Hallo dames! Ik heb jullie hulp/ervaring nodig. Wij zijn op zoek naar een bakfiets voor als onze kleine meid er straks is. De redenen daarvan: - Wij hebben maar 1 auto en die heeft mijn man doordeweeks altijd mee naar zijn werk. - Ik blijf na de geboorte van ons kindje een tijd thuis (gaan het even aanzien of ik daarna op zoek ga naar een andere baan) en ik wil niet aan huis gekluisterd zitten. Natuurlijk kan ik wandelen, maar wat langere afstanden of bijvoorbeeld even naar de lidl (is ongeveer 10/15 minuten fietsen) lijkt me dan geen optie met een kinderwagen. Daarnaast kan je dan bijna niets meenemen. - Als het kindje ouder is kan ze natuurlijk op de fiets in een zitje, maar dat duurt altijd wel even dus daarom lijkt mij de bakfiets de meest ideale oplossing (en ook dus om bv wat meer spullen mee te nemen). Ik hoop dat mijn situatie een beetje duidelijk is. Nu wil ik graag weten of jullie een bakfiets hebben aangeschaft en waarom wel/niet. En zo ja, wat voor en waarom je voor deze gekozen hebt. Daarnaast heb ik ook geen 3000 euro om aan een bakfiets uit te geven. Heb al wel wat op marktplaats gekeken maar er zijn zoveel verschillende soorten dat ik niet zo goed weet wat ik wil. Een elektrische lijkt me heel fijn, maar is ook gelijk een stuk duurder, dus heb ik dat wel nodig voor de afstanden die ik ga rijden (zal niet langer zijn dan 20minuten). Dat soort vragen dus! Ik hoop dat jullie mij willen helpen x
Je kan ook kijken naar zo'n karretje voor achter je fiets. Zo'n 1 heb ik voor 40 euro ofzo op de kop getikt. Moet wel zeggen dat ik het vrij zwaar vind fietsen. Maar misschien moet ik even kijken of ik hem kan smeren ofzo. Het voordeel van zo'n karretje is dat als je bijv naar de markt gaat je hem los kunt koppelen en als kinderwagen kan gebruiken (niet elke kan dat). In de winkel zelf heb ik hem echter nog nooit getest. Ook mocht je bijv een dagje weg gaan met de auto en fiets dan vouw je hem zo op en kan hij makkelijk plat in de auto. Voor wat voor kar je ook gaat. Met de aller jongste blijft het handig om een babyschaal erbij te halen.
Elektrische is niet nodig hoor voor afstanden van max 30 min is prima te doen Wel even wennen maar je went snel
Wij hebben ook niet gekozen voor een bakfiets, maar een fietskar. Voor de bakfiets hebben we simpelweg geen ruimte, terwijl de kar opgevouwen in de schuur kan. Daarnaast speelde voor ons het financiele plaatje mee en kan onze fietskar zoals gezegd ook losgekoppeld gebruikt worden als soort van kinderwagen. Tot slot is het makkelijker om de fietskar te delen over meerdere fietsen, terwijl de bakfiets altijd de bakfiets is. In het geval van mijn zus maakte de kar het mogelijk voor mijn zus om de kinderen naar de opvang te brengen en haar man hen savonds weer op te halen met zijn eigen fiets.
Wij hebben net een tweedehands bakfiets gekocht om dezelfde reden. We hebben ons laten adviseren door vrienden van ons die een kdv hebben met bakfietsen. Zij zijn erg te spreken over bakfietsen van de fietsfabriek. Je moet zelf beslissen of je een drie- of tweewieler wil. Misschien kun je ergens proefritje maken om te proberen wat je het prettigste vindt. Rond de 500 euro is voor een 2ehands bakfiets een prima prijs. In ieder geval niet voor babboe gaan want die schijnen na een jaar van ellende al uit elkaar te vallen.
Wij hebben een Babboe Big, niet elektrisch. Het is even wennen, maar fietst heerlijk! Helemaal niet zwaar. Wij hebben voor de driewieler gekozen, omdat deze bak groter is dan de tweewieler. Maar allebei fietsten lekker.
Bedenk wel dat als je naar de Lidl gaat, je daar ook met de kleine moet rondshowen. Je kan ook eerst even kijken hoe je het vindt om te wandelen, ik vind dat nu nog steeds heel fijn, ook al fietsen we ook veel. (Wij hebben ook maar 1 auto) Ik heb een auto of een bakfiets niet gemist de eerste maanden toen hij nog niet voorop de fiets kon. Ik hoorde van vrienden dat ze altijd zouden adviseren een electrische bakfiets te kopen, zij vinden het niet te doen zonder ondersteuning (bijvoorbeeld een hoogje op)
Wij hebben een bakfiets. Lang getwijfeld, de kinderen zijn al 3 en 5 nu. Beste keuze ooit! Je kan veel meenemen, op school leeftijd mogen er ook altijd vriendinnetjes mee en je kindje zit droog en warm in de bak met regen tent. Die van mij is elektrisch ondersteund maar ik heb er dan ook 4 peuters/kleuters in met grote regelmaat en wil er lange afstanden mee kunnen doen.
Wij gaan ook voor een bakfiets erbij. Mijn kids zijn al 8 en 6 dus fietsen lekker mee al. Vind het voor hun niet leuk als we alleen maar met de auto ergens heen zouden kunnen als het voor mij te ver lopen is (heb een beperking). Voor nu denken wij ook aan een elektrische, maar dat gaan we even bekijken als alles aangeschaft is en hoe de financiën het dan nog toe laten. 😂😁 Kijk er enorm naar uit, dus lees graag even mee hier.
Daar hebben ze winkel karretjes voor uitgevonden. En bij een kleine baby neem je dan de draagdoek mee, dan hoef je ook niet te sjouwen. Ik heb op werkdagen tijdens schooltijd 3 kleine kindjes die kunnen met gemak in de bakfiets, dan zet ik ze alle 3 in het winkel karretje in de winkel. Daarna fiets weer vol. Zeker als je een wens hebt voor meer als 1 kindje en je anders veel loopt of fietst is het echt heel fijn, een bakfiets. Maarja je moet het er wel voor over hebben want het is nogal een aanschaf.
Wij hebben onze babboe bakfiets al 3 jaar (en tweedehands gekocht) en hij is nog in superstaat. Superdegelijk hoor! Het is de beste aankoop die ik ooit heb gedaan. Ik heb geen elektrische en vind het niet zwaar. Nu de kinderen op school zitten gebruik ik hem voor de boodschappen. 2 grote tassen passen er makkelijk in. Straks als de baby er is ga ik er de eerste paar maanden niet mee fietsen want ik heb geen babyschaal en ze krijgen dan behoorlijk wat schokken. Na die paar maanden doe ik haar in de draagdoek en op de bakfiets. Natuurlijk rustig over de drempels etc. Het voordeel is dat je afstapt en zo wegloopt met je baby.
Beste aankoop ooit! Ik heb een nieuwe tweewielbakfiets van de fietsfabriek, niet elektrisch. Vanaf een aantal weken nam ik mijn kids mee in de maxicosi in de speciale steun in de bakfiets. Als ze goed konden zitten, schroefde ik een voorzitje op het bankje. Ik vind een tweewieler veel prettiger fietsen: stabieler en fijner in de bochten. Maar ik raad je aan een proefrit met beide soorten te maken. De kids vinden het zo gezellig samen in de bak en ze kunnen alles zien en ik kan hun goed zien. Bij een fietskar had ik geen prettig gevoel, dat ie achter je fiets aanhangt, geen zicht op de kids en dat je geen/moeilijk contact heb.
ga je echt fietsen met een baby in de draagdoek? Ik zou dat nooit durven eerlijk gezegd... Wij hebben een maxi cosi houder met 2e hands maxi cosi in de bakfiets (babboe city, we vonden een 2-wieler beiden lekkerder rijden), daar gaat S in mee sinds hij 2 maanden is, daarvoor alleen gewandeld.. Y past er dan nog prima bij op het bankje, en onder de bank past nog een tas boodschappen.
Ja, maar ik heb wel een driewieler. Dus veel stabieler, je valt echt niet om. Op een gewone fiets ga ik zeker niet met de draagdoek.
Ik bedoelde ook als de baby nog niet in een karretje kan, anders kan ze ook voorop de fiets . Draagdoek kan, maar daar moet je dus wel rekening mee houden. Ik vind met jonge leeftijd zo fijn dat ze (vaak) heerlijk in de wagen slapen, zonder dat ze gestoord hoeven te worden. Maar goed, dat is ieder zijn eigen ervaring.
Wij hebben vorig jaar een (tweedehands) Babboe Big gekocht omdat zoonlief toen nog niet oud genoeg was om in een kinderzitje voorop de fiets te kunnen en ik ook niet aan huis gekluisterd wilde zijn. Ideaal! Wij zijn er heel blij mee en gebruiken hem veel. Wij hebben bewust een driewieler gekocht omdat wij dat een veiliger idee vinden. Babyschaal erbij, en nu een peuterschaal. Dl van 2,5 zit in op een schuimzitje nu. Als je een elektrische wilt kopen, zou ik die toch nieuw kopen, je weet nooit hoe goed de motor daarvan nog is als je hem tweedehands koopt. Ik vind onze bakfiets totaal niet zwaar fietsen, dus vind achteraf een elektrische ook niet echt nodig. Succes met je keuze!
Dat kan ja, slapen in de wagen maar een kindje went er ook snel genoeg aan om in de doek te slapen. En rekening houden met een Draagdoek; bij mij was het net m'n mobiel en handtas, altijd mee buiten de deur! Makkelijker als BV een buggy meenemen op de fiets, in de Draagdoek. Maar zeker de eerste paar weekjes is het zeker fijn als ze nog overal doorheen slapen in de wagen! Dat absoluut! Toch is een bakfiets echt ideaal ook voor lange termijn. Je hebt trouwens ook baby schalen die je weer uit de fiets kan halen en meenemen.