schimmelinfectie na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Piepie, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wie weet of je een canesten vaginaal tablet mag gebruiken 4 weken na de bevalling? Ik heb een heel branderig gevoel van binnen en het jeukt ook onwijs, dus vandaag de huisarts gebeld ( de assistente dan ) en dit verteld. Ook verloor ik gisteren geel/groene stukjes ( geen slijmerige stukjes ) Er lag een recept voor me klaar bij de apotheek, zonder dat de huisarts me had gezien ( een canesten tablet ) Voor de bevalling kreeg ik iedere week al canesten voorgeschreven van de gynaecoloog tot en met week 38. Deze hielpen echt niet maar waren het minst schadelijk tijdens de zwangerschap.
    Heeft iemand van jullie ook een schimmelinfectie gehad na de bevalling, en wat gebruikten jullie hiervoor? Ik ben trouwens wel bang om die tablet in te brengen, ik heb daar ook een knip zitten die is uitgescheurd tot aan mijn anus....auw!

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Canesten is toch gewoon bij de drogist te verkrijgen?
    Tenminste, daar heb ik gister zo'n tablet gekocht :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij schimmelinfecties hebt die ondanks zeer geregeld ebruik van Canesten niet verdwijnen, dan is het tijd voor iets sterkers. Daarvoor heb je echt de huisarts zelf nodig, niet de assistente.

Heeft je kind last van spruw?

4. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Vraag gewoon even om zo'n orale pil. Ik had het ook met na de bevalling Door het gebruik van maandverband en geen zin in die vaginale pillen.

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee gelukkig heeft hij geen last van spruw, ik was mijn handen met dettol en verschoon de handdoek meerdere keren per dag.

Volgende week moet ik op na controle bij de gynaecoloog, ik ga het met hem er wel over hebben. Ik heb vaak gyno dactarin eitjes gebruikt, en één vaginale creme die je met behulp van aplicators moest inbrengen. Die canesten werkt voor geen meter, het irriteert nog steeds en ik heb die tablet er gisterenavond nog ingebracht.

6. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hoi, ik ben 8 weken geleden bevallen.

Heb nu een schimmel infectie. Ik heb Gyno daktarin capsule gekregen. Die heb ik altijd.

Deel Deze Pagina