Tips gezocht bij koortslippen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Inkie27, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Alle tips zijn welkom!

Normaal gesproken heb ik zodra de "R" in de maand komt koortslippen.
    Nu heb ik vorig jaar een stekje gehad van mijn schoonmoeder waarvan werd gezegd dat je een blaadje doormidden moet scheuren en het sap daarvan op de koortslip moet smeren.

Al een heel jaar geen koortslippen gehad!! Ondanks de nodige stressmomenten. Zou het door dat plantje komen? Geen idee maar ik kan niet zeggen dat áls er een koortslip is dat dat plantje het proces versneld en ik dus sneller van de koortslip af ben.

Zondagavond voelde ik een tinteling. KAK!
    Daar is ie weer en nu dubbel en dwars. Vandaag snel nieuw stekje gehaald maar nu heb ik al wel zo'n hele dikke lip met blaasjes!

Wie heeft er een tip hoe dat ding zo snel mogelijk slinkt?

2. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik gebruik tandpasta. Zodra ik jeuk voel dan gaat er tandpasta op.
    Doe dit regelmatig wisselen. Brandt wel maar zodra de tandpasta droog wordt gaat het branderige gevoel weg en geen jeuk meer.

Heb het nu toevallig ook gedaan. Zaterdagochtend mee begonnen en zondagmiddag was die open gegaan, dus laten drogen. Nu zit er een korst op en laat ik het met rust. Geen jeuk gelukkig

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Dat heb ik voor de nacht geprobeerd want om nou overdag rond te wandelen met zo'n witte plek:$

Heb er boven en onder 1 met diverse blaasjes die al een beetje lichtbruin aan het kleuren zijn maar nog niet open. Is echt enormous nu

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik lees even mee 😊

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gebruiken jullie dan geen koortslipcreme? Gebruik ik al voordat t vrij verkrijgbaar is toen via de dokter. Wel erg vervelend.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Preventief l-lysine gaan slikken in die maanden.

Ik doe het als volgt:
    - eerst ontsmetten met alcohol
    - dan tea tree olie er op
    - eventueel wat sudocreme

Werkt perfect is na een dag al weggedroogt.

7. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik gebruik ook altijd koortslip crème.
    Heel vervelend zo'n koortslip, ik heb er ook altijd last van.

8. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Compete patches of hoe je het ook schrijven mag... en inderdaad meteen beginnen tecsmeren bij de eerste tintelingen

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb er elke maand 1 gehad in mijn zwangerschap.
    Heb r al mijn leven lang regelmatig last van en die cremes helpen bij mij niet meer.
    Ik plak er meteen een patch op van compeed en zit de rit uit...
    Ik kreeg wel de tip om wat echinaeforce druppels op een doekje te doen en paarbx per dag te deppen als je tintelingen/jeuk voelt. Dan gaat het ook weg.
    Nog niet uitgeprobeerd maar hoop dat dat voorlopig ook even niet hoeft.

10. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook weer een botoxlip..gelukkig dit keer niet zo dik als normaal omdat ik er op tijd bij was, ik slik altijd l lysine pillen. Zodra ik merk dat er een koortslip aan zit te komen, hup hoge dosis 6000mg en Echinaforce pilletje.. En dan ben ik er binnen 4 dagen van af, in Combinatie met de compeed patches. Eigenlijk werkt het ook goed om l lysine dagelijks te slikken om te voorkomen, maat het zijn van die gigantische tabletten dat ik uiteindelijk na een tijdje weer oversla..

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit is bij mij ook het geval. Overigens werkt bij mij L-Lysine slikken wel enigszins. Sinds die tijd is het wel minder!

12. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Zodra je hem op voelt komen meteen koorstlipcreme smeren.
    Als het blaasje er al zit ben je te laat..

Verder kan je l-isyline pillen slikken.
    Als je al een koortslip heb moet je z'n 4 tot 6 tabletten per dag slikken en ter voorkoming elke dag 1 pillentje.

13. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eens iets gelezen over een dingetje wat je koortslip verbrand. Klinkt heftig hahaha. Ik heb de laatste keer een naaldje in het vuur gehouden en op de blaar gehouden. Hij was wel snel weg alleen had ik iets te veel verbrand zeg maar:)

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
  15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier alleen als ik al wat anders mankeer. Sons zelfs al als voorbode dat er wat aan zit te komen..smeren etc helpt niet meer. Zijn bij mij wel met 2/3 dagen zo goed als weg. Lijf kan er ondertussen hard regen vechten. 1x bijna opgenomen geweest om voeding en vocht via infuus te krijgen zat helemaal vol. Binnen en buiten:-o Mond kon niet meer dicht.

L-lysine is enige wat het verminderd. L lysine lipbalsem ook trouwens bij zon of droge lippen. Maar ik slik al zoveel pillen dat ik die er niet ook bij wil nemen.

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Haha dat heb ik ook eens gedaan. Dikke ontsteking...

Ik smeer altijd sorefix overdag en in de nacht zinolium.
    Als ik er op tijd bij ben is die binnen twee dagen weg zonder lelijke korsten.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ik m voel komen, smeer ik zovirax en valt de schade erg mee!

18. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is niet echt fijn :)

19. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik heb met enige regelmaat een koortslip. Zodra ik hem op voel komen, dep ik meerdere keren per dag met 70% alcohol. Dat werkt prima, want sindsdien zet de koortslip niet meer door.

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dit doe ik ook, werkt super

Deel Deze Pagina