Wanneer naar buiten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door C1987, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag te stellen..
    Vrijdag 6 september ben ik na een inleiding bevallen van ons kleine prutsje.. (38 wk 2) Na een fijne week met de kraamhulp bleek dat pruts nog erg schommelde qua gewicht.. Van 2954 bij de geboorte naar 2800, 2840 en daarna 2780.. De kraamhulp had voor haar vertrek nog geregeld dat de GGD vandaag even langs zou komen voor een extra weegmoment..
    Sinds donderdag gaan de flesje redelijk goed leeg, maar desondanks bleek pruts vandaag nog maar 2830 te wegen ( wel een ander soort weegschaal, wat misschien een beetje een vertekent beeld geeft).
    We mogen nu, na 10 dagen dus nog niet naar buiten met de kleine, ik merk dat ik dit erg tegen vind vallen! Wanneer was jullie kleintje boven het geboortegewicht en mochten jullie naar buiten?

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Eerst van harte gefeliciteerd
    Ik ben 2 juli bevallen van toen een flinke jongen alleen hij viel 500 gram af in de kraamweek maar kon wel zijn temperatuur goed houden daarom mochten wij al snel naar buiten. Kan je kindje de temperatuur goed houden? Want ik dacht als dat goed blijft dat ze dan naar buiten mochten

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    #3 Ly1, 17 sep 2013
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
    Officieel mag je na 8 dagen naar buiten geloof ik, het is met dit herfstweer wel belangrijk dat hij zich goed warm houd. Als je je er goed bij voelt kleed je m warm aan en lekker dikke dekens over en dan kan je best even naar buiten.

Ons mannetje had na de geboorte het rs virus en daarom zijn wij niet naar buiten geweest.. Wat ook niet mocht want hij zat al ruim 750gr onder z'n geboorte gewicht hij is dan ook met 2 weken leeftijd opgenomen in t zh .. De d'r heeft wel destijds gezegd dat t wel goed is om met m naar buiten te gaan en dat vond ik later ook erg tegenstrijdig

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ons dametje zit vandaag boven haar geboorte gewicht, geboren met 3200, terug gezakt naar 3100, en nu 3240. Dus in principe zouden we nu naar buiten mogen, maar omdat ik zelf een spataderontsteking heb, kunnen we nog neit naar buiten omdat ik amper kan lopen.

Bij onze oudste was het geloof ik ook op dag 7 dat we naar buiten mochten en onze middelste op dag 6

5. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het vast houden van de temperatuur gaat redelijk, 36,7 - 37,2 is een beetje de temperatuur waar ze tussen in 'hangt'.
    Toen de GGD er gisteren was om te wegen hebben we gevraagd of we naar buiten mogen maar zij raadde het af, zeker om een stukje te gaan wandelen. Haar advies was om zeker tot donderdag, volgende weegmoment te wachten. Wel hebben we besloten dat we vanavond bij opa en oma gaan eten, dat is ff de auto in en uit en dit zou wel kunnen zei de verpleegkundige can de GGD. Ik wil graag eens ff tegen een ander paar muren aankijken;)

6. Bengel21

Bengel21 Lid

18 jan 2013
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Je mag naar buiten als je kindje boven geboortegewicht is. Aan en uitkleden om naar buiten te gaan, andere prikkels, temperatuur schommelingen etc. kosten nog veel energie. Energie die hij/zij nodig heeft om te groeien.

Wat je nog kan doen om het groeien te bespoedigen is 's nachts nog een kruikje bij je kindje leggen en mutsje op. Dan verbruikt je kindje minder energie om zichzelf warm te houden en kan hij deze energie in het groeien stoppen.

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat vervelend dat jullie kleintje in gewicht zo schommelt.

De kleine was nog niet op het geboortegewicht, maar we mochten wel al op dag vier naar buiten. Ze was echter niet veel afgevallen en kon zichzelf al vanaf dag twee warm houden. Daarbij was het ook nog eens warm buiten, dat alles bij elkaar positief genoeg om naar buiten te gaan.

8. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag weer een weegmomentje gehad en onze kleine pruts weegt nu 3kg precies. Morgen kunnen we dus even naar buiten omdat ze 50 gram
    Boven haar geboortegewicht zit!

9. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    dag 3 zijn wij gegaan, midden in de sneeuw, ik vond het heerlijk, maar mijn meisje is nooit onder haar geboortegewicht geweest, groeide in week 1 al flink!

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat fijn dat jullie nu naar buiten mogen!

11. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat heb ik genoten van het naar buiten gaan! Volgens mij vond de kleine het ook fijn, ze heeft de hele tijd geslapen ;)

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Onze dochter is ook geboren op 6 sept en ook flink afgevallen, bijna 10%. Heel langzaam kwam ze weer aan, maar we mochten wel met haar naar buiten. Gewoon goed aankleden, ze kon zichzelf dan ook prima op temp houden.

Deel Deze Pagina