ik hoor zoveel verschillende adviezen dat ik benieuwd ben wat jullie doen. Ik heb aerosleep ( matrasdek en hoeslaken )zowiezo in het ledikantje maar in het wiegje wordt het soms afgeraden. Met de reden dat het te luchtig zou zijn voor een pasgeboren en dus te koud, en om de reden dat de kruiken niet veilig te gebruiken zouden zijn omdat het hete water dan in de luchtlaag blijft zitten..
Ja. Ik ben op hetzelfde uitgekomen. Dus ik heb geen aerosleep in de wieg. In ledikant alleen de matrasbeschermer.
Ik heb wel een topper en hoeslaken in de wieg, ook in het ledikant. En ik heb een elektrische kooozi kruik, dus over lekkend water maak ik me geen zorgen. Dochter was/is een buikslaper en kon snel d'r hoofdje wegdraaien. Dan vind ik de aerosleep een geruststellende gedachte.
hier ook alleen in het ledikant gehad, ook met de rede dat ze (te)snel uit de wieg gegroeid zijn, daar vind ik de aerosleep te duur voor. wij hadden wel de keuze gemaakt om alleen de topper en hoeslaken te kopen en een ander (beter) matras. de matrassen van aerosleep zijn vrij dun en slap en wij vonden een goed matras wel belangrijk.
Ik heb hem bij de laatste ook in de wieg gehad. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om het in de kraamweek niet te gebruiken, meestal gebruik je dan alleen kruiken. Hier nooit gemerkt dat het koud was voor ons zoontje. Verder vind ik hem in het ledikant superhandig, bijvoorbeeld bij spugen of doorlekken. Ding in de was in de ochtend en in de avond kan het er weer op. Nooit een vies matras gehad. Ik gebruik wel altijd slaapzakken trouwens. Wij hebben hem bij de eerste aangeschaft en gebruiken hem nu dus voor de derde keer. Alles is nog mooi en netjes.
Er is al een topic dat heet: aerosleep, wat wel en wat niet. Daar kun je ook even kijken. Dit topic is nog niet oud, dus zul je zo vinden hier bij baby uitzet.
Dochter 13 weken slaapt nog steeds in de wieg, hebben daar niks van aërosliep in aangezien ze op haar rug slaapt In de ledikant wel alles van aërosleep