Balen!!! Digitale camera kapot...

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaryllis, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik baal zo ontzettend, weet echt niet wat te doen.

Vorige week is mijn digitale camera (Canon EOS 400D) in de cameratas van mn schouder afgegleden en op de grond terecht gekomen. Ik dacht nog; Gelukkig zat ie in het tasje! Maar het LCD-schermpje was mooi kapot. Foto's maken kon nog gewoon, maar alleen op de automatische stand. Want je kon dus niet meer door het menu navigeren om handmatig de foto's te maken. En de foto's terug kijken kon ook niet meer, alleen als ik ze eerst op de computer zette.

Direct een telefoontje gepleegd om te vragen wat het zou kosten om de camera te repareren. 'Nou mevrouw, dat wordt een dure...200 euro is niks, en de vraag is of uw camera dat nog wel waard is!'
    Met manlief overlegd, en die vond dat bedrag inderdaad te veel. Máár, zei hij, dan vervangen we dat schermpje toch gewoon zelf? Binnen no-time had hij via internet een nieuw schermpje besteld en een filmpje gedownload dat stap voor stap liet zien hoe je dat schermpje zelf kon vervangen. Mijn bezwaren werden niet gehoord (we hebben totaal geen verstand van die techniek, straks maak je iets anders kapot?).

Vanochtend is ie dus heel ijverig aan de slag gegaan, en ik hoorde zijn toon veranderen van enthousiast naar gefrustreerd. Het schermpje had ie zo vervangen, maar het gaf nog steeds geen beeld. Na een uur moest hij weg, die camera kwam dan later wel. Maar hij moest nog wel even zijn frustraties uiten: 'Zo stom, in dat filmpje zat er een onderdeeltje los, en in onze camera zat dat vast! Dat hoort dus echt niet hè, ze hebben gewoon een fout gemaakt in de fabriek. Ik heb het dus iets omhoog kunnen wrikken en het snoertje er uit kunnen trekken. Nu moet dat dus weer terug op de tast, en dat lukt wel want hij krijgt stroom, alleen het beeld doet t nog niet'. (Ik dacht: Wat? Kabeltje los getrokken? :$) Toen hij weg was begon het te sneeuwen en heb ik direct de camera gepakt; foto's nemen van dochterlief in de sneeuw!!

En nu blijkt dat ik dus geen foto's meer kan nemen! :x De camera reageert niet meer, stelt niet meer scherp. Dat kabeltje dat manlief heeft los getrokken was dus iets belangrijker dan hij dacht. Echt, ik ben zo boos, zo verdrietig ook! Hij heeft er totaal geen verstand van maar doet het toch, zonder naar mij te luisteren. Op dit moment hebben we geen geld om die camera te vervangen, maar repareren zal bij deze dus nog weer duurder zijn geworden. What to do??? Iemand tips/ideeën? Ik weet het echt niet meer...:( Binnenkort komt er weer een kindje bij, en daar wil ik wel gewoon foto's van kunnen nemen!

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Misschien is het mogelijk iets via de aansprakelijkheid of inboedelverzekering te regelen?

Ik heb ook iets vervelends, een harde schijf met belangrijke bestanden en fotos is heel zacht gevallen en bestanden kunnen niet meer gelezen worden..is ook een duur grapje van 150 tot 600 euro als ze een poging doen om de bestanden terug te krijgen. Heb er wel garantie op maar dan sturen ze hem naar de fabrikant om te repareren en ben ik alles kwijt. Handig dat niieuwe spul, voortaan maak ik back ups pff.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat balen. Ik denk dat er niks meer aan te doen is dan een andere te kopen.

Wij hadden in oktober tijdens de vakantie de camera laten vallen (lees van 2cm hoogte) en de camera deed ook niks meer. Weggestuurd voor reparatie: 290 euro. Maar goed nieuw was die het jaar ervoor 900 euro. Van de reisverzekering kregen we 100 euro terug, want hij was al grotendeels afgeschreven volgens hun.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    ben je daar niet voor verzekerd dan? wij hebben een buiten de deur vezekering juist voor de camera ed dat zoiets verzekerd is, al en ik bang dat de verzekering niks meer wil nu jullie/hij zelf hebben geprobeerd maar bellen kun je altijd om het te vragen.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Het heeft vaak geen zin om de wat oudere modellen te laten repareren. Omdat er zo vaak nieuwe modellen uit komen, dalen de oudere modellen sterk in hun waarde. De kans is groot dat reparatie duurder is dan een tweedehands op mp.

Als het buiten is gebeurd, dan dekt alleen een buitenshuisverzekering of een kostbaarhedenverzekering het. De eerste dekt vaak maar een beperkte waarde itt de kostwaardenverzekering waar je de waarde zelf bepaalt.

6. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die buitenshuis verzekeringen etc, die vergoeden toch niets als je zelf iets uit je handen laat kletteren?
    Dan kan iedereen die bijvoorbeeld zijn mobiel of dus camera zat is hem laten stuiteren en dan een vergoeding gaan halen.

Ik zou niet naar Canon gaan met de camera maar wellicht naar een foto speciaalzaak in de buurt. Of op zoek naar een technisch mannetje. Scheelt vaak bakken met geld.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat balen.
    Kun je niet tijdelijk een camera gebruiken van iemand? Zodat je nu toch sneeuwfoto's kan maken.

Deel Deze Pagina