Hoe wc-pot onderin weer wit krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik weet dat er hier eens eerder een topic over is geweest, maar ik kan hem niet terug vinden :(
    Mijn vraag is dus, hoe je de wc-pot onderin (waar het water ligt zeg maar) weer mooi wit krijgt? Ik maak de wc om de dag goed schoon (dat wil zeggen dat ik er dan ook flink met de wc-borstel doorheen rag) maar dat gedeelte blijft vies. Ik vind het zo ontzettend goor staan!

Wie heeft de gouden tip?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij was het iets met een fles cola.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Al chloor geprobeerd? Niet al te milieuvriendelijk, ik weet het, maar het helpt bij mij wel.

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dat wil ik nou ook weleens weten... Ik lees even mee

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Het kan ook dan het glazuur aangetast is van je wc pot (door teveel schoonmaakmiddelen ) en dan krijg je het denk ik erg slecht schoon.
    Je zou het ook met azijn kunnen proberen

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat hier erg goed werkt is van dat harpic max erin doen. En dat echt een tijdje laten intrekken. Ik laat wc eend ook wel eens een hele nacht intrekken en dan de volgende ochtend schrobben. Weet alleen niet of dat mag met harpic max omdat dat een vrij agressief goedje is.

7. vaatwastablet met een beetje heet water

8. hester81

hester81 Lid

19 okt 2008
    63
    0
    6
    Ik heb laatst bij de Lidl van die blokjes gekocht. Die moet je gewoon in de pot gooien en een half uurtje laten weken. De wc doorspoelen en hij is weer schoon!

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik doe het met harpix max, geweldig spul.
    Laat het meestal een tijdje intrekken even goed met de borstel er door heen en weer mooi wit :D

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik gebruik ook harpic max en anders van die zakjes van wc-eend, is poeder en dat moet je erin laten trekken.. alles weer spierwit!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Inderdaad, Harpic Max en van tijd tot tijd gooi ik er zo'n w.c.-tablet van de Lidl in en laat het zo een paar uurtjes staan. Ik heb een keurig witte toiletpot.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dit vind ik een hele goeie, ga ik meteen vanavond proberen!

13. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    calkex( of hoe je het ook schrijft) van hara...

kijk op hara.nl en dan vind je het vast.
    poeder erin en dan een dagje laten staan en dan borstel erdoor en schoon...echt wonderlijk.

het haals eigenlijk de kalk weg en aan die kalk blijft alles hangen dus vandaag dat het er zo vies uitziet...

alle spullen van hara zijn geweldig vind ik
    Ha-Ra in Nederland

Ha-Ra in Nederland das die kalkex

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Die van het vaatwastablet wil ik zeker ook gaan proberen!

Die zakjes van wc-eend heb ik ook wel eens gebruikt, wc wordt er wel schoner van, maar helemaal wit is me nog niet gelukt daarmee...

15. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Zoutzuur..
    Lekker agressief goedje (zit ook in de Harpic Max alleen is het gewoon wat sterker)
    Als een WC pot echt zowat zwart is van de aanslag, flinke scheut erin, flink borstelen, laten intrekken en weer borstelen. Hier er zelfs eens een pot mee schoon gekregen die echt gewoon pik en pik zwart was (huurhuis) Vaak verkoopt de supermarkt dit ook wel.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je hebt af en toe bij de liddl van dat kalkreiniger staan een soort antiekal... kost 1 euro en als je dat erin spuit en een halve dag laat staan en daarna met de borstel erdoorheen gaat is ie helemaal wit!! was een goede tip van onze schoonmaakster... ik zei nou ik haal het wel op en jaaa ze had helemaal gelijk!!!

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    bij mij werkt ook helemaal niks lijkt net of er roest zit tenminste zo ziet het eruit

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Bleh, flashbacks!! Toen wij hier kwamen wonen kreeg ik de wc pot boven ook met geen mogelijkheid schoon. Toen zei mijn schoonmoeder dat we harpic moesten proberen. Nou dat had me een hoop zweet kunnen schelen als ik dat eerder wist :p. Heb het even laten intrekken en flink geschrobt en toen was het zwart weg! Magisch spul haha.

19. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik gebruik WC tabletten van de Lidl. Werken perfect.

20. Eerst het water eruithalen met een oude handdoek ( het is een goor werkje maar oke) Dan een hele fles kalkreiniger erin spuiten zodat het goed onder staat . Ik gebruik meestal de blauwe fles van ah . Hele nacht laten staan en regelmatig met een borstel erdoorheen gaan. doorspoelen en dan herhalen maar dan met chloor.....dan is het weer als nieuw !

Deel Deze Pagina