Bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje35, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Wij hebben besloten om een bakfiets te gaan kopen, elektrisch. Alleen zien we door de bomen het bos niet meer. Zoveel keuze...ik hoor graag jullie keuzes en redenen, misschien helpt dat!

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben de babboe curve 3 wielen. Ik vind hem erg fijn in gebruik, de bak is groot dus ik kan zo de buggy en de loopfiets erin mee nemen. En de service van babboe vinden wij erg goed!

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Wij hebben ook de babboe curve echt zo blij mee

4. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

De babboe curve had op het eerste gezicht ook mijn voorkeur, maar toen hoorde ik ineens over urban arrow. Lijkt mij zo instabiel, maar gelet op de prijs zal dat wel niet zo zijn.

5. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Wij hebben een vogue 3wieler. Fijne fiets.
    Mijn tip is om te gaan proeffietsen op verschillende merken en modellen (2/3 wieler)

6. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hebben een tweewieler van Babboe. Persoonlijk vond ik een driewieler echt niks en een tweewieler heel fijn fietsen.

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Deze hadden wij ook. Hele fijne fiets!

Wij hebben ook proefritten gemaakt op verschillende fietsen en ik vond een drie wieler fijner fietsen dan een tweewieler.

8. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij zijn ook aan het oriënteren en twijfelen tussen de babboe curve 3 wielen of de urban arrow. Van die eerste lijkt het me zo makkelijk om naast 3 kinders eventueel extra kind en spullen mee te kunnen nemen. De arrow schijnt heerlijk te rijden maar past wat minder in. Mijn gevoel zegt een tweewieler en ik vind de urban arrow gewoon heel mooi (en duur :rolleyes:) maar we gaan binnenkort proefrijden.

9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier de urban Arrow en het is een geniale fiets. Fietst heel licht, kan veel in. Goed stabiel ook tussen de weilanden met keiharde wind :thumup:

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb de babboe curve. Echt onwijs blij mee:)
    Maar in het begin als je gaat fietsen op een driewieler denk je echt dat je omvalt. Haha je moet het een paar keer oefenen en dan wil je nooit meer anders. Ik vond een tweewieler toch te klein dan kan je haast niks extra’s meenemen. Alleen twee kinderen ook vaak maar. En met een driewieler passen er altijd 4 kinderen in.

11. momfromjuly

20 jun 2019
    74
    40
    18
    Vrouw
    Hier de babboe City. Fijn ding!

12. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Hier ook de urban Arrow en ben er heel blij mee! Je kan inderdaad “maar” 3 kinderen vervoeren maar ik vind de bak nu ruim groot genoeg (met 2 kinderen). Kan echt nog wel wat extra bij als je de 3de zitplaats niet gebruikt en de fiets rijdt echt heel licht.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kijk ook eens naar bakfiets.nl en fietsfabriek. Betere kwaliteit dan Babboe bijv.

14. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een dolly.een 2 woeker ben er echt enorm blij mee!fietsen nu bijna elke dag. Kunnen 3 kindjes in en evt nog 1 achterop. Met mijn 2 kinderen kan Ik ook nog best iets erbij kwijt in de bak hoor maar ik heb ook fietstassen dus kan echt veel meenemen. Ik vond het erg fijn dat de bak van plastic is. Lichter en kan niet gaan rotten of chippen zoals hout. En op de accu kunnen we met gemak 70km fietsen voor we weer moeten opladen.

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Kan hier een maxicosi in en kind?

16. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ik schrijf hier even mee, wil ook een elektrische maar er moet het eerste jaar wel een maxicosi (drager) inkunnen en een peuter van 3, liefst ook nog onderstel van kinderwagen waar ik maxicosi op kan klikken. Of moet ik dan gewoon met de auto :|.

De cargo long van bakfiets.nl lijkt me erg degelijk, ervaringen?

17. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113
    Wij hebben afgelopen week een proefrit gemaakt bij Babboe en gaan voor de Babboe Curve. Vond de driewieler prima fietsen. De tweewieler ook en verraste me, maar die gaf wat meer uitdaging bij het wegfietsen, en ik vond de bak te klein. Mijn zoon wilde er vrijwel meteen uit (er zat een tweede bankje in om plek te maken voor een extra kindje en dat was echt te krap).
    Nu ook een mooie aanbieding met 200 euro korting op een elektrische bakfiets (moederdagactie). Moet me er alleen nog even overheen zetten om hem echt te gaan bestellen

18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ja hier Maxi-Cosi met baby en dan nog twee kinderen erin. Maxi-Cosi houder van de urban Arrow is ook echt super fijn geveerd!
    Mocht het straks niet passen met nummer vier erbij. Dan gaat er 1 in een zitje op de bagagedrager.

Eveliennn89 en vlinderCN vinden dit leuk.
  19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
  20. LesGra

LesGra Bekend lid

2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik heb de babboe City! Oke, met maxicosi erin is het krap, maar anders ruim zat. Ik doe er vaak ook de wekelijkse boodschappen mee, zonder kinderen dan..
    Als ik het budget had, was ik voor de Arrow gegaan. Maar deze fietst prima hoor

Deel Deze Pagina