Bakmama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Boulevard, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Zijn er ook taartenbakkende mama's hier?
    Ik ben me aan het orienteren op het bakken van taarten.

2. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Bedoel je taarten die je dan lekker zelf kunt opeten?Ik doe het zo af en toe wel, maar niet al te vaak, anders weeg ik straks echt veel teveel. Ik bak ook wel eens cakes met appel en kaneel..mmm;)

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben nog geen mama ;) maar ik bak ontzettend veel taarten en koekjes enzovoorts :D

4. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    En dan heerlijk zelf opeten?Of ook wel eens voor de lol bakken en dan anderen ermee verrassen. ik vind het bakken vaak nl nog leuker dan het opeten.

5. Maia

Maia Niet meer actief

nou dat opeten wordt wel iets te veel dus meestal bak ik voor alle verjaardagen uit de familie enzovoorts :) En het scheelt dat ik een grote familie heb ;)

6. Female

Female Niet meer actief

Ik doe het ook heel graag! :) Normaal bak ik ook echt veel, maar nu kom ik er iets minder aan toe met 2 kids

7. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ik bedoel mama's die echt met marsepein, fondant enz mooie taarten maken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Jep, hier iemand die wel eens met marsepein taarten bekleed! Niet met fondant trouwens, vind ik maar niks persoonlijk.

Dit was mijn 3e taart, voor mijn zoonte zijn eerste verjaardag:

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik bekleed ook met marsepein en fondant hoor.

heb een website, de link staat in mijn profiel

10. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Dan ben ik meer een appeltaarten bakmama. marsepein vind ik veel te zoet. maar die taart op die foto ziet er mooi uit!!moet je wel de juiste hulpmiddelen thuis hebben toch?

11. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    supermooie taarten maak je Maia, hoe doet je dat?

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mag ik mij hier ook toevoegen??

Lisanne is nu nog te klein voor taarten/koekjes bakken ed. Maar heb voor mijn verjaardag al wel vast taartvormpjes en koekjes vormpjes gevraagd en gekregen. Zodra ze er aan toe is gaan we gezellig bakken:D

13. Maia

Maia Niet meer actief

@jenna: dank je wel :)

tja, hoe doe je dat. gewoon proberen en spullen kopen. Heel veel spullen waar je een verslaving van krijgt die je man maar accepteert omdat je regelmatig een taart bakt die hij dan op mag eten ;)

maar het zijn biscuits die gedecoreerd zijn met marsepein of fondant en dan versierd. En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het je afgaat.

maar buiten gedecoreerde taarten maak ik ook veel cupcakes. Even snel en klein en die kan je dan ook decoreren. :)

14. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Heerlijk om taarten te maken. Alleen het opmaken van een taart kost me soms een aantal uren, maar het resultaat mag er wel zijn. Ik bak alleen voor mijzelf (heb vier kids die allemaal een marsepeintaart willen).

Ik weet niet hoe hier een foto te plaatsen, maar op mijn weblog (even zoeken) is wel een aantal foto's te vinden.

Ass is´t: Zondag 28 en dinsdag 30 december!!!!2008 (slagroomtaart en een marsepeintaart van muizen)

Ass is´t: Donderdag, 8 januari 2009 (paardentaart die mijn dochter zelf ontworpen heeft nav een kleurplaat).

Nu mijn misselijkheid weer een beetje over is, ga ik binnenkort maar weer eens eentje bakken.

15. Maia

Maia Niet meer actief

mooi hoor! Ik ben vandaag met mijn volgende taart bezig geweest, zal morgen wel een fototje plaatsen :)

maar het is echt nu veels te warm, alles plakte, heel irritant.

16. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    zou iemand mij hier kunnen uitleggen hoe je zo mooie taart met opdruk/marsepein maakt?wat voor benodigdheden moet je daarvoor hebben?

jenna

17. Maia

Maia Niet meer actief

kijk eens op www.deleukstetaarten.nl

je hebt in elk geval een biscuit dat je vult en dan smeer je het biscuit helemaal af met iets van botercreme en dan bekleed je hem met marsepein of fondant. pas op want het werkt verslavend ;)

18. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Ik wil graag een leuke verjaardagstaart maken voor mijn man's verjaardag. kan iemand mij vertellen welke basisdingen ik hiervoor nodig heb?

jenna

19. Maia

Maia Niet meer actief

met marsepein bekleed?

1. je bakt een biscuit. Je kunt bij de webshop van deleukstetaarten een mix kopen (hoeven alleen eieren en water bij), je kunt ook een "normaal" recept nemen, staat daar op de site bij recepten.
    2. je snijdt het doormidden en gaat het vullen. Via volgende link vind je allerlei recepten: De Leukste Taarten Maak Je Zelf! - Vullen
    3. je smeert het af met botercreme (bijv. 100 gr. poedersuiker & 100 gr. boter 10 minuten ruim mixen)
    4. je bekleed en versiert het met marsepein.

Dus het ligt eraan, ik ga altijd voor de makkelijk, dus ik koop de mix en de mix voor botercreme voor het vullen. Verder kan je wat uitstekers kopen maar die vind je ook bij bijv. de kruitvat of action of xenos o.i.d. en verder kan je het zo leuk maken als je zelf wilt. Mijn eerste taart had ik ook alleen maar 1 soort bloemuitstekers en geen mixen dus heb ik alles via de recepten via die site gemaakt.

20. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    ik wil graag maandag een klein verjaardagstaartje bakken voor mijn man. kan iemand mij vertellen wat de basisdingen zijn die ik moet aanschaffen?

Deel Deze Pagina