Hallo, Het hoeft natuurlijk nog niet zo te zijn dat ik zwanger ben. Maar ik ben nu 5 weken gestopt met de pil, en aangezien wij nog wilden wachten met een kindje zijn we best wel voorzichtig geweest. (maar wel sex gehad) Nu verloor ik gister wat licht roze bloed. Ik dacht he daar is mijn ongesteldheid. Ik vond het wel wat vreemd want ik voelde verder niks. Normaal voel ik het wel aankomen. Ik heb dan best wel veel pijn in mijn buik, onderrug en heel veel hoofdpijn. Nu helemaal niks. Ik heb nu helemaal geen bloedverlies meer. Nu kan ik mijzelf wel voor de kop slaan, omdat ik helemaal nog geen foliumzuur heb geslikt. Het is voor mij uiterst belangerijk. Want mijn moeder heeft een lichte versie van spina bifida. Waarschijnlijk moet ik dan ook een hogere dosis foliumzuur slikken. Ik zelf ben voorledig gezond. Jullie kunnen hier ook niks mee, maar ik wilde het toch van mij afschrijven. Zou ik al kunnen testen, want misschien maak ik me druk om niks.
Je zou voor de zekerheid even kunnen testen. Maar het kan ook dat je lichaam aan het ontpillen is, of dat je menstruatie wat langer op zich laat wachten. Niet gek na het stoppen met de pil. Klachten voor een ongesteldheid kunnen dan ook heel anders zijn.
Ik zou zeggen haal meteen een potje foliumzuur en start er vast mee. Als je toch niet zwanger bent is het een mooie voorbereiding op wanneer je wel zwanger raakt en als je toch zwanger bent kan je nu nog prima starten met het nemen ervan.
Ja dat was ik zowiezo van plan. Ik ga zo gelijk naar de winkel. Ik ga ook even contact opnemen met de huisarts, of ik ook extra moet slikken.
Je zegt dat je voorzichtig bent geweest, maar wel seks hebt gehad. Heb je dan dus wel zonder ac gevreeën? Ik zou voor de zekerheid een testje doen. en inderdaad zeker beginnen met foliumzuur. Maar dat zou ik persoonlijk al gedaan hebben bij het stoppen met de pil of liever nog daarvoor.
Ik ben dan niet voorzichtig geweest. Wij hebben zonder ac gevreeen, maar hij is niet in mij gekomen. Ja stom maar ik dacht dat de kans om zwanger te worden toch heel klein was. Maar ik heb waarschijnlijk wel een eisprong gehad na 2 weken na het stoppen van de pil. Alle symptomen die ik had wijzen erop.( draderig doorzichtig slijm, verhoogd libido, stekende pijn in onderbuik.) Ik dacht dat het met het ontpillen te maken had, wat natuurlijk ook kan. We wachten het af, ik ga vandaag of morgen nog testen. En zinzi je hebt gelijk, ik had gelijk foliumzuur moeten slikken. Dat is gewoon dom van mij.
Mijn huisarts vertelde mij tijdens het verwijderen van mijn spiraal in februari. Heb je een kinderwens dan gelijk starten met foliumzuur.
Bij deze hebben we op 1 januari besloten om er voor te gaan en dan pas ben ik ook begonnen met foliumzuur. Maar op 5 feb had ik al een positieve test (dus eigenlijk heb ik te kort foliumzuur geslikt). Ik zat er ook een beetje mee, maar alles is toch in orde met de baby.
Een groot deel van de vrouwen raakt ongeplant zwanger en gebruikt geen foliumzuur. De beste voorbereiding is natuurlijk vantevoren al slikken maar als je nu gewoon meteen start schijnt het ook niet zoeen groot probleem te zijn hoor!
Mijn eerste zwangerschap had ik ook niet verwacht gelijk zwanger te zijn,maar ik was dat wel. Ik ben het dus gelijk gaan slikken. Was allemaal goed gelukkig. Gewoon een potje halen bij de etos. Kost een paar euro maar en vanaf nu slikken maar!