Jullie hebben beide een pb, En dat moedercontract kan weleens de toekomst worden. Misschien kunnen ze de naam dan veranderen in gezincontract en de papa's ook eens eerder vrij geven,
Ik heb hem ingevuld, maar volgens mij moet er juist iets voor vaders veranderen in de maatschappij. Voor moeders vind iedereen het logisch dat je minder gaat werken ( sterker nog ik word erop aangekeken dat ik dat niet doe) . En tegen vaders kijkt men juist raar aan als ze minder gaan werken ( gelukkig werkt mijn vriend bij de overheid daar vonden ze het vrij normaal)
Klopt, En het leuke is dat heel veel mensen geantwoord hebben bij een vraag dat ze het liefst zowel de mannen als de vrouwen parttime zien werken. De overheid heeft hier al ooit iets op willen bedenken door de wie doet wat campagne. Het meer bespreekbaar maken van de verschillende rollen, veranderende rollen enz... Maar ook na deze enquete zou ik zeker een conclusie of aanbeveling in die richting gaan zoeken. Veel dames hebben namelijk ook aangegeven meer te willen werken en dan hun partner minder. Mijn vriend werkt in de technische wereld, en daar is het nog niet echt geaccepteerd. Mijn vriend trekt zich daar gelukkig weinig van aan.
volgens mij is het niet alleen de overheid hoor. Mannen hebben zelf ook moeite om een zorgdag te regelen. Hoevaak ik wel niet hoor dat 'mijn man kan dat niet voor elkaar krijgen' het is bijna vermoeiend. wij hebben de zorgtaken verdeeld, en werken beide 4 dagen. Prima opgelost dus. Ik vind dat wel belangrijk, want je bent als papa toch op een andere manier met je kind bezig, niet die man die in het weekend alleen de leuke dingen komt doen, om maar zo te zeggen.
Ik wil 'm ook wel voor je invullen hoor! Leuk onderzoek En wat zal je blij zijn als je het klaar hebt