nodig zijn aangezien het oudere mensen zijn en die staan toch in hun tuin te gapen als je iets komt doen in het nieuwe huis.

Verder ben ik ook niet zo het type hoor om te gaan aanbellen. Komt wel eens als ik ze op straat tegenkom. Vorige keer toen we verhuisden, we hadden net 5 minute de sleutels en waren nog wat aan het rondkijken, belde de buurman al aan met een paar biertjes.

Ik zie wel hoe het loopt.

11. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Wij hebben bij de directe buren (stuk of 5 huizen) een briefje in de bus gedaan om ons voor te stellen en ze uit te nodigen voor een drankje de zaterdag erna.

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben het eerst ook op z'n beloop gelaten. We waren veel in en om het huis bezig en spraken toen ook geregeld buren. Toen we klaar waren met verbouwen hebben we een borrel gegeven voor ons hele blokje buren. Dit is erg goed in de smaak gevallen. Wij wonen in een dorp en daar worden dit soort dingen toch wel erg op prijs gesteld.

13. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Wij wonen in een portiek 1e etage, maar echt niet dat ik de naaste buren ging begroeten dat wij de nieuwe buren waren! Echt geen behoefte aan. Wel anderhalf jaar later pas met de bovenburen om gegaan, en was een grote misstap, ben blij dat ze weg zijn.

Daarentegen vind ik het wel weer netjes als je in een rijtjeshuis woning woont, je je even voorstelt wie je bent, omdat je die denk ik toch vaker ziet.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Toen ik verhuisde naar een appartement, ben ik de buren tijdens de verhuizing gewoon tegengekomen, dus heb niet aan hoeven bellen om me voor te stellen.
    Daarna ben ik naar mijn vriend verhuisd en kende de buren inmiddels wel omdat ik er regelmatig was.

Onze nieuwe overburen hebben iedereen uit de straat uitgenodigd om wat te komen drinken, om zich voor te stellen. We hebben maar een klein doodlopend straatje en iedereen kent elkaar zo ongeveer.

15. Smurf1985

Ik heb de vuurdoop vanmiddag bij 1 buren gehad!
    Stapte uit de auto,en de buurvrouw vroeg of ik de nieuwe buurvrouw was.
    Ik mee naar binnen,me voorgesteld aan de man en vrouw. Hele aardige mensen! Gelukkig 1 kant die al positief is!

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb geen idee, ik woon hier bijna een jaar en toen we hier net woonde had het buurmeisje van 5 weken een ademstilstand dus er waren 3 ambulances, 2 politiewagens en een traumahelicopter rond mijn huis (hoekhuis). Dat trok de aandacht en iedereen kwam bij mij op de oprit staan aangezien hun oprit vol ambulance personeel was e.d. dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en direct kennis gemaakt... Zonde van de omstandigheden natuurlijk maar dat was voor mij de klik. Ik heb daarna voor de buren wat gekookt (ze gaf BV en was natuurlijk veel in het zh te vinden met haar dochter dus vond dat ze goed moest eten haha) en heb een bos bloemen gebracht en een kaart waarvoor ik langs de deuren ben gegaan. Buren hebben wat op de kaart gezet en ik heb ff kennis kunnen maken met ze.

dus ja ik raad je mijn manier in iedergeval niet aan maar het heeft mij wel heel erg op weg geholpen toen haha

Overigens ben ik nu goed bevriend met onze buren en met het meiske is alles helemaal goed gekomen.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Zo hebben wij het ook gedaan, werd erg op prijs gesteld

18. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    haha, sorry dat ik je in verwarring heb gebracht!
    Idd, even aanbellen, jezelf voorstellen, vind ik genoeg ;)

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wij kregen de sleutel zijn een rondje door huis gaan lopen en zijn toen bij de buren langs geweest om ons voor te stellen en hebben gezegd dat we drie kinderen hebben en dat we heel erg veel moeten verbouwen (muur, keuken en badkamer eruit)

Share This Page