Ik sta op punt te bevallen. En weet dat dus bijslag pas in april zal intvangen voor 2e kleine... Ik maak alleen uit t voorbeeld op svb site niet op of t dan met terugwerkende kracht is.. Dus of ik dan over 1e kwartaal ook.ga krijgen... Weet niet meer hoe.t zat bij.dochterlief... (zal.wel mooi uitkomen) dan zou ik in april 573.ontvangen Of reken ik me nu onterecht rijk
Je krijgt volgens mij pas in juli voor de eerste keer kinderbijslag hoor! Je krijg het pas na het eerste volle kwartaal dat je kind er is.
Je krijgt pas in juli voor twee kinderen kinder bijslag. En hoe kom je oo 573? Je krijgt toch 2x 192?
Je krijgt pas juli en terug werkende kracht bestaat niet. Als kind 18 wordt krijg het daarna gewoon nog een keer Een kind moet een kwartaal van 3 mnd vol maken en daarna krijgt het kind kinderbijslag. Kinderen geboren tussen 5 jan en 5 april krijgen dus pas in juli. Dit omdat ze in april het 1e kwartaal van 3 maanden niet heeft volgemaakt. Je kindje vervult zijn 1e kwartaal van april tot juli en zal dus pas in juli krijgen.
Denk dat ze voor haar andere dochter ook meerekent. Maar helaas je krijgt het pas later en niet met terugwerkende kracht.
Ze denk dat ze met terug werkende kracht ook nog krijgt en dus dat het vooraf betaald wordt. Dus in april voor april tot juli. En dan nog terug werkende kracht van januari tot april. Nou dit is dus echt niet zo. Je krijgt het achteraf dat is al punt een en pas nadat een kwartaal is vervult. Was je kindje 1 januari geboren kreeg je wel april. Ze telt dus voor elke kind 192 euro. + nog een keer met terug werkte kracht
Je rekent je onterecht rijk hihi Kinderbijslag word achteraf betaald. Dus je krijgt begin juli de bijslag over april, mei juni. Omdat je kindje op 1 januari (aan het begin van het uit te betalen kwartaal) nog niet geboren was krijg je over het eerste kwartaal van 2014, dat dus begin april word uitbetaald, geen kindergeld. Echter zodra ze 18 word en de kinderbijslag stopt krijg je het laatste kwartaal wel volldig uitbetaald terwijl ze bijvoorbeeld halverwege dat kwartaal al 18 is geworden. Snap je het nog een beetje
3 oktober ben ik bevallen van de jongste, als dit 1 oktober was geweest had ik 1 januari voor kinderen gekregen Maar het is de derde dus 1 april krijg ik voor 3 kinderen, niet met terug werkende kracht maar vanaf de 18e krijg je geen kinder bijslag meer dit word dan een kwartaal doorgerekend
Ik vat m niet dat jullie t over july pas hebben.terwijl dit de data op svb site zijn. Betaaldagen vierde kwartaal: op 2 januari. eerste kwartaal: rond 5 april. tweede kwartaal: rond 5 juli. derde kwartaal: rond 5 oktober. Ik krijg dan toch april al...
Je krijgt in apri lals je kindje er op 1 januari al was. Nu dus niet. Want in april krijg je de kinderbijslag van januari, februari en maart. Kindje was er op 1 jan nog niet, dus krijg je het ook niet.
Dat zijn gewoon de betaaldata. SVB - Kinderbijslag - Wanneer betaalt de SVB de kinderbijslag Hier staat het toch heel duidelijk uitgelegd