Balans opvolgmelk en (bij)voeding bijna 10mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Elines, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hoi hoi,
    Ik blijf zoeken naar een balans in de voeding van mn dochtertje. We doen het nu zo:

*7u: granenpap uit bordje van 150/5 opvolgmelk met thee. Pap gaat niet helemaal op maar ik schat dat ze zo'n 30cc ervan vaak laat staan

*Tussendoor 1-2 stuks fruit met thee of water

*11.30: 1-2 boterhammen met boter. Waarvan 1 belegt met la vache qui rit en 1 met appelstroop of iets anders. Hier bieden we 150/5 opvolgmelk aan. Hiervan drinkt ze max. 100cc, soms helemaal niks. Ze wil dan wel water

*Na middagslaapje een cracotte oid met sap

*17.30: 2 aardappels met groente en soms vlees. Hierbij de rest van het sap van tussen de middag. Toetje: 100-120 gr yoghurt (turks, grieks of gewoon volle yoghurt)

*19.30: hier bieden we weer 150/5 aan en hiervan gaat zo'n 150 cc van op.

Ik ben bang dat ze te weinig opvolgmelk binnenkrijgt, vooral als ze die middagfles helemaal laat staan. Ze is bijna 10mnd, wat moet ik nu voorrang geven?? Vaste voeding of melk? Dus met lunch dan eerst melk (want dan drinkt ze het vaak wel) of toch eerst brood? En met avondeten zou ze zelfs nog meer op kunnen, maar hoe meer ze dan eet, hoe minder ze de melk drinkt.
    Alvast bedankt!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje mag nog 500 ml opvolgmelk per dag drinken. Misschien kun je in de loop van de middag bij de cracotte nog een klein flesje melk aanbieden, dan gaat het ook niet ten koste van de maaltijden.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina