ik weet haast zeker dat meerdere er hier last van hebben, droge lucht in huis. Hoe houden jullie dat beetje normaal? Zie wel tips op internet, maar ben wel benieuwd naar wat jullie doen en of dat goed helpt
Beneden bakjes water op de vensterbank, en handdoeken/beddegoed doe ik nu niet in de droger maar doog ik op de kachels. Wij werden er echt ziek van wakker elke ochtend en nu is het stukker minder.
Iedere dag even de ramen open en flink doorluchten en anders kun je van die bakjes kopen voor aan de verwarming...
Aangezien wij een houten vloer hebben, hebben wij overdag zo'n luchtbevochtiger aanstaan. Anders is het te droog bij ons binnen en dan krijgen wij scheurtjes in de vloer. Vind het een lelijk ding, maar hij werkt prima.
raam open is geen optie omdat ik het nu al maar amper warm krijg. Verwarming is op 20 blijven staan vannacht en het was afgekoeld naar 13.6...
gooi je daar water in? heb nu de was op de verwarmingen hangen en de waterkoker paar keer aangezet. Luchtvochtigheid is nu wel stukje omhoog. Bakjes had ik al staan maar is niet voldoende.
Bakjes water aan de verwarming helpt alleen als de verwarmingen gloeiend heet worden, en het water kan verdampen. Wij hebben de Venta luchtbevochter, kost wat, maar dan heb je ook wat! Eerder met bovengenoemde luchtbevochters gewerkt, maar dat zet écht geen zoden aan de dijk. Met een houten vloer en een houtkachel. Met de Venta zijn we super te vreden. ook wij drogen de was in de woonkamer.
De onze werkt prima hoor. Maar het ligt er misschien net maar aan hoe groot je woonkamer is. (De onze is iets van 35 m²). Wij hebben namelijk ook zo'n luchtbevochtigingsmeter en hij schiet omhoog als wij het lelijke ding aan hebben staan.
Hier hebben wij er niet zo'n last van,maar in Stockholm hadden wij het ook vreselijk, we werden iedere ochtend wakker met een bloedneus van de droogte! Wij hebben toen ook een luchtbevochtiger aangeschaft en dat werkte goed. Voor de neus hebben we een olie gekocht, mocht iemand daar ook last van hebben. Noisoil heette het geloof ik, het was een neusspray met sesamolie...
Ik heb beneden aan de verwarming bakjes hangen. Ook omdat wij een houtenvloer hebben. Maar ik denk dat ik boven ook maar bakjes op ga hangen, want ik heb ook heel erg last van een bloedneus.