Hallo wij waren eerst van plan om Dano pas met 6 maanden via de rapleymethode te laten wennen aan eten. Nu ben ik toch al vanaf dat hij 5 maanden is langzaam begonnen met zelfgemaakte fruithapjes. heerlijk vind ie het, het is steeds een klein beetje en ben smaak voor smaak aan het introduceren, maar nu vraag ik me af of ik alsnog met 6 maanden rapley kan gaan proberen. of heeft dat geen zin meer.
Tuurlijk, ik deed ook een combi hoor, maar iets van een lepel wil mevrouw niet, dus ik laat het pureren nu achterwege.
jahoor, tuurlijk! Ik doe sommige dingen rapley en sommige dingen gepureerd. Tis hier afhankelijk van wat goed gaat. Ik ben niet zo'n die-hard rapleyer (niet genoeg geduld en geen zin in dweilen ) maar bijvoorbeed zacht fruit als peer, mango, meloen, banaan gaan allemaal in stukjes. Brood laat ik hem ook zelf doen. (dan moet je wel stofzuigen daarna ) Groente (wortel, broccoli, aardappel, pompoen) doe ik meestal gepureerd want is nog wat moeilijker.
ja hoor kan best. ik combineer het ook. sommige dingen geef ik rapley en sommige gepureert of uit potje
Een voordeel van combineren is trouwens dat je kind op verschillende manieren leert eten: van een lepeltje en zelf in de mond stoppen. (dit even om mijn gebrek aan geduld goed te praten!)
He Angel toevallig dat ik met hetzelfde idee rond liep Wilhet ook gaan combineren. Voornamelijk ook omdat ik het voor het KDv niet echt makkelijk lijkt om daar te rapleyen. Maar jij geeft Dano dus ook al fruit. Ik zat er ook al aan te denken om daar vh weekend mee te beginnen. Ze is dan 5,5 mnd. Mannetje wil eigenlijk gewoon netjes wachten tot 6 mnd maar ik heb zoiets van ach die 2 wkn zullen toch niks uitmaken, lijkt me zo leuk om te beginnen
het is ook leuk! WIj wilden daar ook eerst echt mee wachten tot hij 6 maanden was, maarja weet je hij zat het eten uit onze mond te kijken en toen zijn we heel voorzichtig begonnen met een bananenhapje gemengd met moedermelk. nou dat was echt een succes! later peer toegevoegd, nu zelfs al appel en meloen
Doe ik ook. Ze krijgt ongeveer de helft gepureerd, en de andere helft eet ze zelf. Ze wordt namelijk helemaal ongeduldig van alleen rapley. En ze krijgt het ook nog niet elke dag, 90% is nog bv.