Brood bij de bakker. Rest bij supermarkt. Brood soms ook supermarkt naar meestal standaard ga ik maandag 6 halfjes halen voor 5,95 en moet dan soms voor weekend bij de supermarkt halen
Brood altijd bij de bakker, de rest bij de supermarkt. Er zit gewoon geen slager dichtbij die fatsoenlijke openingstijden heeft. Alleen op di-wo-do en bepaalde tijden.. dus kom er zo nooit langs..
De bakker kom ik af en toe nog wel eens. Maar ik moet eerlijk zeggen dat sinds we een Lidl met bake-off afdeling hebben, de lokale bakker me niet meer gezien heeft. Aan de ene kant weet ik dat het niet goed is. Hij wordt echt kapot geconcurreerd. (Lidl maakt verlies op de broodjes maar wint dat weer terug op extra klanten. Tegen die prijs kan een bakker niet op.) Maar als ik onderweg ben, haal ik wel eens een broodje of gebak bij de bakker. De groenteboer zien we misschien nog eens per twee jaar van binnen ofzo. Ze hebben vaak wel lekkere salades en die nemen we dan wel eens mee als het kerstdiner bij ons is. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst bij de slager ben geweest. Als we een BBQ organiseren, halen we het vlees meestal bij de Sligro. Die heeft ook echt een uitstekende slager!
Wat Tupp zegt is ook 1 van de redenen ( naast andere belangrijke redenen ) dat wij hier in het dorp ( officieel is het een stad, maar heeft maar 5000 inwoners ) altijd naar de bakker, slager en groenteboer gaan. Ik wil erg graag de plaatselijke middenstand steunen. Die Aldi of grote supermarkt keten, die overleefd dat wel. Maar de slager die ken ik persoonlijk en ik weet hoe belangrijke elke klant is. Dus ja, dat is 1 van de redenen dat wij vlees bij de slager halen
Ik kom sowieso bij de Islamitische slager voor het vlees. Heb een vaste slager die (vind ik) erg goedkoop is. Zo heeft hij 3 kilo gehakt voor 10 euro en een kilo kipfilet voor 3.89. Sowieso haal ik mijn vlees niet in de supermarkt. Bakker regelmatig, niet altijd. Haal het meestal in de supermarkt, maar ook best wel eens in de bakker als het zo uitkomt. Is een Turkse bakker waar ik dan kom, en ze verkopen ook andere dingen waaronder frituursnacks. Dus als ik voor het een ga neem ik vaak brood mee. Groente meestal op de markt, di ochtend ff de stadsmarkt. Goedkoop fruit en groente voor de hele week. Maar tussendoor ook supermarkt.
Vlees haal ik altijd bij de slager (kost mij vermogen ). Brood bij de bakker. Groenten en fruit haal ik op de markt, maar ook in de supermarkt. Kaas koop ik bij een kaasboer.
Brood altijd bij de bakker. Wij eten speltbrood. Vinden dat veel lekkerder. Groente / fruit veelal bij een biologisch winkeltje. Maar ook wel in de supermarkt of de markt. Vlees een tijd bij de slager om de hoek gehaald, maar deze is er niet meer. Nu bij de supermarkt, maar willen weer naar een slager.
brood vd bakker, maar als ik toevallig mijn weekboodschappen doe en ik heb het meteen nodig neem ik ook rustig vd supermarkt. Liefst haal ik mijn brood bij de bakker op de markt bij mijn ouders, maar ik kom daar niet elke week. Groenten haal ik vaak bij de groenteboer, die heeft dezelfde prijzen als de supermarkt hier. Slager haal ik ook vaak de aanbiedingen, dan zit het ongeveer op dezelfde prijs als in de supermarkt. Maar dan veel lekkerder (en hij heeft veel bioaanbod). Maar wij eten maar 3x per week echt een stukje vlees. 2/3X vegetarisch en 1x pasta of rijstgerecht met een beetje kip of gehakt. Dus het verschil in prijs is hier niet zo groot. voor de leefbaarheid in ons dorp ga ik zoveel mogelijk naar de lokale ondernemers. Ik ken de meeste ook persoonlijk en ik weet hoe moeilijk ze het hebben tegen de grote supermarkten. Gelukkig zit er hier in de buurt een vakantiepark en de mensen die daar komen doen veelal de boodschappen hier in het dorp. Anders was hier allang geen winkel meer open geweest.
Brood bij de bakker natuurlijk. Dat is gewoon het lekkerste. En is de volgende dag en zelfs de dag daarna ook nog lekker. Groente en fruit haal ik op de markt of bij de boer. Groentewinkel hebben we hier niet in de buurt. Vlees haal ik wel bij supermarkt..
Waarom is dat niet te vergelijken? Slager is slager toch, of dat nou met halal of niet-halal vlees is. Is gewoon een vraag uit interesse hoor, bij een 'gewone' slagerij ben ik namelijk nog nooit geweest.
Brood haal ik bij de bakker. Scheelt maar 5 cent met het vers afgebakken brood van de supermarkt en vind ik wel veel lekkerder. Groente bij de groenteboer. Die is hier goedkoper of net zo duur als de supermarkt, maar wel betere kwaliteit. Als er bij de supermarkt goede aanbiedingen zijn, neem ik het wel daarmee. Vlees halen we wel altijd in de supermarkt.
Brood op de markt meestal. Ik ga graag naar de groenteman bij ons want hij stunt vaak mee met de supermarkt. Zit er meestal net iets onder met de prijs maar betere kwaliteit. Voor de rest supermarkt. Vind de slager meestal te duur en supermarkt vlees bevalt ons prima.
Het meeste bij de supermarkt. Af en toe haalt vriend zijn brood bij de bakker. Maar als ik 's avonds thuis kom van mijn werk is die of al dicht, of ze hebben niks meer. Slagers zijn hier een pak duurder dan de supermarkt en de groentenwinkel is veel te ver (terwijl de super om de hoek is).
Als je niet naar een biologische slager gaat EN als de supermarkt een slager in dienst heeft ligt dit echt wat genuanceerder. Ik heb 4 jaar gewerkt als bijbaan bij de vleesafdeling van een supermarkt. Ik werkte voor de slager. De slager in het dorp kocht zijn vlees vaak via ons omdat ze samen inkoopvoordeel hadden. gewoon vers vlees, wat aankoopt in grote stukken in d. Koeling. niks voorverpakt en niks ingevroren. Overigens lijkt het me sterk dat vlees überhaupt ingevroren mag zijn voor de verkoop. Want dan ben je verplicht om het te melden aan de klant, mag het niet meer in de vriezer en moet het binnen 24 uur na ontdooien worden gegeten. Ik snap dat er vaak wilde verhalen de ronde doen over de producten in de supermarkt, maar ik zou sommige met een korreltje zout nemen...
Iedere zaterdag halen we fruit en groenten op de markt voor 4 dagen, en biologisch brood bij het stoepje voor de hele week. Bij de slager halen we ook meestal vlees voor 3 dagen en een bakje filet american.
Brood en vlees bijna altijd bij de bakker & slager! (Alleen in "nood" naar de super) Veeeeel lekkerder dan de supermarkt. Ik vind het ook fijn dat je bij de slager gewoon afgepast kan halen (geldt overigens ook bij groente, zit je weer met een extra rode peper etc.) Groente wisselt. Haal ik op de markt, bij de groenteboer, marokkaanse of turkse winkel of de supermarkt.