Bouwdepot

Discussie in 'De lounge' gestart door lovemy2kids, 17 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Klein vraagje voor iemand die hier ervaring mee heeft.
    Ons bouwdepot is ten einde gekomen, nu is het restant bedrag wat er nog op stond op mijn betaalrekening gestort. Ik was zelf van gedachte dat het restant van hypotheek zou worden afgeschreven.. maar lees op de site van de rabobank dat het of op betaalrekening gestort wordt, of dat het in mindering gehaald wordt bij hypotheek.
    maar weet alleen niet wanneer ze wat doen? Iemand een idee? Vraag me dus namelijk af of ik dit geld nu vrij mag uitgeven? Is geen heel groot bedrag hoor overigens..

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Vaak wordt er tot een X bedrag standaard uitbetaald en als het bedrag hoger is dan wordt alled afgelost.
    Wat het grensbedrag is, is per geldverstrekker weer anders ;)

Dus wellicht kan je dat even navragen nog.

Maar als je geldverstrekker het heeft uitbetaald, kan je er vanuitgaan dat het goed zit en kan je het uitgeven ;)

Ps, ik zit in de hypothekenbranche :)

Edit: ik zie idd op de site staan dat het wordt uitbetaald of afgelost, afhankelijk van de hoogte van het bedrag.

3. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113

Bedankt voor je reactie! Ik had inderdaad gezien dat het afhankelijk was van het bedrag, maar kan nergens terugvinden wat dan de grens is.. vandaar mijn vraag! Maar dan kijk ik het wel even aan! Kan ik het altijd nog even navragen!

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Ja idd.
    Wij behandelen niet de hypotheken vd rabobank, anders had ik je het bedrag wel kunnen zeggen ;)

Deel Deze Pagina