Bal over schutting kost €500,-

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#1 Polletjepiek, 19 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2010
    Jeugdjournaal - Bal over schutting… 500 Euro!
    €500,- per bal. Dus 10 ballen per dag levert de achterburen € 5000,- op:$?

Dat is toch bizar? Of begrijp ik dit verkeerd?

*nou ja, bij rtl zeiden ze per bal, maar bij nos staat dus per maand en €1000,- per kind die de bal komt halen, da's nog bizar*

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Er zit vast en zeker wel een max. aan per dag!

Overigens snap ik niet waarom dit besloten is, er zijn toch ook wel andere manieren te bedenken lijkt mij.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Een hoog net wilden die achterburen niet, schoolplein omdraaien had geen nut omdat ze dan weer met andere buren zitten.

M.a.w. kinderen geen buitensport meer en het is juist zo goed voor ze!

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Er staat € 500,- per maand als er een bal in de tuin komt. Ik denk dus dat ze bedoelen, ALS er een (of meerdere) ballen in de tuin belanden, kost de school dat € 500,- die maand. MAAR als er een kind over de schutting klimt om de bal te halen, kost dat € 1000,- per keer dat er een kind over die schutting klimt.

Hoe dan ook, belachelijk.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.913
    5.233
    113
    Home
    slaat toch nergens op

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het echt belachelijk.
    Die mensen wisten toen ze daar gingen wonen dat er een school was.
    En tuurlijk is het niet leuk om elke keer een bal in je tuin te hebben...maar de school wil een hek plaatsen.
    Maar dat willen ze dan weer niet.

7. Sorry hoor, maar je kunt moeilijk verwachten dat je geen kinderen zult horen en er niets van mee zult krijgen dat ze aan het spelen zijn als je tegen een school aan gaat wonen, toch? ;)

Ik vind het ook nergens op slaan.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Echt belachelijk. Dan moeten ze maar accoord gaan met een hoog hek en anders vind ik dat die mensen niet moeten zeuren. De school was er eerder dan de huizen en die mensen woonden er nog minder lang.
    Hoop dat dit word terug gedraaid.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zag dit in Hart van Nederland en dacht echt meteen wat een kinderachtige Lui die mensen die bij die school wonen. Dan moet je niet bij een school gaan wonen, want zij (de buren van de school) wonen er nu 10 jaar en die school staat er al heel lang. Als je bij een school gaat wonen weet je dat er allemaal kinderen zijn en ook rondvliegende ballen... Dit zijn echt van die zeurende lui, zo'n buurman had ik vroeger ook die stak altijd de ballen lek die bij hem in de tuin vlogen ;)

10. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    vind het ook een beetje onzin maarja wie zijn wij haha

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    huh? Bij hart van Nederland zei de buurman dat een hoog net/schutting wel een oplossing is/was, maar dat de gemeente geen bouwvergunning wil afgeven daarvoor..
    maar blijf het belachelijk vinden.. desnoods kunnen ze fluiten naar die ballen maar om er zoveel geld voor te moeten betalen... belachelijk..

12. Writer

Writer Niet meer actief

ik vind het ook stom maaaaar

als je elke keer lekker in je tuin zit ,krijg je harde bal tegen je hoofd kan me wel voorstellen dat de mensen zat zijn om niet meer buiten durven zitten.ik zeg maar even wat hoor misschien is dat het geval niet ,maar dan zou ik ook boos zijn ,tuurlijk moest je van te voren weten als naast school woont, maar school zou ook wat rekening met buren kunnen houden vind ik ,,,,vind de oplossing wel belachelijk duur hoor

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tuurlijk, dat is zeker zo..
    maar dan snap ik niet waarom de gemeente geen vergunning afgeeft. op die manier is het opgelost en zijn beide partijen blij.. en waarschijnlijk is het nog een stuk goedkoper ook:D
    verstandig dat ze het 'speelveld' voorlopig gesloten houden..

vind het trouwens niet kunnen dat kinderen ongevraagd over de schutting klimmen.. zou ik zeker niet pikken..

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik snap best dat die ballen elke keer hinderlijk zijn.. Maar dan is 'n net spannen een veel beter idee, vind ik dan... Raar idd dat de gemeente dat tegenwerkt...

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat ik maar naar de andere kant van Almelo ga verhuizen LOL...Kan wel wat centjes gebruiken :D:p

Nu ff serieus: belachelijk natuurlijk!

16. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    wat een idioot gedoe zeg dan was ik nu al rijk geworden laat de kids toch spelen ze hebben nergens meer plek om te ravotten laten ze zich druk maken om belangrijkere dingen in de wereld

Deel Deze Pagina