Wanneer voelde je gezin voor jullie echt compleet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PerfectLittleTwin, 28 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Wanneer hadden jullie het gevoel van "Ja, nu zijn we echt compleet als gezin!"
     
  2. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Volgens mij bij jullie NU al aan je onderschrift te zien ;)
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  3. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Voor ons wel ja... :roflmao: maar nieuwsgierig hoe anderen dat gevoel ervaren...;)
     
  4. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Na de derde waren we echt helemaal klaar. Echt geen kriebels meer. Was dus een behoorlijke omschakeling toen ik per ongeluk zwanger bleek vorig jaar. Uiteraard heel gelukkig met ons zoontje, maar nu is het toch echt klaar!
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  5. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik heb een tijd een 3e gewenst. Daarna door operatie aan tumor in eierstok en leeftijd besloten te stoppen. 3e was geen wens meer.
    Nu toch zwanger.... oeps ..
    Het voelt nog steeds niet zoals bij de 1e goede zwangerschap (euforie) misschien komt dit nog. Ik zie veel beren op de weg met een 3e, het was gemakkelijker met 2. Maar ja, het komt eraan en hopelijk voelt het dan écht compleet.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik wist het toen ik zwanger raakte van onze dochter.

    2 kinderen leek ons het mooiste. En het was ons gegund. Ik heb (wij) het dan ook volledig afgesloten om nog meer kindjes te krijgen. 7 maand na dochter dr geboorte ben ik gesteriliseerd, nog elke dag blij mee.
     
    PerfectLittleTwin en Denise K vinden dit leuk.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Volgens mij tijdens de zwangerschap van de tweede al, dat het daarna mooi was geweest. Wel altijd gewoon open gehouden voor evt verandering maarn dit gevoel maar het gevoel is altijd gebleven. Met twee dochters voelde het compleet. Qua aandacht, ruimte, financieel en gewoon goed zo.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Nooit denk ik.
    Met het verstand wel hoor :) maar nee, ik kan nooit zeggen dat het compleet voelt vrees ik.
     
    Ansel en PerfectLittleTwin vinden dit leuk.
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hier nog geen compleet gevoel gehad, tot nu. Althans, ik ben nu zwanger van mijn derde en nu voel ik ons echt conpleet, zo met 3 kindjes zag ik altijd al voor me.
    Tot die tijd nog geen gevoel van klaar, ook bij mijn zoontje altijd het gevoel gehad dat hij niet de jongste zou blijven.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik hoop na deze...meest ideale was als ik mij al compeet voelde na nr 1 want mijn lijf is gewoon niet geschikt om te broeden. Dus ik hoop echt dat ik hierna kan zeggen: t is goed zo.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  11. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Na de 3e zijn we compleet. Toen zei ik het, een jaar later voel ik het.
    Zo ontzettend gelukkig en gezegend met m'n gezonde kinderen. Het is goed zo! (En meer dan dat:))
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nu zwanger van de 3e, en hierna zijn wij compleet.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.956
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik wist niet dat compleet een vergrotende trap en overtreffende trap had. Compleet klink als een eindpunt. Met 3 kinderen voelt het compleet, maar het kan nog completer.

    Ik dacht dat het gevoel dat wij compleet zijn wel verder zou groeien met de tijd. Maar nee, mijn eierstokken zijn weer aan het dansen. De jongens willen graag nog een broertje of zusje. Mijn vriend en ik willen eerst meer financiële zekerheid, maar bij hem kriebelt het ook.

    Maar als het hierbij zou blijven dan zouden we niet het gevoel hebben dat er nog iemand mist.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  14. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Als onze meid gezond geboren mag worden ben ik er zeker van dat we ons als gezin compleet gaan voelen.
    Ik heb altijd 2 kinderen gewild, en ook écht niet meer dan dat.
    Ook het feit dat het een jongen en meisje zal zijn maakt het extra "compleet" voor mij persoonlijk. Niet dat het geslacht iets uitmaakt maar wel leuk meegenomen dat we straks beide kanten mogen ervaren :)
     
    Roodborstje2 en PerfectLittleTwin vinden dit leuk.
  15. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Nou. Ik heb me nooit niet compleet gevoeld. Wij voelden ons ook compleet met een kind en ook compleet met twee kinderen. Maar we twijfelen wel over een derde. Maar als die er niet komt voelen we ons ook alsnog compleet. Ik kan het lastig uitleggen zeg maar.. Het wisselt per dag haha
     
    mum2be2 en PerfectLittleTwin vinden dit leuk.
  16. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik dacht dat we compleet zouden zijn als nummer drie geboren zou worden. Helaas overleed onze oudste vlak daarvoor. Nu ruim 2,5 jaar later zwanger van de vierde. Nu heel sterk het gevoel dat we hierna klaar zijn. Compleet zal het nooit meer zijn, maar wel klaar. :)
     
    Hoihoii vindt dit leuk.
  17. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Niet. Maar aangezien de derde er niet gaat komen, proberen we "het is goed zo" gevoel te laten overheersen. Helaas hebben we het niet voor het kiezen. Maar wel het geluk toch nog twee kinderen te hebben gekregen, want ook dat was verre van vanzelfsprekend.
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.123
    4.338
    113
    Home
    het gevoel compleet te zijn heb ik nooit gehad maar 3 is wel voor mij genoeg

    ik vind 3 kinderen echt ontzettend leuk, gezellig, druk

    de aandacht verdelen, feestjes, sporten, school
    maar ook financieel, huis etc spelen hierin zeker een rol
    alles bij elkaar is het prima zo
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  19. Melief

    Melief Niet meer actief

    Toen we voor nummer 2 gingen wisten we al dat dat de laatste zou zijn. Na 2x de medische molen, zwangerschappen met complicaties, zware keizersnedes, de eerste zwangerschap heeft een chronische ziekte getriggerd. Het is echt helemaal goed zo gelukkig. Als ik dat gevoel niet zou hebben terwijl ik zou weten dat het niet verstandig was was dat een lastige strijd geweest denk.
    Ook zwangerschapsaankondigingen, pasgeboren baby’s, het doet me eigenlijk vrij weinig, behalve dat ik denk, gelukkig hoeven wij dat niet meer :oops:
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Na de geboorte van nummer drie. We hebben het nog wel even over een vierde kind gehad maar ik was zeer stellig dat het nu helemaal goed is, de derde kwam niet helemaal gepland. Toen we er twee hadden fantaseerde ik altijd over nog een kindje maar mijn man wilde niet meer en toen toch een heel gewenst kadootje. Hij kwam overigens zelf met een vierde maar dat heb ik snel uit zijn hoofd gepraat ;)
     

Deel Deze Pagina