bal in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.950
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ben ik nu zo oud wijf geworden??

Ik woon in een hoekhuis. In de brandgang naast ons huis wordt door de kinderen van aangrenzende woningen geregeld met de bal gespeeld. Prima. Uiteraard komt die bal daarbij geregeld in onze tuin terecht. (Het is nu vakantie en redelijk goed weer, dus laten we zeggen zo'n 10x per week een bal in de tuin.)

Ik kom meerdere keren per dag in de tuin voor de konijnen, om iets weg te gooien of de fiets te pakken. We hebben met de kinderen van de brandgang (die dus in huizen langs de brandgang wonen) de afspraak dat als ik of mijn man in de tuin komen en een bal zie liggen, dat we hem dan teruggooien in de brandgang. Maar ze hoeven niet aan te bellen om er om te vragen, want soms komt het gewoon niet goed uit omdat we aan het werk zijn, zitten te eten of gewoon net lekker lui op de bank zitten. Meestal pakken ze dan gewoon even een andere bal om verder te spelen. (Soms komen we thuis uit ons werk, liggen er 3 of 4 ballen in de tuin. ;))

Nu waren er net jongetjes in de gang aan het spelen die niet bij ons wonen en je raadt het al: hun bal raakt in de tuin. Ze hebben beneden op het raam staan kloppen (bel kapot). Maar ik was boven aan het werk, dus ik had echt even geen tijd en zin om open te doen voor weer een bal in de tuin. Uiteindelijk probeert er dus zo'n jochie over de muur in onze tuin te klimmen. Die heb ik gelijk weggestuurd. Blijven ze op de ramen bonzen en onder het raam staan roepen en schelden. (Raam stond open vanwege verflucht, dus ik kon het allemaal prima horen ;))

Ben ik nu zo'n oud wijf omdat ik niet à la minute m'n werk uit handen laat vallen en naar buiten kom rennen zodra er een bal in de tuin ligt? Of vinden jullie het ook normaal om de bal te laten liggen tot je zelf tijd hebt om hem te pakken?

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nee hoor helemaal niet, als je zo vaak ballen in je tuin krijgt zoals jij aangeeft dan zou ik er op den duur ook gek van worden .. Vind wel dat je een goede oplossing met die kids hebt gemaakt ( die daar wonen ) en ook netjes van die ventjes dat ze zich daar aan houden ... Tja die andere ventjes die weten natuurlijk niet niets van die afspraak maar goed het blijft irritant dat die kinderen niet door hebben dat je even geen tijd hebt ...

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hmm eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje flauw van je haha.
    Als je toch ziet/weet dat die bal in je tuin ligt en het niet de buurjongens zijn (dus ze weten niet van jullie afspraak) dan is het toch niet zoveel moeite om die bal even terug te gooien?

Ik bedoel dat is een kwestie van 10 seconden misschien?

Ik vind het heel normaal dat kinderen hun bal terug vragen als ze deze perongeluk over de schutting hebben getrapt. Je kunt wel zeggen dat ze misschien beter ergens anders kunnen gaan voetballen zodat de bal niets steeds over de schutting vliegt.

4. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Nee hoor, doe ik zelf ook. Dat is het risico dat ze lopen. moet wel zeggen dat er bij ons een speelveldje is achter de steeg dus kunnen ze prima daar voetballen zonder de bal in de tuinen te schoppen, en als ze dan in de steeg willen spelen prima, maar ik heb daar ook niet altijd tijd/zin in om de bal gelijk terug te geven.

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Maar kom op, geen tijd om even 10 seconden een bal terug te gooien? ;) Geen zin lijkt me dan een beter woord.
    En nee kinderen snappen dat niet meteen, die zijn zich er niet altijd van bewust dat oudere mensen het verschrikkelijk vinden om een bal in hun tuin te krijgen.

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik ben het wel een beetje met MvLiam eens.
    Als ze het nu de hele tijd expres deden dan niet natuurlijk.
    Trouwens wel een goede afspraak die je (met de buurtkinderen) gemaakt hebt. En die andere kinderen weten daar natuurlijk niets van...

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik zou het trouwens een ander verhaal vinden wanneer je de bal al 3x terug gegooid had en je de bal WEER in je tuin zit vliegen, dan zou ik ook zoiets hebben van "bekijk het maar even".
    Maar als 1x perongeluk een bal in je tuin vliegt (van jongens die niets van jullie afspraak met de buurkinderen weten) dan vind ik dat het niet teveel moeite is om die bal even terug te gooien.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aan een kant denk ik "wat is nou de moeite om die bal nou even gelijk terug te gooien?".

Aan de andere kant... Als er zo vaak ballen in je tuin liggen als dat je zegt, dan kun je wel aan de gang blijven natuurlijk. Dan is het even bal teruggeven, weer naar binnen en.....binnen no time ligt die bal weer bij je in de tuin. En staan die ventjes weer bij je aan de deur voor die bal!

Lastig... Kunnen ze niet ergens anders gaan voetballen?

9. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    :D We zijn het wel met elkaar eens vandaag

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bij mij klimmen ze altijd over de schutting, zo irritant! Ik laat dan de hond in de tuin, die lekker waaks is door mijn zwangerschap, heel flauw, maar ik vind over andermans schutting klimmen niet kunnen! Gewoon even aanbellen hebben ze hier nog nooit gedaan...

11. Que

Que Niet meer actief

Als ze aan de deur het komen vragen wil ik als het droog is natuurlijk best even die bal pakken.

Maar als ik zie dat er 1tje zonder te vragen over de schutting klimt dan hebben ze wel een probleem. Ze hoeven dat niet te doen.

Gelukkig hebben wij er geen last van. Maar het is natuurlijk wel irritant als ze het contineu doen. Maar als het kindjes zijn die niet van de afspraken afweten dan wordt het best lastig voor ze.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oooh daar zou ik woest om worden, fijn opeens een vreemde in de tuin, ik zou mij rot schrikken! :x Kan je echt niet maken idd.

13. chantal1984

Als je druk bezig bent zijn 10 seconden erg veel hoor ...

Bedoel als ik zou staan te verven zoals ts aangaf dan ga ik dus echt niet ff alles neer leggen om die bal te pakken dan moeten ze maar ffies wachten ...

14. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Tja ik zou dan even tegen ze zeggen dat ik aan het verfen ben en dat ik als ik klaar ben (of even tijd heb) de bal wel even terug gooi?

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Meestal bellen ze hier aan en dan kieper ik die bal gewoon weer terug over de schutting, geen probleem. Heb ook keurige achterbuurkinderen, die zelfs zeggen 'excuses voor de overlast', nou, op die manier heb ik er helemaal geen moeite mee.
    In ons vorige huis waren het constant dezelfde brutale etterbakkies die die bal en weet ik veel wat voor speelgoed over de schutting schopten of gooiden. Gelijk drammen en schreeuwen of je schuttingdeur proberen open te trekken. Ook niet even bedanken als je de bal of het speeltje terug gaf.
    Na de zoveelste keer heb ik zodra ik die bal zag de hond in de tuin gelaten, die in 1 hap hun bal lek had gebeten. Toen ze dus weer gingen gillen heb ik de bal terug gegeven met de mededeling dat de hond ook dol is op ballen. Nou, daarna konden ze opeens wel goed opletten dat hun zooi niet meer in onze tuin belandde. We woonden 30 seconden lopen van een voetbalveld af, leef je daar lekker uit.

16. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Chantal: Maar TS schrijft:
    Kijk en dat vind ik gewoon een beetje flauw. Die jongens staan te roepen en hebben geen flauw idee waarom je niet open doet. Dan kun je toch gewoone even die bal terug gooien of even zeggen dat je die bal straks wel even terug gooit?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.950
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tien seconden?

Hmmm... kwast afstrijken, handen wassen, naar beneden lopen, sleutel uit het kastje pakken, deur van het slot halen, bal teruggooien, terug naar binnen, deur weer op slot, sleutel opruimen, terug naar boven...

Ik had trouwens pas in de gaten dat het andere kinderen waren toen ik iemand over de muur zag klimmen, maar dat terzijde. (Ik had het natuurlijk ook wel kunnen raden, want de buurtkinderen zouden sowieso al niet aangebeld (of geklopt, in dit geval) hebben.)

Ik heb ze toen ik een minuut of 10 later klaar was met schilderen uiteraard hun bal teruggegeven, maar wel gezegd dat zij niet meer in de brandgang mogen spelen. Eén huizenblok naar achteren is een grasveld, ik heb ze de tip gegeven daar naartoe te gaan.

Maar ik ben wel blij om te lezen dat de meeste dames mij geen vervelend oud wijf vinden. Begon gewoon een beetje aan mezelf te twijfelen. (Zullen de hormomen wel zijn. :))

18. namya

namya Niet meer actief

die kinderen kon je toch 1 keer tegemoet komen en ze de bal geven met daarbij de boodschap dat je het nu terug geeft maar dat ze OF ergens anders gaan spelen OF voorzichtiger doen

dus ja vindt je een beetje flauw, juist omdat deze kindjes niet van jou afspraak met de buurtkindjes afweten

19. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Waarom mogen kinderen niet in de brandgang spelen? Haha.

En 10 seconden is dan misschien te kort, maar het is zeker niet langer dan 2 minuten.

20. chantal1984

Oke daar heb je gelijk in, dan zou ik idd even wat zeggen tegen die kids maar zou echt niet mijn werk op zij gooien voor ze ;)

Deel Deze Pagina