Hallo dames, ik zit met een probleempje. Ik kreeg twee dagen geleden pijn aan mijn kaak en het werd zo pijnlijk, dat ik de tandarts belde en ik ben gisterochtend geweest. Ik heb een rijtje tanden rechts onderaan die niet al te best meer zijn. De tandhalzen zijn nogal ontbloot, dus dacht dat het daar wel mee te maken zou hebben. Toen de tandarts een koud watje erop deed, was de pijnlijke en gevoelige kies wel duidelijk, want ik sprong overeind van de pijn. Dus zij een foto maken van die kies, maar er was niks te zien, ook geen ontsteking of iets dergelijks. Wel een zenuw dat wat geïrriteerd leek of zo. Niet ernstig. Ze zei dat ik het twee dagen aan moet kijken en er staat voor morgenmiddag een afspraak gepland voor een wortelkanaalbehandeling. Mocht de pijn over zijn, dan mag ik die afspraak afbellen. Maar de pijn word juist heviger. Ik heb vreselijke steken in mijn rechteroor, en ook aan het eind van mijn kaak en het straalt uit richting mijn slaap. Dus ik twijfel enorm of het wel bij mijn gebit vandaan komt. Misschien heb ik wel iets heel anders. Op internet lees ik soortgelijke verhalen en dan lees ik dat het een kaakontsteking was. Ik twijfel nu of ik morgen die afspraak voor een wortelkanaalbehandeling wel door moet laten gaan? En ik verga dus zowat van de oorpijn. Heb al zes paracetamollen geslikt, terwijl ik normaal nooit zo van het slikken ben... Dus dat zegt wel wat. Ik verneem het direct als de paracetamollen uit aan het werken zijn, dan krijg ik weer hevig stekende pijn in mijn oor. En die pijn komt door de paracetamollen heen. Wat zouden jullie doen? Toch naar de huisarts gaan? En wanneer? Is dit een spoedje? Zie wel een beetje op tegen de nacht als het zo pijnlijk is. Iemand die ook weleens twijfelde over of die naar de huisarts of tandarts moest?
de hap bellen, zij geven dan wel aan of je naar hun moet komen of toch naar de spoed tandarts. zij kunnen dan gelijk het nummer er voor geven. succes en sterkte!
Volgens mij is het normaal dat de pijn doortrekt naar slaap, oor, keel etc aan die kant van het hoofd waar de kies pijn doet. Ik denk dan ook dat je een tandarts nodig hebt! Ik heb het pas geleden ook gehad het werd echt met de minuut erger en toen ik belde kon ik binnen een uurtje langskomen. Sterkte kiespijn en die uitstralende pijn zijn echt vreselijk!
Denk ook dat het door die kies komt als er ook al iets zit en jij sprong overeind bij dat koude watje, heb het zelf ook weer gehad een paar weken terug ze konden niet zo snel wat zien maar de beste man sloeg tegen de kies en voila het was duidelijk! Wortelkanaalbehandeling gehad en gelukkig geen pijn meer! Sterkte iig!
Ik zal even in mijn kristallen bol kijken...... ... Oké, ik ben er weer. Ja, het is wel degelijk je kies
Denk dat je ook naar de spoedtandarts moet. Buiten tong en wangen doet een ha weinig aan kaakproblemen en zeker niet als het van kiezen of tanden af komt. Ook een tandarts kan ab voorschrijven bij ontstekingen. Logisch ook dat door trekt naar je kaak gewrichten en oren. ( met ver stand kiezen ook problemen gehad met oren en kaken) gelukkig ben ik die al een tijdje kwijt. ( mijn verstand) beterschap en hopelijk is de ellende snel voor bij.
Klinkt als een kaakontsteking. Ik heb het 3x gehad vorig jaar. Ben naar de tandarts geweest en antibioticum gekregen. Na 3x dikke ontsteking zijn mijn verstandskiezen eruit gehaald. Sinds dien geen ontstekingen meer!
Dankjulliewel voor de reacties. Ik denk dat ik toch wacht tot morgen... Heb me nog even ingelezen op internet en las dat bij een eventuele kaakontsteking ze ook een wortelkanaalbehandeling gaan doen. En die staat nu juist gepland voor morgenmiddag. Dan maar even door de zure appel heenbijten en nog meer paracetamolletjes nemen, en eerst een ochtendje werken morgen.... Zoals ik het lees is het waarschijnlijk toch iets wat bij een kies vandaan komt, dus waar ik geen huisarts voor nodig heb.
HAP kan hier niks mee, dit klinkt als een ontsteking van/onder je kies en daarbij kan de pijn doortrekken naar slaap/kaak etc. Ik zal hier niet mee wachten maar bellen naar de spoedtandarts. En evt Ibuprofen innemen, dat werkt in dit geval beter dan P'mol! Sterkte! (Had je al gebeld?)
2 van de 4 verstandskiezen heb ik er al uit. Heb ook niet het gevoel dat het daar weg komt. Anders voelde ik daar denk ik wel pijn...
Naar de buren voor het lenen van paar ibu's en nemen in combi met een paracetamol. Als je kunt slapen morgen metéén om 8 uur bellen! Anders spoed tandarts. Hap kan er niets mee. Sterkte!
Sorry, praktisch gelijktijdig gepost... Als het echt een kloppende pijn is zou ik toch de spoedtandarts bellen. Iemand die ik ken had exact hetzelfde, maar bleek toch een ontsteking te hebben die zich alleen maar kan uitbreiden als je er niet snel AB voor krijgt. Zij werd er zelf ook helemaal ziek van met koorts etc. Pijn is een alarm van je lijf wat je niet moet onderdrukken hoor!
Oei tandpijn is niet fijn...Dat kan idd doortrekken naar de rest van je hoofd...heb het 1 keer mee gemaakt en stond op m'n kop... Dus als dat voor morgen al geplant staat, idd zorgen dat de paracetamollen of ibuprofen klaar staan. En als het echt erg wordt, zeker even iemand bellen. De nood tandarts ofzo? Is die er? Ik zit niet in NL, dus als ik iets heel vreemds zeg mijn excuses haha! Wortelkanaal zelf vond ik meevallen (weet niet of je er ooit eentje gehad hebt?), was de eerste en laatste tot dusver. Zelfde idee als wanneer je een gaatje hebt vond ik. Sterkte vanavond en morgen! Hoop dat je er niet teveel last van hebt vanavond.
Ik twijfelde laatst ook...uiteindelijk maar voor de tandarts gekozen. Die maakte een foto...zat een ontsteking in een holte maar de wortels van mijn kiezen komen uit in die holte. Daardoor voelde het aan als kiespijn en een ontstoken holte tegelijk. als het goed is heb je wel een spoedapotheek in de buurt die open is...daar kun je eventueel wat extra pijnstilling halen. En als het echt niet gaat kun je natuurlijk gewoon bellen voor overleg
Ik heb vannacht gelukkig heerlijk geslapen. Die rust heeft goed gedaan. Maar nu ik op ben en zit te ontbijten, begint die pijn in mijn oor en kaak weer langzaamaan te komen. Nog even wachten tot 2 uur en dan ben ik aan de beurt bij de tandarts.... Hopelijk gaat het strakjes goed met werken.