bakfiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door september08, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik wil een bakfiets aanschaffen.. Lijkt me handig..
    Maar waar moet ik opletten,
    Tot hoe oud of hoeveel kilo kom ik nog vooruit? Is elektrisch zeker aan te raden?
    Er zit ook veel prijsverschil in.. Ik zie lange met wiel voor en brede met 2 wielen naast de bak.. Laatst lijkt me stabieler.
    Kan ik gewoon een 2ehands aanschaffen, of is dat not done..
    Ik zou heel graag ervaringen horen..!

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik weet er weinig van, maar heb wel begrepen dat de bakfietsen met in totaal maar 2 wielen een stuk lichter fietsen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn tip; ga vooral testen! Vriendin van me vond zo'n 3-wieler doodeng, en een tweewieler ontzettend fijn. Andere vriendin juist weer andersom...

4. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Hi! Wij hebben afgelopen jaar via marktplaats een bakfiets gekocht met twee wielen en ik ben er nog steeds iedere dag blij mee! De bakfietsen van bakfiets.nl zijn goed, ook tweede hands. Wij hebben een merkloze en die is ook echt prima en fietst heerlijk. Er kunnen wel 4 kinderen in! Succes!

5. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Vorig jaar via marktplaats een tweedehands Babboe driewiel bakfiets gekocht. Super aankoop geweest. Ik heb geen elektrisch nodig, vindt het niet heel zwaar fietsen. Met elektrisch zou ik wel voorzichtig zijn met 2e hands omdat je de staat van de batterij niet weet en het zijn dure dingen om te vervangen.

Ik wilde per se een driewieler voor de stabiliteit. Ik was €500 euro kwijt. Er kunnen 4 kinderen in, ik denk tot een jaar of 7 sowieso, kijkend naar mijn nichtje.

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Kies elektrisch!!! Daar krijg je geen spijt van.
    En idd, ga testen, ze fietsen allemaal heel anders.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Allemaal afhankelijk van wat je wensen zijn en hoeveel je uit wilt geven.
    Een twee wieler stuurt makkelijker, een 3 wieler is stabieler bij stilstaan (zelf in en uit stappen, wegrijden ) maar bij hobbels/putten minder stabiel.
    Electrisch of niet; hoe ver wil je ermee fietsen, hoeveel wil je uitgeven? Electrisch zou ik wel nieuw kopen ivm garantie
    Merk staat ook gelijk aan kwaliteit. Babboe vs bakfiets.nl

Wij hebben een elektrische baboe. Heel blij mee, alleen de service is om te huilen. Een servicebeurt na 2 maanden is verplicht, dit wist ik niet, is ons in de winkel niet verteld, nu is mn achterwiel kapot en mn garantie vervallen, fiets heeft ruim 2000 gekost en is nog geen jaar oud. Nu dus zelf een reparatie van 200,- uit laten voeren...

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een bakfiets.nl met 2 wielen, niet electrisch. Ik heb nu 2 kids van 20 en 13 kg erin en een grote tas boodschappen en dan kan ik zonder moeite een halfuur fietsen.... Dus ik heb geen behoefte aan een electrische.
    Ik vond een tweewieler echt veel fijner fietsen dan een 3-wieler.
    Mijn oudste is nu 5,5 maar kan echt nog niet zelf een halfuur naar de stad fietsen en daarna ook weer een halfuur terug, dus ik denk dat hij nog wel even in mijn bakfiets blijft zitten.

Bij tweedehands moet je goed op de kwaliteit van de bak letten. Bij goedkopere merken wordt het hout de bak vaak snel slecht als hij veel in de regen gestaan heeft.

9. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb een tweewieler bakfiets van bakfiets.nl. Een enorme uitgave maar had het veel eerder moeten doen!! Ik heb een proefrit gedaan met een 3wieler het was doodeng. Dus tip om te gaan proefrijden sluit ik me bij aan! Ik fiets voornamelijk met onze 3 meiden en dat is zonder ondersteuning prima te doen. Mijn fiets past ook gewoon door onze garagedeur is ook iets om mee te nemen in je besluit.

10. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Ik heb een elektrische 3wieler van Troy, ben er zeer tevreden over! Was eventjes wennen met leren sturen, maar na 3 ritjes heb je t volledig onder de knie. Zelf ben ik geen fan van fietsen, dus elektrisch was voor mij een must! Absoluut geen spijt van, ik fiets nu met plezier. Kunnen makkelijk 4 kinderen in. Succes met je keuze!

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Afgelopen jaar via Mp een bakfiets overgenomen
    Twee wieler. Ook een test rit gemaakt op een drie wieler
    Maar daar kon ik niet mee overweg.
    Deze fiets heerlijk, fijne versnellingen. Komt van bakfiets.nl
    Alleen ruimte voor 2 kindjes en boodschappen maar meer hebben we ook niet nodig. Succes!

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Deze heb ik ook en ben er ZEER tevreden over! Zou niet anders meer willen. Ik heb er 2 zware kinderen in en fiets elke dag naar school. Als ik geen elektrische zou hebben zou ik 'm met storm en regen laten staan. Nu niet, ik fiets door weer en wind, gewoon een tandje hoger, kids onder de kap en ik regenkleding aan!
    Dus ook belangrijk om te kijken hoe vaak en wanneer je van plan bent 'm te gebruiken.

13. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik de babboe big (3 wielen) en er nog steeds super blij mee! 5 versnelling is op zich prima te doen voor korte ritjes in de stad enzo. Ga je echt veel lange afstanden doen zou ik wel voor elektrisch gaan.

Bij babboe kan je ook testritten maken! Ga dat zeker doen, ik zweer bij de 3wieler, maar dat is idd erg wennen met sturen.

De mijne heb ik 2 jr geleden gekocht via marktplaats, incl huif, dekzeil, kussentjes. Voor 500€

14. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier een driewieler, wel elektrisch. Ik hoor veel dames zeggen dat het ook elektrisch kan maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou doen. Langer dan tien minuutjes zou ik het wellicht niet kunnen met drie kindjes en wat boodschappen.
    Het is een beetje wennen qua sturen maar dat gaat best snel. Heel tevreden van. Ik heb een cangoo, best goed maar na een half jaar mocht ik wel alle banden vervangen. Verder nog geen klachten.

15. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik heb ook een elektrische Troy 3 wieler. Heerlijke fiets! Zou zeker voor elektrisch gaan, ik zou m persoonlijk anders zelden gebruiken denk ik (maar ben dan ook geen fanatieke fietser). Elektrisch zou ik niet 2ehands kopen trouwens, de accu is het duurste onderdeel en daar kun je moeilijk van zien in welke staat hij verkeert.

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben trouwens het voorste bankje eruit geschroefd om maximale ruimte te creeren, met (nu nog) 2 kinderen vond ik een open bak veel praktischer dan 2 bankjes met ruimte ertussen. We nemen nu bijv. gewoon de buggy mee in de bakfiets :)

Deel Deze Pagina