BALEN...ivf afgebroken, te weinig eitjes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zondernaam, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zondernaam

Mar 12, 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    BALEN! Ben je onderhand 3 jaar bezig, mag je met ivf beginnen, gaat de punctie niet door. Sorry hoor, ff van me afschrijven...

Ik had 150 eenheden puregon gekregen. Op sd 8 zag de arts dat er slechts aan één kant eitjes 4 gegroeid waren. Op sd 11 (gisteren) moest ik terugkomen, en toen waren er 2 te groot (26 mm) en 2 nog maar 18 mm. Punctie gaat niet door, omdat de kans groot is dat die van 26 mm geen goed eitje meer zijn en er dan te weinig "goede" overblijven voor een punctie.

Dus wéér twee maanden wachten, wéér spuiten zetten, wéér druk maken om de pijn van de punctie. En wéér voor iemand anders naar de Prenatal...(vriendin bevalt eind november).

Ben eigenlijk benieuwd of iemand anders ook meegemaakt heeft dat er maar aan één kant eitjes groeiden. Kwam wel eens voor, zei de arts. Met de iui deden toch allebei de kanten mee, de ene keer links en de andere keer rechts.

Moet nu weer wachten tot ik ongesteld wordt, en weer met die rotpil beginnen. En dan bellen om te vragen hoeveel medicijnen ik moet nemen in de volgende ronde.

Pff...geduld is een schone zaak...

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Dat is een behoorlijke tegenslag.
    Ik heb er geen ervaring mee maar kan me goed voorstellen dat je er nu even helemaal doorheen zit.
    Krijg je wel een escape IUI?

Heel veel sterkte

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Wat balen zeg!! Ze moeten je goed instellen op de med's en soms komt het voor dat een poging word afgebroken ivm te weinig/teveel eitjes.
    Ontzettend balen, maar wie weet volgende poging een superresultaat.
    Ze zeggen bij ons erbij dat de eerste een soort van proef is omdat ze nog moeten zien hoe je lichaam reageert.
    Het blijft een tegenslag, krijgje geen escape iui? Ik zou daar eens om vragen!

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ja doen ze nu geen escape iui? Is wel jammer dat ze de kans niet wagen

5. sjak

sjak Niet meer actief

Een punctie afgezegd, heb ik niet meegemaakt, maar ik heb wel meegemaakt dat de ene keer er veel eitjes groeien en de andere keer weinig.
    Ik heb vier icsi's achter de rug, waarvan ik en keer 28 follikels had!!! En de laatse keer 5.
    Dus als er geen aanwijzingen zijn dat er altijd maar aan een kant of weinig eitjes groeien, zullen er volgende keer meer follikels zijn. Dan weten ze wat meer van je hormonen en zullen ze deze misschien wel aanpassen.

Veel succes meid! Het is en blijft een zwaar traject met hoop, verdriet en teleurstellingen, maar vaak ook met blijdschap en geluk!

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ontzettend balen! Ik ben er helaas ook bekend mee. Hier al twee keer een afgebroken poging. Mijn 1e ICSi had ik 8 follikels, de 2e keer maar 1 en de 3e keer maar 2. Die laatste twee hebben we dus afgebroken.

Ik heb een erg laag AMH en verhoogd FSH, dus dat is bij mij het probleem; vervroegde overgang. Daardoor ben ik moeilijk te stimuleren. Wij zitten om deze reden nu in DD en zullen daar waarschijnlijk volgende maand met weer een poging starten.

Het is echt een zware tegenvaller, maar ik zou idd, net als de dames eerder al voorstelden, een escape IUI vragen.

In welk zkh loop je?

succes meid...

7. Zondernaam

Mar 12, 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

In het ziekenhuis (den bosch) hebben ze niks gezegd over een escape-iui. Eerlijk gezegd denk ik ook dat het al te laat is... ik heb de laatste spuiten op zondagavond gezet. Gisteren heb ik de hele dag een 'zware buik' gehad. Ik denk dat de eitjes gisterenavond al gesprongen zijn. Dan hadden ze dus gisteren meteen de iui moeten doen. dat is een beetje lastig te organiseren... Het is in ieder geval wel een goede tip om te vragen om een escape-iui.

Ik ga er van uit dat er niks 'mis' is met mij, voor zover we weten ligt het alleen aan het slechte zaad van mijn man. Mijn amh is gecontroleerd en was in orde. Hoop dus dat het de volgende keer wel goed gaat met de stimulatie en dat ik niets anders geks onder de leden heb. Maar ik zou nog door de artsen in het team besproken worden.

8. kissi

kissi Actief lid

Jul 13, 2011
    271
    0
    0
    deze poging geldt ook niet als een geldige poging, omdat hij voortijdig is afgebroken. het streven is toch naar 5 tot 7 follikels. waarschijnlijk reageert jou lichaam niet goed op puregon. ik zou vragen wat de andere opties zijn betreffende stimulerende medicatie(s). succes straks en ontspan nog maar even lekker tot die tijd!

9. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

Jan 7, 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    Bij mij was ook de 1e icsi poging afgebroken wegens te weinig eitjes.....ik baalde ook enorm maar aan de andere kant moet je enorm blij zijn dat ze de poging kunnen afbreken want je hebt maar 3 kansen en ze willen je de best mogelijke kans op een zwangerschap geven.....en daar ben ik heel blij mee dat ze dat doen.....ik ben ook met 150eh begonnen en ze zeide ook de 1e keer is als een proef poging zodat ze kunnen zien hoe je lichaam reageert op de hormonen.....maar ze hebben wel bij mij een escape iui voorgesteld om de poging niet helemaal voor niks te laten zijn......die was wel mislukt en de volgende poging ben ik met 262,5eh gonal f verder gegaan en daar kwamen 16 eitjes uit dus heb er vertrouwen in oke :)

10. Purk

Purk Niet meer actief

Ook hier ervaring met een eerste afgebroken poging. Deze telde idd niet mee, maar de teleurstelling was zo enorm groot en ook ik was heel verdrietig....Bij de tweede poging dosis meds verhoogd en bij de derde poging kort protocol, dus geen pil meer en die is gelukkig geslaagd! Heeft dus wel even geduurd voordat ik goed was 'afgesteld' qua meds. Deze poging telt niet mee, en ookal moet je het hele cirucs weer opnieuw doen, hopelijk slaagt de volgende poging wel!

Sterkte en hou je taai hoor!

Share This Page