Kankerrisico pilgebruiksters omkeerbaar

Discussie in 'De lounge' gestart door bwtje, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    email van radar gehad dit stond erin
    :confused:
    Het risico op baarmoederhalskanker is verhoogd bij het gebruiken van de pil.
    Dit risico is nog extra verhoogd wanneer de pil langdurig wordt gebruikt.
    Wanneer de vrouwen tien jaar gestopt zijn met de pil, is het verhoogde risico weer verdwenen.

pffff ik ben blij dat ik dus niet zo lang die rotzooi heb geslikt!
    en nu ok niet meer hoef 8)

Zo zie je maar ze schrijven van alles voor en uiteindelijk gaan ze alles eens uitzoeken!
    Maar ja tegenwoordig krijgen we ook van alles kanker he?
    vinden jullie ook niet? :rolleyes:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja tegenwoordig krijg je overal kanker van inderdaad.

Dat de pil troep is geloof ik zeker. Nu ik al 16 maanden niet meer slik ben ik minder labiel en heb ik geen migraine meer. Nou dat laatste is me echt zoveel waard dat ik dat niet meer heb.
    Dan heeft mijn vriend even pech met het condoom, maar ik voel me een miljoen keer beter.

Nadeel van niks slikken is bij mij alleen dat ik nu de eisprong erg pijnlijk voel. Maar of ik dat echt een nadeel mag noemen.....

Als het aan mij ligt slik ik ook nooit weer de pil!

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik kon er toch al niet tegen, ebn al een paar jaar gestopt met de pil. Dan maar andere manieren om zwangerschap te voorkomen (als was dit nu even niet nodig haha)

4. Niet meer actief

Pfff ik slik hem nu ook een jaar of 2 niet meer, na 8 jaar de pil hebben geslikt! Moet ook zeggen dat ik spontaan van mijn hoofdpijn en stemmingswisselingen af was toen ik ermee stopte, dat verschil merkte je echt goed! Vind dat ze zulke dingen moeten vermelden voordat ze je aan die troep laten gaan....
    Net als dat als er trombose in je familie voorkomt en je slikt de pil dat ook jij verhoogde kans erop hebt...zulke dingen zeggen ze pas na 8 jaar geslikt te hebben! Ben blij dat ik van die troep af ben en ik gebruik straks wel weer een ander middel zonder al die rotzooi erin...
    xxx

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ennnnnnnnnnnn zonder die troep veeeeel meeeer zin in sex :p 8)

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    baarmoederhalskanker krijg je volgens mij van het HPV virus.
    Tegenwoordig kan je je daar tegen vaccineren mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet: niet ouder dan 26 jaar en niet drager van het HPV virus.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Slik al vijf jaar geen pil meer, na hem +/- vjf jaar wel geslikt te hebben vanaf mijn vijftiende.

Ik had meteen geen wisselende stemmingen meer, geen ongelofelijke rugpijn rond ongesteldheid en voelde over het algemeen gewoon veel en veel beter.

En wat iemand hier boven ook zegt, dan heeft vriendje maar even pech, maar ik ga echt nooit meer aan die rotpil... Vreemde hormonen in je lijf daar heb ik er al genoeg van :D

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Smoeltje, dat zijn alleen de meest voorkomende varianten waartegen je kan vaccineren, het heeft dan ook alleen zin bij vrouwen tussen de 18 en 26 jaar, of vanaf het eerste sexuele kontakt.
    Vrouwen die bijv. besmet zijn met Chlamydia hebben bijvoorbeeld ook meer kans.

Anti-conceptie pillen zijn wel hormonen en daar wordt nog wel eens te makkelijk over gedacht in mijn optiek.
    De uitspraak dat anti-conceptie pillen dus maar *troep* zijn vind ik lichtelijk ongenuanceerd.
    Je moet altijd de voor en nadelen tegen elkaar afwegen vind ik.
    Er is bijvoorbeeld ook een anti-conceptie pil geregistreerd als anti-acnemiddel. Bovendien zijn veel jonge meisjes erg blij met de anticonceptie pil, er zou anders naar verhouding veel meer arbortussen plaats vinden,maar goed dat is weer een andere discussie.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :) , pien, inderdaad, 8)

10. Milla

Milla Niet meer actief

Ik geloof ook wel dat de pil schadelijk kan zijn. Ik moet hem alleen wel slikken omdat ik anders weken achter elkaar ongesteld ben (PCO syndroom)... Wie weet als mijn kinderwens helemaal voltooid is ik me wel laat steriliseren, dat is altijd beter dan die pil.

11. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Idd krijg je zgn. overal kanker van, maar de pil is volgens mij echt rotzooi hoor. Onze dominee zei dat hij eens gevraagd had aan de HA hoe dat nou zat met dat risico. En die had gezegd dat er echt sprake is van een verhoogd risico bij lang gebruik. Lang gebruik is denk ik niet goed voor je lichaam. Maar ja, wat is lang, wat is niet lang. Maar als ik van sommigen hoor dat ze 8 jaar aan de pil zijn geweest of nog langer, dat zou ik zelf geloof ik nooit doen.

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    De dominee vraagt naar de pil? :)

Gaaf dat ie zo met de tijd mee gaat! :thumup:

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok dan mag ik wel gaan uitkijken haha slik hem al bijna 10 jaar. zonder de pil heb ik zo'n menstruatiepijn dat is gewoon niet normaal meer en ik ben dan 10 tot 12 dagen ongesteld! als ik de pil slik ben ik 4 tot 5 dagen ongesteld met een stuk minder pijn hier is het dus lang leve de pil!

Deel Deze Pagina