bal in de tuin

Discussion in 'De lounge' started by tupp, May 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik noem mijn eigen kindjes ook wel eens "monstertjes" hoor, hoef je niet zo serieus op te vatten. ;) Blijf er wel bij dat ze onbeschoft waren de buurtjochies.....de monstertjes. :D

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben ook vak de bal in de tuin gehad dan gooi ik hem wel terug maar als ik bezig ben loop ik naar de deur en zeg dat ik hem later wel kom brengen want ben bezig

of ze gooien vaak de tennisbal op het balkon heb altijd gezegt als ie er de eerste keer op ligt pak ik hem daarna moeten ze maar wachten
    en nu is de putje van de balkon verstopt en kregen ze eergister een natte tennis bal terug nu hebben ze een andere muur uitgekozen:D

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Oke, ik zal iets bekennen:
    Ik ben als keurig meisje eens over de schutting geklommen om mijn voetbal terug te halen. De overbuurman was niet thuis (dacht ik, er werd niet open gedaan) en we wilden heel graag verder met ons potje voetbal.
    Dus toen ben ik (echt na een uur wachten en 5x gebeld te hebben) heel voorzichtig over de schutting geklommen en heel voorzichtig de bal gepakt.
    Op het moment dat ik door mijn hurken ga om de bal te pakken grepen 2 handen ineens mijn kraag vast, tilden mij op en het bleek dus de buurman te zijn.
    Hij hield mij zo in de lucht en zij "Ik heb je! Ik wist het!"

Ik schrok me rot en begon te huilen en toen heeft hij mij aan de buitenkant van zijn hek met mijn capuchon aan de paal van de schutting gehangen.

Daar heb ik dus werkelijkwaar een half uur gehangen omdat mijn vriendjes weg gerend waren en niet meer in de buurt durfden te komen. Toen kwam gelukkig mijn broer thuis en die haalde me eraf.

Natuurlijk had ik nooit over die schutting mogen klimmen, maar je bent nou eenmaal een kind en dan doe je dat soort dingen gewoon nog iets sneller. Mijn moeder heeft mij ook uitgelegd dat zoiets gewoon niet kan, maar daar had ik op dat moment niet eens bij stil gestaan. Mijn ouders zijn overigens wel heel boos op de buurman geworden, omdat wij echt keurige kinderen waren en de bal werkelijkwaar nóóit over zijn schutting kwam en dit wel een hele vreemde manier van reageren was.

Maar ik weet nog heel goed dat ik als onschuldig meisje daar aan die paal hing, haha.

4. namya

namya Niet meer actief

wat een klerelijer die buurman, gewoon achterbaks staan wachten tot een kindje besluit zelf de bal te halen, en dan de bullebak uithangen

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Idioot niet? En dat terwijl hij echt nooit last van ons had ofzo, het was echt de allereerste keer dat die bal over zijn schutting ging.
    Daarnaast woonde hij dus vlakbij het veldje waar wij aan het voetballen waren, dus dan kan zoiets natuurlijk altijd wel een keertje gebeuren.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ha ha geweldig verhaal! :D Wil wedden dat jij nooit meer in je leven over andermans schutting bent geklommen. ;)

Maar best achterbaks en beetje creepy van die buurman idd. :(

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nikki: Haha jawel, als dronken trutje een keertje omdat ik dacht dat mijn fiets daar stond en iemand er een schutting om heen had gezet :)

Maar als kind zijnde niet nee :D

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh, nu begrijp ik je reactie beter, dit is voor jou een gevoelig onderwerp, een jeugdtrauma :D!
    Nee, maar serieus, brrr...wat een weirdo, die zat gewoon te wachten tot hij een kind kon grijpen. Pfff...griezel.

9. danip

danip Niet meer actief

Ik begrijp je wel. Onze buurjongen was altijd de hele zomer in de tuin de voetbal tegen de schutting aan het trappen. En schopte (niet overdreven) minimaal 15 keer per dag de bal in onze tuin. En omdat onze schuttingdeur op slot zit, belde hij constant aan of ik de bal even wilde pakken. Ik was dit aan het eind van de zomer wel zo ontzettend zat, dat ik de bal een op een gegeven moment in de hortensia heb laten liggen. Ik ergerde me er enorm aan, want als ik net weer zat dan ging de bel al weer. pff.. ben zijn assistent niet!

10. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk,
    vroeger vond ik mensen zoals jij dan ook 'stom'.
    haha maar nu nee echt , hier net zo!

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    :$:$:$ Echt waar??? Ik zou die buurman wat aangedaan hebben als je mijn dochter was (niet echt natuurlijk.... maar toch!) Wat een nare man!

12. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Zilvervosje: Mijn vader was des duivels en wilde hem in eerste instantie wel wat aan doen. Gelukkig is mijn moeder altijd heel kalm en heeft ze hem kunnen bedaren. Hij is echter wel heeel kwaad geworden en heeft hem flink de waarheid verteld. Nooit meer last gehad van die enge buurman trouwens.

Maar ik lees hier veel reacties over "vervelende" kinderen die altijd maar de ballen eroverheen trappen. Maar dat is in het geval van TS niet zo hé. Het is 1x voorgekomen, met de andere kinderen heeft ze een afspraak.
    En als het 1x gebeurd vind ik dat je best aardig en sociaal kunt blijven en even die bal terug kunt gooien.

13. tulip

tulip Niet meer actief

mvliam, zo wat grof zeg, maar goed dat je moeder je vader kon bedaren.

ts, als ik een bal in de tuin zie vliegen gooi ik hem ook terug. En als ik boven ben kom ik ook gerust even naar beneden, maar met verf in mn handen of als ik mn dochter aan het aankleden ben, dan moeten ze even geduld hebben.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    oef niet tof die buurman, dan ga je echt wel ver over de streep!

Ik heb vroeger echt nooit over een schutting geklommen, ik durfde nog niet eens aan te bellen in zo'n geval. Volgens mij heb ik ook nog nooit een bal over een schutting geschopt. Als je ergens speelt op een grasveld dan gebeurt dat niet toch? Mijn vader zou er achter moeten komen dat ik in een brandgang ging voetballen, daar hoor je niet te spelen zou hij dan zeggen...

15. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik zou hem gewoon terug gooien, zou me daar echt niet druk om maken

Ik heb ook zo een jeugd "trauma" maar dan met kluiten gooien in het water waarvan de spetters in een buurman zijn tuin kwamen. de buurman kwam naar buiten en heeft me helemaal verrot gescholden (ik zal een jaar of 9 zijn geweest) en me aan een oor beet gepakt.

toen ik thuis kwam is mijn vader (en mijn held) zonder blikken of blozen naar hem toe te gaan om voor mij op te komen.
    Je wilt niet weten hoe trots ik was op mijn papa

16. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou zelf de bal ook terug gooien als het perongeluk gaat. Wij hadden vroeger van die buren die de ballen lek staken als die bij hun in de tuin kwamen. Tsja en wat gingen wij doen? uitdagen! Maar goed dat waren ook echt van die buren die een hekel hadden aan kinderen ;)

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik had zelf wel even gestopt om de bal terug te geven in te tijd dat je ze hebt weggestuurd en hebt gezegd dat je geen tijd had had je de bal terug kunnen geven en dan had je kunnen zeggen als ze nog een keer de bal erin schoppen ze dan wel moeten wachten totdat je klaar bent. 10 keer per week is niet vaak toch en je weet dat het kan gebeuren wij wonen bij een speeltuin en het maakt mij niet uit hoor. Maar ik zal daar wel makkelijk in zijn maar in andere dingen zal jij wel makkelijker zijn ze schopten net 3 keer een bal tegen mijn auto en toen is mijn vriend naar buiten gestormd en heeft hij gezegd dat als ze de andere kant op schoppen er geen auto staat.

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    MvLiam: die buurman van jou ging inderdaad wel veel te ver! Dat je een keer laat merken dat je boos bent, oké. Dat heeft ook nog wel opvoedkundig nut. Maar je mag niet voor rechter gaan spelen door straf te geven! Als je vindt dat straf nodig is, dan bespreek je dat maar met de betreffende ouders.

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ MvLiam: Tja, ook als ze één keertje voor de deur staan te schelden en te bonken omdat ze niet meteen hun zin krijgen zou ik niet echt op prijs stellen. Kijk, als ze gewoon netjes blijven kan er vanalles geregeld worden, maar zodra mensen gaan schelden dan haak ik echt af (bij iedereen overigens, niet alleen bij kindjes).

@ Nare straffen van vreemden: toen ik vijf of zes was zag ik een keer een hond met een prachtige witte plastic kraag lopen... wist ik veel dat dat door een operatie kwam! Ik dacht dat die hond jarig was ofzo. Dus ik zei tegen zijn baasje dat ik vond dat die hond er wel heel mooi uitzag. Die man begin toch uit te varen. Of ik wel van dieren hield, en ik kon toch zien dat die hond geopereerd was, en dat het helemaal niet mooi was. Ik heb me er nog een week rot over gevoeld. Volgens mij kunnen jonge kinderen zulke reacties helemaal neit plaatsen... je denkt dan echt niet van "goh, stomme meneer". Dus volgens mij kan je straffen sowieso maar beter niet doen.

Maaruh, Tupp, met je eens hoor. Gewoon laten staan tot ze weer normaal doen. Je bent geen loopslaaf!

Share This Page