huis bevochtigen

Discussion in 'De lounge' started by guppekop, Feb 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik weet haast zeker dat meerdere er hier last van hebben, droge lucht in huis. Hoe houden jullie dat beetje normaal? Zie wel tips op internet, maar ben wel benieuwd naar wat jullie doen en of dat goed helpt

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Beneden bakjes water op de vensterbank, en handdoeken/beddegoed doe ik nu niet in de droger maar doog ik op de kachels. Wij werden er echt ziek van wakker elke ochtend en nu is het stukker minder.

3. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    Iedere dag even de ramen open en flink doorluchten en anders kun je van die bakjes kopen voor aan de verwarming...

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aangezien wij een houten vloer hebben, hebben wij overdag zo'n luchtbevochtiger aanstaan. Anders is het te droog bij ons binnen en dan krijgen wij scheurtjes in de vloer.

Vind het een lelijk ding, maar hij werkt prima.

5. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    raam open is geen optie omdat ik het nu al maar amper warm krijg. Verwarming is op 20 blijven staan vannacht en het was afgekoeld naar 13.6...:(

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    gooi je daar water in?

heb nu de was op de verwarmingen hangen en de waterkoker paar keer aangezet. Luchtvochtigheid is nu wel stukje omhoog. Bakjes had ik al staan maar is niet voldoende.

7. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bakjes water aan de verwarming helpt alleen als de verwarmingen gloeiend heet worden, en het water kan verdampen.
    Wij hebben de Venta luchtbevochter, kost wat, maar dan heb je ook wat! Eerder met bovengenoemde luchtbevochters gewerkt, maar dat zet écht geen zoden aan de dijk. Met een houten vloer en een houtkachel. Met de Venta zijn we super te vreden. ook wij drogen de was in de woonkamer.

8. Be Happy

Ja, er moet gewoon water in. Soort van grote waterkoker wat de hele tijd aanstaat, zeg maar.....:D

9. Be Happy

De onze werkt prima hoor. Maar het ligt er misschien net maar aan hoe groot je woonkamer is. (De onze is iets van 35 m²).
    Wij hebben namelijk ook zo'n luchtbevochtigingsmeter en hij schiet omhoog als wij het lelijke ding ;) aan hebben staan.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ah het kan dus nog erger ... ik was al aan het klagen dat het hier 16 graden was vanmorgen!

Sterkte

11. kalli

kalli Niet meer actief

Hier hebben wij er niet zo'n last van,maar in Stockholm hadden wij het ook vreselijk, we werden iedere ochtend wakker met een bloedneus van de droogte! Wij hebben toen ook een luchtbevochtiger aangeschaft en dat werkte goed.

Voor de neus hebben we een olie gekocht, mocht iemand daar ook last van hebben. Noisoil heette het geloof ik, het was een neusspray met sesamolie...

12. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb beneden aan de verwarming bakjes hangen. Ook omdat wij een houtenvloer hebben. Maar ik denk dat ik boven ook maar bakjes op ga hangen, want ik heb ook heel erg last van een bloedneus.

13. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hihi, dan denken wij: het begint op temp te komen:D

14. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    in 5u tijd was de vochtigheid met 10gezakt (zijn weggeweest) dus ga maar snel nieuwe was ophangen:D

Share This Page