pureren en rapley kan dat gecombineerd worden

Discussie in 'Voeding' gestart door Angel Eyes, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo wij waren eerst van plan om Dano pas met 6 maanden via de rapleymethode te laten wennen aan eten.

Nu ben ik toch al vanaf dat hij 5 maanden is langzaam begonnen met zelfgemaakte fruithapjes. heerlijk vind ie het, het is steeds een klein beetje en ben smaak voor smaak aan het introduceren,

maar nu vraag ik me af of ik alsnog met 6 maanden rapley kan gaan proberen. of heeft dat geen zin meer.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Tuurlijk, ik deed ook een combi hoor, maar iets van een lepel wil mevrouw niet, dus ik laat het pureren nu achterwege.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jazekers kan dat.

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    jahoor, tuurlijk! Ik doe sommige dingen rapley en sommige dingen gepureerd. Tis hier afhankelijk van wat goed gaat. Ik ben niet zo'n die-hard rapleyer (niet genoeg geduld en geen zin in dweilen ;)) maar bijvoorbeed zacht fruit als peer, mango, meloen, banaan gaan allemaal in stukjes. Brood laat ik hem ook zelf doen. (dan moet je wel stofzuigen daarna ;)) Groente (wortel, broccoli, aardappel, pompoen) doe ik meestal gepureerd want is nog wat moeilijker.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja hoor kan best. ik combineer het ook.
    sommige dingen geef ik rapley en sommige gepureert of uit potje

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Een voordeel van combineren is trouwens dat je kind op verschillende manieren leert eten: van een lepeltje en zelf in de mond stoppen. (dit even om mijn gebrek aan geduld goed te praten!) :)

7. Angel Eyes

thnxs! mooi dus dan kan ik vol goeie moed beginnen met rapley over 2 weekjes. ben heel benieuwd

8. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He Angel toevallig dat ik met hetzelfde idee rond liep :D Wilhet ook gaan combineren. Voornamelijk ook omdat ik het voor het KDv niet echt makkelijk lijkt om daar te rapleyen.
    Maar jij geeft Dano dus ook al fruit. Ik zat er ook al aan te denken om daar vh weekend mee te beginnen. Ze is dan 5,5 mnd. Mannetje wil eigenlijk gewoon netjes wachten tot 6 mnd maar ik heb zoiets van ach die 2 wkn zullen toch niks uitmaken, lijkt me zo leuk om te beginnen :D

9. Angel Eyes

het is ook leuk! WIj wilden daar ook eerst echt mee wachten tot hij 6 maanden was, maarja weet je hij zat het eten uit onze mond te kijken en toen zijn we heel voorzichtig begonnen met een bananenhapje gemengd met moedermelk. nou dat was echt een succes!
    later peer toegevoegd,
    nu zelfs al appel en meloen

10. Niet meer actief

Doe ik ook.
    Ze krijgt ongeveer de helft gepureerd, en de andere helft eet ze zelf.
    Ze wordt namelijk helemaal ongeduldig van alleen rapley.
    En ze krijgt het ook nog niet elke dag, 90% is nog bv.

Deel Deze Pagina