Fietsen met je baby, Yepp of bobike en waarom?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door RoIn, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ben me vast wat aan het oriënteren in de wereld van de (voorop) fietsstoeltjes.

Wie heeft er een mening over 1 van deze (of beide) stoeltjes en waarom koos je voor deze?:)

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    de Yepp omdat ik die leuker vond en vind. Verder vond ik de 5-punts gordeltjes fijner en een veiliger idee, bobike heeft volgens mij 3 punts gordels.
    hij is makkelijk te monteren en over te zetten op een tweede fiets (maar bij bobike kan dat volgens mij ook)

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voor voorop maakte het voor mij nog niet zoveel verschil. Voor achterop absoluut een Yepp. Naar mijn idee veel veiliger (met name bij de benen/spaken) en een langere rugleuning.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh dat 5-puntsgordeltje vind ik wel een goed argument!
    Ik zag bij de bobike dat de gordeltjes automatisch omhoog bleven staan, leek me prettig!
    Ik vind de Yepp ook de leukste.. het oog wil natuurlijk ook wat maar ik vind veiligheid, functionaliteit en comfort voor de baby het belangrijkst.
    Die Bobike kwam in 2014 nog als beste uit de test..vandaar dat ik begon te twijfelen..

Nu heb ik een 'gewone fiets' een Cortina u4.
    Welk zitje zou mij meer ruimte geven denken jullie?

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat nieuwe zitje van Bobike bedoel je? Die heb ik eerst gehad voor voorop, maar die is veel kleiner dan de 'gewone ouderwetse' versie. Mijn dochter is nogal groot dus die heb ik gelijk teruggestuurd.
    Qua ruimte verschillen Bobike en Yepp niet veel dacht ik.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat is raar dat die zo klein is! Hij ziet er wel leuk uit, net als de yepp!
    Maar de oudere versie kwam vlgs mij als beste uit de test in 2014.

Hmm.. Misschien moet ik gewoon is naar een fietsenwinkel en passen!

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik heb de Yepp, ben er erg enthousiast over moet ik zeggen... Hij oogt leuk en m'n ventje zit er super stevig in! Inmiddels ook de slaaprol en het windscherm aangeschaft, kan ik wat langere stukken fietsen!

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wij hebben de bobike exclusive.
    Stoeltjes zijn mooi, stevig. En ons meisje zit er als een huis in.
    Ze zijn naar mijn idee ook groter dan de classic en ook dan die van yepp.
    Vooral het achterzitje heeft een mooie hoge rugleuning, en de voetsteunen kunnen ook ver naar beneden.
    Daar kunnen ze echt heel lang en comfortabel in zitten.

+ dat er speciaal een uitsparing voor de helm is. Ons meisje heeft een helm op de fiets op.

Het achterzitje hebben wij laatst ook al besteld in de aanbieding, scheelde 30 euro. En met een 2e op komst
    Maar daar zit ze ook al heel mooi en stevig in. En je kan ook zien, dat er nog genoeg ruimte over is, als ze ouder en groter is.

Nog een website met informatie over verschillende zitjes
    http://www.vogelvrijefietser.nl/site...nderzitjes.pdf

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dank! Super jullie reacties!
    Ik ga die website bekijken.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb bobike-zitjes(zaten bij mijn fiets toen ik hem op marktplaats kocht), maar als ik ze nieuw zou kopen zou ik toch voor yepp gaan. Puur omdat ze er steviger uitzien en er een 5-puntsgordel in zit. Maar goed in de bobike zitten ze ook prima hoor. Achterzitje heeft een hoge rugleuning, dus dat vind ik ook al heel prettig.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dank Saar!

De nieuwe bobike is van hetzelfde materiaal als de yepp.

Ik denk dat ik gewoon maar is naar de fietsenwinkel fiets.
    Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie op de fiets stapten?

12. LSQ

LSQ Niet meer actief

Wij hebben ook een yepp, maar met het zitje gemonteerd, kon ik niet meer fietsen. De afstand tussen het stoeltje en het zadel was voor mij te klein om er tussen te passen. Er is mij verteld dat er meer ruimte overblijft met een bobike. Nu een moederstuur gekocht voor de fiets en het past weer 😀.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Goeie tip! Dank je!

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een Bobike zitje van een collega overgenomen, oud model dus. Anders was ik voor een Yepp gegaan waarschijnlijk. Wij gingen pas fietsen vanaf een jaar ongeveer, dat viel samen met de lente. Ik vond dat mijn mannetje eerst zelf moest kunnen gaan zitten voordat hij in een stoeltje ging en dat was ergens rond 8-9 maanden maar dan was het winter.
    Overigens ben ik vrij streng in het zo veel mogelijk vermijden van geforceerde houdingen voor een baby. Hier dus ook geen wippers of andere kuipjes en autostoel is enkel voor de auto.

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels een Yepp, maar deze is nog niet gemonteerd.
    Ze kan inmiddels los zitten dus ik zou kunnen gaan beginnen.
    :)

16. LSQ

LSQ Niet meer actief

Wat leuk Roin! Hopelijk hebben we binnenkort weer een mooie dag zonder regen en kun je het uitproberen 😀

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou idd! :D
    Het weer werkt niet echt mee :D

Deel Deze Pagina