Medische molen & tests

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vrouwtjexxx, Jun 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

Jun 16, 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Afgelopen week had ik de eerste afspraak met mijn gyn, zodoende nam hij een aantal tests bij me af. Bij de inwendige echo kon hij zien dat ik in mijn linkereierstok een eitje had groeien en dat dit er verder goed uitzag, maar mijn rechtereierstok kon hij niet vinden, die liet zich niet zien. Ik begon gelijk te denken dat ik maar 1 eierstok had, hij zei dat ik me niet druk hoefde te maken en dat wel vaker de eerste keer maar een eierstok zagen en dat, dat niet gelijk hoeft te betekenen dat ik dus maar een eierstok heb.
    Nou daarna is er een baarmoederkweek afgenomen met zo'n eendenbek, maar nu komt de maar. Daarna nam hij het besluit om niet alleen een standaarbloedonderzoek te doen, een week na mijn eisprong, maar ook gelijk te testen op chlamydia. Dit zei hij niet, dit ontdek ik net na het kijken naar de bloedtestformulieren. Is dit normaal? Testen op chlamydia? Ik heb maar 1 vaste bedpartner ooit gehad...maar begin me nu wel zorgen te maken en het zou kunnen betekenen op vreemdgang van mijn man?

Heeft iemand hier meer verstand van?

xxx Vrouwtje...

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Maak je geen zorgen, ik heb ook een chlamydia test gehad alvorens wij aan behandelingen in de MMM mochten beginnen.
    De gyn had dit ook niet tegen mij gezegd.
    Dus ik neem aan dat het bij de standaard onderzoeken hoort.
    Omdat chlamydia voor verklevingen in de eileiders kan zorgen.

3. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

Jun 16, 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja? Hmm, ok, dank je voor je reactie. Hoe ging de MMM bij jou? En ik zie dat je zwanger bent, van harte meid!!! Ik wens je een goede zwangerschap toe! Ik heb mijn 2e afspraak pas in aug, wegens vakanties van de gyn, had je 1 vaste gyn, of meerdere? Ik vond deze man wel prettig, zorgde ervoor dat ik me op mijn gemak voelde, maar vind augustus nog zo ver.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    dat is idd gewoon standaard :) niks om je zorgen om te maken :)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier in de MMM ook direct getest op chlamydia, en aan het begin van de zwangerschap ook op HIV. Tja, ik vind het wel prima hoor, het zijn standaard testjes..

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Hier ook sinds kort MMM en het is heel normaal...
    Ze testen bij ons in het ziekenhuis zelfs op HIV en andere voorkomende soa's..

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hier al 3 keer op chlamydia getest en ook op HIV...is standaard meis...geen zorgen!

Dan weten ze dat gewoon al...is een hele hoop uitsluiten en ook voor hun veiligheid denk ik zo....

en de 3 keer....1e keer ziekenhuis hier...2de keer zelf naar ander ziekenhuis en moest opnieuw...3de...tsjah voor een 2de gegaan en dan moet je weer overnieuw want intussen kan er veel veranderen hhihi...allemaal negatief gelukkig!

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    vergeet ik op het eierstok verhaal te reageren..soms ligt je eierstok gedraaid of wat dieper...dat is normaal hoeft geen problemen te veroorzaken in vruchtbaarheid...wat je volgende keer kunt doen is op de kant waar ze niet goed kunnen zien eens hard te duwen als ze een inwendige echo maken...

soms helpt dat om je eierstokken net iets te verplaatsen en dan zien ze het wel! Ik ga altijd bij een echo niet naar achteren liggen maar houdt mezelf omhoog...dan druk ik automatisch met mijn bovenkant op mijn buik....en word alles beetje ingedrukt...heb gemerkt dat er dan veeeel duidelijker beeld is...dus ook bij zwangerschaps echo hihi..

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    ik heb mezelf en mijn man laten testen op soas omdat we niet zwanger werden.. niet dat ik ooit vreemd ben gegaan en hij ook niet maar je weet nooit (wel eerder partners gehad beiden)

Is die optie iig uitgesloten.

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik heb deze testen ook gehad vorige maand. ze doen het altijd om problemen uit te sluiten.
    Bij mijn eerste echo lag mijn baarmoeder zo dat ze ze alle twee niet konden vinden na een stukje lopen zagen ze ze alle twee. maak je geen zorgen als hij het idee had dat hij er niet was dan had hij je laten lopen enz.

sterkte met de onderzoeken verder

Share This Page